Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua sylintereistä

9.8.2011 21:44

Ottakaa huomioon, että puristustilavuus muuttuu koneesta, jos laitatte silikonimassan. Yleensä se pahvitiiviste on oikean paksuinen (luokkaa 0,5-0,8mm), jotta tekijät pysyvät muuttumattomina.

Re: Keskustelua sylintereistä

9.8.2011 22:39

No joo, hyvin se tossa kesti 10km lenkin.

Re: Keskustelua sylintereistä

10.8.2011 14:48

Ainaki vaakaminarellis on kyl varaa laskea, et hätää ei pitäs olla. Ja itel on ainaki lohkoje välis jotai 180cc kestävää moottorisilikonia muistaakseni, mikä on iha toho tarkotettu, ja jos se siel kestää ni eiköhä se mee alatiivisteenäki, ku tossa am6 mihi tota laitoin on vielä lohkot "halki" pytyn alta.

Ja tiivisteethä tulee vaihtaa kumpaaki päähä aina ku ottaa pytyn auki ;)

Paitsi esim. toi airsalin vanhempi t6, missä on samal viisii ku isos osas piikeistä, eli kansi omil pulteilla.

Re: Keskustelua sylintereistä

14.8.2011 18:53

Kumpi olisi parempi pytty jokapäiväiseen ajoon pösöön http://www.tmi-janikaasalainen.fi/sylin ... -4275.html vaiko http://www.mc-scatter.com/sylinterisarj ... 24439.html Kaveriks suunnittelin 16mm kaasuttajaa näin aluksi ja turbokit teharia. Ja variaattoriin toki jouset rullat yms. Mitkäs kannattaisi muuten laittaa tarkoituksena olisi saada lähtemään ei niinkään kulkemaan?

Re: Keskustelua sylintereistä

14.8.2011 19:35

Tarkotus olis männänvaihdon yhteydessä vaihtaa suoraan 70cc ja kaksi sylinteriä olisi mielessä, kumpi olisi parempi 17,5mm dellorton ja leovince zx:n kaveriksi? DR 70cc vai Top Performancen perus 70cc sportti? (tiedän että putki on nuhanen mutta sillä mennään) Kyseessä siis piaggion nestejäähy motti.

edit: yks vaihto ehto olis vielä s6 sport pro

Re: Keskustelua sylintereistä

15.8.2011 9:03

S6 SP pn ehdottomasti tehokkain ja muutenkin parhain, mutta et noilla osilla tule saamaan siitä lähellekkään kaikki tehoja irti. Hommaa Top Performancen pytty, perus varma ja melko tehokas.

Re: Keskustelua sylintereistä

24.8.2011 17:58

Nyt tuli tuo Motorforcen 50cc pytty. Aukkojen reunoja ajattelin kevyesti pyöristää ja pieniä valujälkien poistoa yms... Kun on aika karua tuo kiinanpyty valujälki.

Mutta mites tuota kannatais viilailla. Ei ole aikomus viilata mitenkään "tappiin asti" mutta jos vähän pirteyttä saisi tuolla lisää. Kannenlasku tapahtuu myös luultavasti.

Eli vinkkejä pösön ilmajäähy pytyn ja männän viilaukseen kaivataan. ;)

Re: Keskustelua sylintereistä

24.8.2011 18:17

Tsekkaappa kirjoittamani artikkeli http://www.motot.net/wiki/Viritt%C3%A4m ... A4lt%C3%A4, sekä galleriani :)

Re: Keskustelua sylintereistä

24.8.2011 18:48

Tarviiko s6 street racelle vahvistaa alakertaa?
Ja mikä oisi sopiva kaasari tuolle
(Aeroxista kyse)

Re: Keskustelua sylintereistä

24.8.2011 18:55

Ei tarvii vahvistaa, mutta kannattaa kampura vaihtaa jos on yli 15tkm ajettu. Ja kaasari olis joku 19-21mm.

Muttan onkos toi kannen laskeminen lasin päällä hyvä tapa? Vai meneekö helposti vinoon, ja kuluuko ne laakerit oikeesti hirveesti nopeemmin?

Re: Keskustelua sylintereistä

24.8.2011 19:27

Ei ne laakerit sellai nopeemmi kulu, ku et kummiskaa ns. "tappii" laske, eikä sillokaa ihmeellisemmi.

Omast mielestä oli nii perseestä piikissä, kansi oli valmiiksi vino ja vuoti kyllä ton hiomise jälkeeki, ite en jaksais laskea, ku ei se ny nii älyttömästi auta.

Re: Keskustelua sylintereistä

24.8.2011 20:46

jkoljo kirjoitti:Tsekkaappa kirjoittamani artikkeli http://www.motot.net/wiki/Viritt%C3%A4m ... A4lt%C3%A4, sekä galleriani :)

Joo noita on tullut katsottua ja lueskeltua ihan urakalla. :)

Tuon tiivisteiden siistimisen ainakin teen, lohkon ja pytyn välillä ei hirveetä rappua näyttäs olevan. Voi olla että senkin otan pois.

Lohkojen imupuolen olen viilannut jo, en ihan samanlaiseksi kun sinulla mutta onse jonkinverran avarampi kuin vakio. Eikä tämmösellä setillä varmaan tuota tarvitsekkaan ihan tappiin asti viilata.

Kannenlasku homma onkin jo tiedossa.

Mutta mites tuo pytyn viilaus, siitä mulla ei ole ollenkaan aikasempaa kokemusta. Paljonko tuota voisi ottaa sivuille ja paljonko ylös/alas, että saisi pientä tehonlisäystä aikaiseksi?

Re: Keskustelua sylintereistä

24.8.2011 20:58

Jos ei ole kuria mitenkää pytyssä, ni ite ottasin vaikkapa 1,5mm ylös ja milli sivuille, vaikuttaa jo vähäse.

Mut sit jos on tehari kiinni ja haluat enemmi ni samantie 2mm sivuille ja 2-3mm ylös ja kanava siistiksi ettei jää portaita. Ite olen kummatki minarellii tehny ja kyllä se vaa paremmi veti ;) En sitte tiedä miten kireä tuo on tehtaalta. Alaspäi älä puutu ollenkaa.

Re: Keskustelua sylintereistä

24.8.2011 22:09

Osaiskos joku täällä kertoa yamaha aeroxin kannen kiristys momentin? Vm. on -09 jos vaikuttaa jotenkin

Re: Keskustelua sylintereistä

25.8.2011 11:40

14 nm.