Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
30.6.2012 12:33
Kertokaapa joku viisas että miksi fude pätkii täydellä kaasulla mutta ei puolella kaasulla???
30.6.2012 15:15
mullakin teki eilen botski samaa... vaihdoin: tulpan,puolan,cdi-boksi ja sit kaasarin kunnes tajusin ottaa likaisen powerfilsun irti ja pesuun... elikkä tulos.. osat vaihdoin turhaan jonku ilmansuodattimen likaisuuden takia ku pätki niin hirveesti ettei edes kulkenut
3.7.2012 23:02
Kuinkahan paljo tarvisi suutinta suurentaa jos laitan ns. tehoputken, tiedän ei auta, mutta se olisi komeampi;) Tuo putki kyseessä jos sillä mitään väliä:
http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... ts_id=1800
4.7.2012 16:56
ei oo skoottereist pahemmi kokemusta, mut eikös niis kans oo sama, et pääsuutin on liian pieni, jos äkkinäisesti antaa kaasun pohjaan ja booaa. mut hiljaa kun antaa täyskaasua niin ei booaa?
4.7.2012 17:34
Helpot viritysohjeet 12 tuuman renkailla oleville skoottereille?
Messinkitappia ei ole ollutkaan kaasarissa, ennenkun sitä joku ehdottaa ja muuten vakio.
Otettiin ilmansuodatinkotelosta kuristusläppä pois, mutta sai liikaa ilmaa eli isompi suutin. Jos tekis ite suoran vapaastivirtaavan änkän, niin vaikuttaako paljoa? entäs ilmansaanti?
4.7.2012 19:09
Alotusviestissä lukee mahdolliset kuristukset.
4.7.2012 19:52
Hei kaverit, toho ekaa viestiin muokkausta.. Eli kun skootteri oli keskiseisonta tuella, takapyörä ilmassa ja antoi kaasua, niin hyvin kävi, ei booannut tai muuta, MUTTA kun lähti ajamaan ja antoi kaasun enemmän kun puoliksi, alkoi ns. rahina variaattorista tai jostain. Kierrokset tippui, ei booannut eikä sammunut, vaan hyytyi ja pientä rahinaa kuului.
Voi olla et ryyppy on jumittunu, jos käy helvetin rikkaalla vai olisko variaattorista jotain rikki?
jos varist olis jotain rikki, niin madaltuisko kierrokset myös hyytymisen mukaan vai nousisko enemmän muttei liikkuisi?
4.7.2012 21:21
nyt ei voi muuta sanoa ku romu mikä romu... otin hihnan irti ilman että aukasin etuvaria / kytkintä... laitoin uuden hihnan takas mutta hihna ei laskeudu etuvariin siihen holkin päälle ollenkaa... (ihan rullakupin ylälaidas nyt ?!) + eikä myöskää nouse kytkimessäkään normaaliin kohtaa..
eli: ei liiku mihinkää ku antaa kaasua & pitää työntää vauhtia että kiihtyy jotenkin =(
etuvariaattoria en saanut omin keinoin auki joten musta tuntuu että pulttipyssyä kaipaa tai vastaavaa että saan hihnan laskettua holkin päälle.
kertokaa miten sais ilman pyssyy auki etuvariaattorin... kytkimen saan auki
4.7.2012 22:29
Osaisko joku sanoo miten päin männän "puristusrenkaat" pitää laittaa eli toinen on paksumpi kuin toinen rengas ja öljyrengas on alimmassa lovessa.
4.7.2012 23:46
latezii kirjoitti:Kertokaa miten sais ilman pyssyy auki etuvariaattorin.
Kokeileppa näin:
http://www.youtube.com/watch?v=zYCasW5pY24Jos tuo ei onnistu, niin ei paljon muita vaihtoehtoja jää jäljelle kuin pulttipyssy
6.7.2012 22:48
Menee, pään käyttäminen ja lukeminen ei ole kiellettyä.
7.7.2012 14:07
Minkä ihmeen takia sä edes tommosta paskaa haluat siihen laittaa? et saa minkäännäköstä hyötyä, luultavasti äänet kasvaa ja konekin voi toimia huonommin kun tommosta siihen laitat. Pidä vaan se vakio.
8.7.2012 21:20
Mikä vikana kun pysähdyksissä laittaa kaasun pohjaan ja skootteri jää paikalleen eikä meinaa ottaa kunnolla edes kierroksia. Sitä pitää työtää että sen saa liikkeelle ja tuntuu että skootteri "nykii" ja ajo on pätkivää. Tietääkö kukaan missä vika voisi olla ?
12.7.2012 18:42
Moro, nyt tarttis taas helppiä! Eli skoba toiminu moitteetta eiliseen asti, mutta kun eilen käynnisti tuli putkesta melkosesti savua ja savu oli sinisen väristä. Venttiilinkopan huohotusletkusta tulee edelleen sitä höyryä, mutta nyt samalla huomasin että se on alkanut taas haista paskalle ja voimakkaasti
Eikai nyt vaan kannentiivisteessä ole vikaa?
Teki siis tätä samaan tänään!