Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

22.2.2013 14:23

Jos malossin jousia meinaat, niin mulla ainakin kaikissa vehkeissä mihin oon niitä vaihellu ollut saman pitusia kuin vakiot ;)

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

22.2.2013 14:59

On malossin.. :roll:

Taisi jonik1 myydä puutaheinää..
Viimeksi muokannut ramba__ päivämäärä 22.2.2013 16:09, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

22.2.2013 15:56

Tuskinpa niissä mitään vikaa on. Jonikilta olen itse ostanut kasan osia ja kaikki kyllä vastasivat kuvissa nähtyä.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

22.2.2013 16:09

Eihän näissä vikaa ole mutta taisi myydä roksin jouset eikä kiiwin. :roll:

Paitsi jos se o normaalia että on kahden langas verran lyhyemmät, oli muuten helvetilliset venyttää paikoilleen..

Samassa paketissa tulleen lämpömittarin liitinkin oli rikki ja kahvarungon takaosan peilinkierteet paskana.. :x
Viimeksi muokannut ramba__ päivämäärä 22.2.2013 16:17, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

22.2.2013 16:15

En jousien pituudesta muista mutta sen muistan että oli ne mullakin aikamoista punnertamista saada venytettyä paikoilleen. Mutuna sanon että ei malossi vissiin edes tee roksiin vihreitä kytkinjousia..?

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

22.2.2013 16:23

Vaikuttaisi että nuo olisi 107mm kytkimelle, koska senverran vakioita lyhyemmät että venyy oikein reilusti.. Enkä saanut edes ruuvarilla kytkinpaloja liikkumaan joten tuskin keskipakovoimakaan saa kytkintä nappaamaan kiinni :eek:

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

23.2.2013 15:37

Nuo jouset on tosiaan Malossin 112mm sarjasta, ostettu vuonna -08. Tuo mittari oli vielä multa lähtiessä täysin käyttämätön, vain paketin oikea sisältö varmistettu ja sen takia paketti avattu. Ja tuossa takaosassa oli TNT:n hiilikuitupeili tiukasti kiinni ennen kuin sen pistin pakettiin. En sen enempää kierteiden kuntoa tarkastanut. Nuo tuli muutenkin lämpömittarin kanssa kaupanpäällisinä...

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

23.2.2013 18:01

Jaajaa.. Hyvä että tuli selväksi. :roll:

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

24.2.2013 21:51

elikkäs skootterissa on 70cc motofoce sportti joka toimii ainoastaa vakioputkella Näillä: 3,4g rullat, +50vp ja +50 kytkinjouset. Mutta täältä lukiessa että noi riitäisi teharillekkin.
teharilla mopo ei ota ollenkaan kierroksia noilla seteillä, ei toivoakaan piikistä.
Ja olen huomannut että Kuin variaattorin purkaa ja kokoaa uudestaan niin ottaa pienen piikin ja se ei kestä kauaa. Ja kuin kaasuttaa uudestaan ei ota piikiä ollenkaan
Siispä voiko olla että +50 vp jousi olla liian löysä näille seteille
Motofoce sport 70cc,21mm kaasari, pro replica tehari, 3,4g rullat hebon varissa, +50 jouset

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

24.2.2013 22:30

Onks varmaa ettei putkessa oo kuria eikä se oo tukossa tai jotain?

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

24.2.2013 23:20

Täytyy kattoa huomenna. Joskus on mennyt tuo putki tukkoon kuin olen käyttänyt tota viiviste ainetta. Jalalla kiertää ihan komeesti

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

25.2.2013 1:21

Empä nyt tiedä, että meneekö oikeaan paikkaan, mutta kysytään kumminkin. Jossakin kohtiin olisi kytkimen/kytkinkellon vaihto jäähdytettyyn edessä ja samalla ajattelin perävälejä vaihdella ja asiasta tuli muutama kysymys mieleen. Olisiko tuosta vaihdosta paljonkin hyötyä tuollaselle lower sport asteen vireillä olevaan vekottimeen? Ja pitääkö vaihtaa molemmat ensiö- sekä toisiorattaista, kun tuossa kattelin et välityssuhde muuttuisi aika paljonkin ettei vaan menisi liian raskaalle vaihteelle vai onnistuuko pelkästään vaikkapa toisiorattaan vaihto?

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

25.2.2013 1:35

Tämä on ihan oikea paikka kysyä.

Perävälithän vaihdetaan siksi että välityksiin saadaan lisää pituutta. Toisin sanoen siinä vaiheessa kun koneessa on maksimikierroksilla vielä sen verran ruutia, että nopeus jää nykyisillä välityksillä liian alhaiseksi potentiaaliin nähden. Tämä tulee yleensä ajankohtaiseksi midrace-virien kohdalla, harvemmin sporttitasolla. Kärjistäen voisi sanoa että siinä vaiheessa kun kone hakkaa pidemmällä suoralla rajoitinta vasten, kannattaa välejä pidentää. Välien pidentäminen parantaa huippuja ja heikentää teoreettisesti samassa suhteessa kiihtyvyyttä.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

25.2.2013 14:38

Kyllä kannataa vaihtaa kytkin ja kello lowersportilla, Stagen valmistama Sportpro kytkin ja jäädyttävä kello todettu toimivaksi yhdistelmäksi.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

7.3.2013 19:41

Miksi Malossin valkoinen jousi ei passaa Machin vakio variin? Aavistuksen leviämpi kuin vakio niin ei asetu paikalleen.