Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

21.8.2011 22:26

Isomman suuttimen kokeilu tuskin tekisi pahaa? :)

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

22.8.2011 7:19

Jos se suuttimesta ois kiinni toi skootteri kävis ihan hyvin tyhjäkäyntiä mutta booais kun kaasuttelee. Imuvuodosta on varmaan kysymys tässä.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

22.8.2011 17:19

Sekin kannattaa tietysti tarkastaa. :)

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

22.8.2011 21:07

Mulla on ainaki staattori paskana, kun ei valot toimi eikä vilkut, eikä myöskään akku lataudu, ja kun ajaa töyssystä niin sillon kans alkaa booaamaan, mut must tuntuu et ne voi olla ne molemmat, pitää tiivistää sit kohtapuolin ja kattoo mitä käy, voihan puolassakin olla jotai kosketushäikkää.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

23.8.2011 15:03

mistä sais aeroxin vanhanmallin kaasariin eli gurtneriin korjausarjan? :)

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

23.8.2011 15:48

Gurtner on uusissa, vanhassa on dellorto ;)

Eipä ainakaa netissä oo sattunu silmää, kannattaa paikallisilt firmoilta kysyä, esim. täällä lpr Koskimiehestä, joka myy yamahaa. Sieltä oon hakenu vaikka mitä ihmeellistä :D

Mutta hinta voi olla sen verra suolane että suosittelen lämpimästi tota 17,5mm phva dellortoa, tai vanhempii vaijeriryypyllisii 12,16 tai 17,5mm phbn kaasutinta. Nämä menevät suoraa, ku laittaa vaa säätöihi.

Mitä sulta ees on sieltä muutes paskana? Ite heivasin oman mäkee ku kohokammion pohjan tyhjennys alko vuotamaa bensaa.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

24.8.2011 15:31

Jos sulla vuotaa pohja niin laitat kuumaliimaa tms. pohjaan niin alkaa toimimaan erittäin hyvin. 8)

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

24.8.2011 15:47

eei ku mun pitäis saaha siihen kaikki neula yms mitkä tulee kiinni luistiin! :D

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

24.8.2011 17:06

vietiin tuossa derbi atlantis 5000 km huoltoon ja hajettiin pois niin ei kulkenut, kuin 45 km/h mittariin eli noin 35 oikeaa nopeutta ja nyki kokoajan.

Vietiin takas ja sanottiin että pankaa kuntoon. No siinä tuli sitte joku jätkä säätämään sitä siihen pihalle, sääti seosruuvia ja kävin testaan niin kulki vain huonommin. Se sääti sitä ja testaili ja lopulta otti skootterin talliin aikoi vaihtaa isomman suuttimen (56). Olivat kuulemma huollossa jonkun filtterin vaihtaneet, minkä takia ei kulje. Kävin sitten testaan ja kulki vähän paremmin mutta pätki edelleen. Vietiin taas takas ja hajettiin pois niin nyt kulkee huonoimmillaan semmoiset 49 km/h mittariin eli reilu 40 oikeaa. Ja vieläkin kuuluu joskus pientä pätkimistä, mutta ei nyi enää.

Nyt pitäs varmaan ite säätää sitä, mutta mihin suuntaan? Vaihdanko isomman suuttimen vai pienemmän? Vai säädänkö jotenkin muuten sitä? jos ja kun vaihdan suuttimen, niin tarviiko neulaa tai muuta säätää?

Ja vielä sellaista, että kun irrotan kaasarin, niin miten suljen bensa ja öljyletkut, ja pitääkö öljypumppu ilmata tai kaasarin tiivisteitä vaihtaa?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

27.8.2011 13:13

Pätkimisen voi aiheuttaa rajoitin, mutta jos röpöttää(eli saa liian vähän ilmaa) niin pienempää suutinta tai neulaa alemmas, jos booaa niin isompaa suutinta.

Öljy letkua ei tarvitse sulkea mitenkään eikä ilmata kun kaasarin ottaa irti, sillä se antaa öljyä vaan sillonku se on käynnissä.

Jos sulla on alipainehana, eli 2 letkua tulee hanalta kaasariin, tai kaasariin ja imukaulaan, niin ei tarvitse sulkea, mutta varmuuden vuoksi kannattaa ottaa alipaineletku irti ensin, mulla on välillä käyny sillee et sinne on jääny pieni imu päälle ja kun bensaletkun irrottaa niin se sylkee sieltä bensaa hitosti.
Ja jos se sylkee bensaa vaikka ei oo alipaineletku kiinni niin tuki se jollain M6 kierteen pultilla, ja/tai nosta se letku korkeammalle kun bensahana.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

27.8.2011 14:01

ok. Mutta ei kuitenkaan ennen huoltoa kulkenut nuin huonosti.. Koitin tukkia ilmanoton reikää kokeilumielessä, kun tukin hieman , niin kulki vähän paremmin, mutta kun vähän enemmän tukki, niin ei pysynyt moottori edes käynnissä.
Kävin sitten ajeleen ihan normaalisti ilman teippitukkeita, niin kulki todella hyvin, jopa paremmin kuin koskaan.
Jos kuitenkin jatkuu tuo huonosti kulkeminen, niin taidan kokeilla eri kokoisia suuttimia.Luulisi, että isompaa vaatii, kun ne huollon ukotkin sitä isontelivat, kun ei kulkenut hyvin, mutta enpä tiedä varmaksi sanoa, voihan se olla että sittenkin pitäisi pienempää laittaa..
Ilmeisesti vain pääsuutin vaikuttaa täyskaasulla ajettaessa?

Edit. Voiko tuosta imuputken tukkimisesta tulla mitään vaurioita? Äänet muuttuivat aivan räpättäviksi ja röpöttäviksi..

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

28.8.2011 13:16

Osaisiko joku veikata kuinka paljon pitäisi suutinta suurentaa kun tällä hetkellä vakiopytty+tehoputki niin suutin on 70 ja jos vaihdan tuohon lisäksi S6 sport pro pytyn niin minkä kokoinen suutin suurinpiirtein sopisi? Vakioputsari on kyseessä ja skootteri on gilera dna.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

29.8.2011 11:10

Olisko noin kaksikymmentä numeroa, saattaa kyllä olla hieman yläkanttiin.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

30.8.2011 16:10

Taitaa mennä hiukan asian vierestä, mutta mistäs löytäisin Dellorto PHVA kaasuttimeen vaijeriryyppyä?

E: Löytyy ainakin täältä. Minkäslainen vaijeri tuohon sitten käy?
Viimeksi muokannut tterpi päivämäärä 30.8.2011 16:14, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

30.8.2011 16:11

Suomesta mopo-sportilta luulisi ja Euroopasta Easyparts ja Euroscooters.