Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
9.8.2012 18:34
Juu ite puhaltelin keskeltä ulospäin, siten että suurin lämpö keskittyi lohkoon. Kun odotat hetken, lämpö kyllä siirtyy laakeriinkin.
Voihan siihen laittaa full circlen, ei siitä pitäisi mitään haittaa olla. Alakerran puristukset vaan nousee, mikä on täysin positiivista.
9.8.2012 23:03
No mutta kiitoksia infosta! Varmaan laitan sitte ton full circlen. Joku meinas täällä että jos ihan vakioon iskee semmosen kampuran niin jotain satunnaista pätkimistä yläkierroksilla voi rueta esiintymään... Mutta liekkö huhupuhetta
9.8.2012 23:06
Minä puhuin tälläistä joskus, ja niin se teki tosiaan mulla. Mitään loogista selitystä en tälle etsinyt, vaan voisin sanoa sen olleen vain lukuisten eri muuttujien summa, eli pelkkä kampiakseli ei sitä aiheuttaisi. Mene ja tiedä, mulla ei ollut intressejä tutkia asiaa sen tarkemmin, joten mahdollista se kampiakselista johtuva pätkimisen tosin on.
14.8.2012 21:19
Noniin uus kampura sisässä:) Kertokaas kun poistin jännitykset nii pyöri kun unelma tuo kampura, mut asensin stefat nii aika paljo tuli jäykkyyttä lisää toho pyörittämiseen? normaalia? Vai voisko olla että ku kampura on tietty kylmä ku ollu pakkasessa nii voisko se laajeta lämmetessään siellä ja aiheuttaa jännityksiä:) vaikka veikkaisin että (uudet) stefat on vaa kireet siinä vielä? kiitos etukäteen:)
14.8.2012 21:44
On ihan normaalia että uudet stefat tekevät kampuran tahmean oloiseksi. Kyllä se siitä alkaa pyörimään nätimmin. Tuota tahmaamista voi lievittää asentamalla stefat rasvan kanssa, mutta ei se pakollista ole.
14.8.2012 22:15
No kiitoksia:) tuossa kilautin vielä noihin kampuran päihin ja eipä se asiaa auttanu. näin se siis on:)
16.8.2012 21:10
Tarvis neuvoja joltai järkeviltä! Varotan valmiiks että teksi on sitte pitkän ja kiitän kaikkia jotka jaksavat paneutua.
Elikkäs mikä mahtas roksissa olla?
Vaihoin uuen s6 aluminium sylinterisarjan ja käytin konetta pöyällä. Nyt eilen laitoin sen kiinni, pärähti käyntiin mutta kävi 5sekuntia ja sammu. Sen jälkee sähköllä starttailin ja staattori pyöripyöripyöri kunnes "tök". Ei ennää startannu ei pyöriny tai mittää. Latasin akun ja tännään jatkoin pajottamista. Avasin tännää magneetonkopan ja koitin pyörittää käellä sitä konetta. Ei liikkunu mihinkää joten avasin sylinterin
ja tutkin leikkaamisen varalta. Pytty oli iha virheetön mutta männässä joku maks 1mm viilto oli tullu... Haittaako tämä, ja pittääkö hioa vai ostaa uus athenan huippu mäntä. Kuitenkin kokeilin senki jälkee kääntää käellä sitä konetta ja vähän polkeakki mutta kone on nii jumissa ettei toista. Voiko tämä johtua siitä että kun vasta konettta maalasin niin vanha ukki kävi vähän pesemässä sitä:D joten vettä saattoi kampiakselin luokse kilahtaa jonkin verran. Otan konneen pöyälle ja taas kattomaan uuestaa. Ite ajattelin uuen kampiakselin ja laakerit ostaa, toivon ettei mäntää jou ostaa. Jakakaa mielipiteitänne mitä pitäs tehä!
16.8.2012 22:14
Asensitko pyttyä voitelun kanssa?
16.8.2012 23:07
Jos se meinaa että valelin öljyä joka paikkaan niin kyllä. Sormilla levitin joka paikkaan. Mutta itse mietin että oisko voinu sittenki johtua siitä että ku aluks ei meinannu startata nii tungin käen ilmanoton etteen että sais enemmän ryyppyä... ei kait se siihe vaikuta...
17.8.2012 0:00
Noniin,
tarkotuksena olis halvalla hakea roxi viikonloppuna kunnostettavaksi ja alakertaan pääsen
treenaamaan. Eli kampiakseli ja laakerit+stefat pitäisi vaihtaa. Onko tämä ekakertalaisella vaikeakin homma? Mitä tulee ottaa tarkkaan huomioon? Motowikin artikkelin olen jo lukenutkin useaan otteeseen
17.8.2012 10:30
rasssee, eihän se mitään vaikuta. Eli jos olet ilman pyttyä koittanut pyörittää ja ei pyöri niin vika luultavasti kampiakselin laakereissa? Jos lohkoja vähän löysää toisista, pyöriikö silloin?
Juunish,
Eipä se noiden vaihto kovin vaikeaa ole, oikeastaan todella yksinkertaista. Muistaa vain laittaa tiivistemassat väliin kasatessa ja asentaa kunnolla stefat ja laakerit. Niin ja muistaa poistaa kampiakseli jännityksestä.
18.8.2012 12:54
eniten koko hommassa ihmetyttää se, että aluksi kun kokeilin, niin pyöri ihan normaalisti. Sitte ku lähti käyntiii ja tuli se "tök" hetki, niin ei enään pyöri. Mietin vain että miten ne laakerit sitten silleen yhtäkkiä jumittuvat?
18.8.2012 15:45
Käy laihalla tai ei ole voitelu kunnossa, niin sillon ne leikkaa kiinni
Eikai se sen ihmeellisempää ole?
18.8.2012 18:07
Ei ne noin äkkiä leikkaa kiinni.
rasssee kirjoitti: mutta männässä joku maks 1mm viilto oli tullu...
Tuota lähtisin tutkimaan nimittäin ei siihen nyt yhtäkkiä viiltoja kuuluis ilmestyä.
18.8.2012 18:08
http://www.clasohlson.fi/Product/Produc ... =168541907Kelpaako tollanen kuumailmapuhaltimeksi? Ei hirveitä haluja maksaa yhtä vaihtokertaa varten kauheeta summaa..