Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

6.6.2011 0:02

Stage6 Pro Replica. Yksinkertaisesti paras.

Itse availen nykyään takavarin sekä kytkinpakan öljynsuodatinavaimella, sellaisella jossa on nahkaremmi. Toimii hienosti, ja sopii myös etuvarin avaamiseen hätätapauksessa.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

6.6.2011 10:49

Paljonkos on tolla putkella sitten hintaa/mistä kannattaa tilata? Ja minkäslaisia säätöjä variin, noin niinkun suunnilleen? Suutin sitten jotain ~70?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

6.6.2011 11:19

Uutena joku 170€ melkee jokapuolelta, tilaa mistä löydät, suutin sun pitää ite testata ja varin säädöiks +15% vp ja kytkinjouset ja n.0,5-1,0g kevyemmät rullat.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

6.6.2011 12:27

Reetuhai2 kirjoitti:Uutena joku 170€ melkee jokapuolelta, tilaa mistä löydät, suutin sun pitää ite testata ja varin säädöiks +15% vp ja kytkinjouset ja n.0,5-1,0g kevyemmät rullat.


Vähän offtopiccia, mutta entisessä roxissa oli pelkkä prikka pois ja 4,3g rullat ja kiihty hyvin ja kulki jopa 70. :lol: Oli kaaduttu ja oli alkanut sen jälkeen kulkemaan kovempaa, sit kun itse kaaduin (ja meni lopulta siis lunariin), niin piikki oli helvetin nykäsevä ja tuntu helvetin tehokkaalta. Mitä voi koneessa/variaattorissa/putkessa tapahtua, että tekee niin? Eka epäiltiin että hukkaputki olisi jotenkin taittunut mutta en usko, ihan normaalilta se näytti ja enkä usko että se ees maahan osu.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

6.6.2011 12:33

Reetuhai2 kirjoitti:Uutena joku 170€ melkee jokapuolelta, tilaa mistä löydät.

Carbon änkällä oleva maksaa ton verra, ei krominen versio 120e kaasalaisella ja ulkomailla(omasta mielestä hienompi).

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

6.6.2011 16:41

Kiitosta. Katsellaan, jos vaikka kesätyörahoja laittelis... ;)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

6.6.2011 20:32

Fägg kirjoitti:
Reetuhai2 kirjoitti:Uutena joku 170€ melkee jokapuolelta, tilaa mistä löydät, suutin sun pitää ite testata ja varin säädöiks +15% vp ja kytkinjouset ja n.0,5-1,0g kevyemmät rullat.


Vähän offtopiccia, mutta entisessä roxissa oli pelkkä prikka pois ja 4,3g rullat ja kiihty hyvin ja kulki jopa 70. :lol: Oli kaaduttu ja oli alkanut sen jälkeen kulkemaan kovempaa, sit kun itse kaaduin (ja meni lopulta siis lunariin), niin piikki oli helvetin nykäsevä ja tuntu helvetin tehokkaalta. Mitä voi koneessa/variaattorissa/putkessa tapahtua, että tekee niin? Eka epäiltiin että hukkaputki olisi jotenkin taittunut mutta en usko, ihan normaalilta se näytti ja enkä usko että se ees maahan osu.

Paitsi että ootkos varma, että siinä ei ollu ultra löysää vp-jousta, minkä takia tartti kevyemmät rullat.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

6.6.2011 22:59

Reetuhai2 kirjoitti:
Fägg kirjoitti:
Reetuhai2 kirjoitti:Uutena joku 170€ melkee jokapuolelta, tilaa mistä löydät, suutin sun pitää ite testata ja varin säädöiks +15% vp ja kytkinjouset ja n.0,5-1,0g kevyemmät rullat.


Vähän offtopiccia, mutta entisessä roxissa oli pelkkä prikka pois ja 4,3g rullat ja kiihty hyvin ja kulki jopa 70. :lol: Oli kaaduttu ja oli alkanut sen jälkeen kulkemaan kovempaa, sit kun itse kaaduin (ja meni lopulta siis lunariin), niin piikki oli helvetin nykäsevä ja tuntu helvetin tehokkaalta. Mitä voi koneessa/variaattorissa/putkessa tapahtua, että tekee niin? Eka epäiltiin että hukkaputki olisi jotenkin taittunut mutta en usko, ihan normaalilta se näytti ja enkä usko että se ees maahan osu.

Paitsi että ootkos varma, että siinä ei ollu ultra löysää vp-jousta, minkä takia tartti kevyemmät rullat.


Niih, mutta en usko, koska entinen omistaja(kaverini) teki sen 3000km kohdalla. Oli ollut joku 1000-2000 ensimmäistä kilometriä tytön käytössä. Eli en usko että siinä kauheesti löystyis, koska oli sillon vielä vakio. Ja jos oli, niin se ei voi selittää sitä että kulki oikeaa vauhtia 65-70 vaikka vain prikka pois (ja ne rullat kevyemmät, jotka tekee asiasta vielä oudomman) Eihän Valentino Rossi version esim. putki voi erota normaalista roxin putkesta?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

7.6.2011 15:06

Ei niiden vakioputkissa ole mitään eroa ja sitä paitsi mopot on aina yksilöitä toinen menee kovempaa ja toinen hiljempaa vaikka olisi samat virit.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

8.6.2011 0:05

_keijomies_ kirjoitti:Ei niiden vakioputkissa ole mitään eroa ja sitä paitsi mopot on aina yksilöitä toinen menee kovempaa ja toinen hiljempaa vaikka olisi samat virit.


Mutta kun se alko kulkeen lujempaa kaatumisen jälkeen, niin mitä voi koneessa/putkessa tapahtua? :D

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

8.6.2011 16:46

Varmaa sit joku menoja rajottava juttu lähteny irti putkesta tai jostain.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

10.6.2011 1:09

Mites sopis yhteen Laser X-Pro ja Airsal 65cc?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

11.6.2011 23:43

Minulla olisi tuollainen vakio yamaha bw's ng, vm. 04. Vakiona se alkaa hyytymään ylämäkiin yms. Joten kannattaisiko ostaa gianelli go, ja kevyemmät rullat jotta pääsisi kohtuudella liikkumaan. Orkkis putkeen ei viitsisi kajota.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

12.6.2011 0:38

ibanez kirjoitti:Minulla olisi tuollainen vakio yamaha bw's ng, vm. 04. Vakiona se alkaa hyytymään ylämäkiin yms. Joten kannattaisiko ostaa gianelli go, ja kevyemmät rullat jotta pääsisi kohtuudella liikkumaan. Orkkis putkeen ei viitsisi kajota.

samal pistät +15% vp ja kytkinjouset

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

12.6.2011 10:26

Mutta siis jos haluat päästä liikkumaan etkä halua että se hyytyy mäkiin, niin osta mielummin vaikka Tecnigas Next-R tai parempi putki. Ei Giannelli Go:lla tee mitää viritys/kulku mielessä, se on ihan yhtä kämänen ku vakiopuikula.