Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
25.7.2011 15:58
Mietin tossa että ottaako kaasari ilmaa ryyppyn kautta nyt? Kun en vieläkään ole keksinyt miten helvetissä tuon ryypyn saa tuohon kiinni.
Kaasarina siis Dellorto 19mm phbg Racing, siinähän on vakiona ryyppy vaijeri. Ostin siihen tuon normi version käsiryypyn, el sellainen joka nostetaan pyöräytetään niin se jää ylös.
Ongelma on se että kun sen laittaa kiinni onko ryyppy koko ajan auki, eikä mene pois päältä vaikka nostaisi. Itseasiassa sitä ei voi edes nostaa, vaan se on jo niin ylhäällä kuin voi olla.
13.8.2011 2:40
Nyt ois tällänen perus suutinkysely, et mikä suutin ois about sopiva 03 Mbk Boosteriin (vakiosuutin 80), seuraavien virien kans:
-TopPerfonmance 70cc valurauta sporttipytty
-17.5 Dellorto PHVA
-Kuriton vakioputsari
-S6 Pro Replica putki
(-multivari ja muut varin säädöt)
Oisko joku 105-110 sopiva? Toki sisäänajon ajaks joku vähäsen isompi? Ja tyhmä kysymys: Miten toi ajamaton pytty kestää kaasarin säätämistä, ku pitäs kaasari säätää ja samalla ei sais kaasua huudatella (säädettäessä poikkeuksetta joutuu)ku sisäänajokin pitäs ottaa huomioon?
13.8.2011 12:59
Kyllä se kestää sen säätämisen, kunhan et liian kauaa huudata.
14.8.2011 8:51
Mulla alkoi taasen Gurtenri temppuilemaan, ja vein juuri tiistaina kaikki sen varaosat postiin.
Kumminkin, se pohja vuotaa taasen --> tyhjentää kaasarin --> lähtee erittäin huonosti käymään. Eli eikös sen pohjan voi tukkia jollain joilloin bensa ei valu pois vai pitääkö nyt sitten vielä jostain hommata uusi kaasari?
14.8.2011 16:53
Pistä jotain tiivistemassaa tai muuta niin ei vuoda.
19.8.2011 20:18
Jos säätää kaasutinta (suuttimen vaihto, neulan säätö), niin pitääkö kaasutin irrottaa? Ja jos suuttimen vaihtaa, niin tarviiko säätää vielä jotain muuta? Kaasarina Weber 17.5 OM/ Dellorto phva 17.5 . Ja Skootterina derbi atlantis.
19.8.2011 21:24
Tuo irrottaminen riippuu aivan siitä, miten paljon siellä on tilaa. Jos/kun tilaa ei ole, lienee kätevämpää irrottaa koko kaasari, painaen muistiin, mikä letku menee minnekkin.
20.8.2011 22:06
Nyt sain viimeinkin tehtyä sen konerempan loppuun, eli vahdoin nämä osat:
Malossi 70cc Sport
RMS Racing kampiakseli
Dellorto PHBG19, Suutin on 75#
BW's 100cc tuuletin
Pipercross
Ajoin tos vähän aikaa ja katoin et miten se käyttäytyy, eli ilman ryyppyä ei pysty ajamaa ollenkaa, ei pysy ees käynnissä, ja ryypyn kanssa ku ajaa nii pystyy ajaa suht normaalisti mut ku päästää kaasun nii se käy vähän aikaa semi-korkeilla kierroksilla(ei laske normaalisti) ja sitten ku ne kierrokset laskee ja painaa kaasuu niin se booaa ja meinaa sammuu mut sitten ku pumppaa kaasuu nii se nostaa taas kierroksii ja pystyy ajaa, ja kun laittaa käyntiin ryypyn kanssa ja lämmittelee sitä vähän aikaa, sitten ottaa ryypyn pois niin se sammuu vaikka mitä tekisi.
Paljonkohan sitä suutinta pitäs suurentaa että toi ois säädöissä?
20.8.2011 22:57
Itellä on trekkerissä vähän sama ongelma ja samat virit mutta putkena gianelli go ja suutin 105 eli kyllä sitä suutinta joutuu aika paljon isontaa. Kokeile nyt aluksi esim 100 suutinta..
20.8.2011 23:30
On mullaki Gianelli Go, mut miks ihmees toi sit toimi ihan hyvin stage6 sport pro:lla? ilman mitää putsareitakaa.
21.8.2011 14:48
En tiiä, mut helvetisti liian pien suutin sulla on ainaki tolle kassulle, joku 100 ois lähempänä ku kattoo noita muitte ilmottamia.
21.8.2011 18:51
Kysytäämpäs nytten täällä jos sais vaikka vastauksia eli
Nytten olisi trekkerissä kiinni
malossin 70cc
gianelli go
19mm kaasari, doplerin putsarilla
Niin missä vikana kun ryyppy päällä käy tyhjäkäyntiä mutta kun ryypyn ottaa pois niin sammuu heti, ellei kaasuttele. Sitten kun kierroset laskee tarpeeksi niin kuuluu boo ja sammu eikä lähe ilman ryyppyä käyntiin. Suutin on tällä hetkellä 105. Pitäiskö kokeilla isompaa, pienmpää vai säätää esim neulaa tai seos ruuvia?
Eli lyhyesti, ongelma siis on että ei vastaa kaasuun pienillä kierroksilla vaan booa vain, joten onko vinkkejä mistä vikaa pitäisi etsiä?
Kumpi on muuten tk ruuvi ja kumpi seos ruuvi? Oikean puolimmaisessa on sellane jousi ja sitä pystyy käsin pyöritellä?
21.8.2011 20:32
Tiiäks, mul on TÄSMÄLLEEN sama ongelma, kannattaa kattoo läpät, mulla raottaa vähäsen ja tuli mieleen et siinä se syy varmaan on.
Koitin 3 eri läppiä ja kaikki raotti samalla tavalla, eli siis varmaan läppärungossa on epätasaisuutta?
21.8.2011 21:37
läpät on katottu, eikä pitäs raottaa.. Tällä hetkellä kiinni vakio läpät, mutta kannattaa varmaan laittaa malossin läpät kun sellasetkin multa löytyy. Jos nuo vakiot nyt sattuskin raottaa vähän. Mutta mitäs muuta kannattais kattoo jos tuo läppien vaihto auta? S6 pro tulossa ensiviikolla niin sille on varmaa helpompi tuo kaasari säätää?
21.8.2011 22:00
Mäki just katoin läpät ja hioin sen läppärungon et ne läpät menee kiinni, mut ei se mitää hyödyttäny samallailla se käy vieläki. Laita vaan ne malossin läpät, mut ei se tätä ongelmaa korjaa (näköjään).
Sit toinen ois imuvuoto, mut mul on kyl imupuolelta kaikki kunnolls tiivistetty. Sehän tässä kummaa onkin, että miten vaan säädät tyhjäkäyntiä niin ei pysy käynnissä, ja ryyppy päällä pysyy ja pystyy ajamaan mut ku päästää kaasun pois ja pistää uudestaan kaasua niin kuuluu "BOOOOOOO" mut ku pumppaa sitä kaasua niin se lähtee taas liikkeelle. Tosi outo ongelma kyllä.
EDIT: Vastaan kysymykseen jonka kysyit pari postausta taaksepäin, Eli se missä on se jousi on tyhjäkäynti ruuvi, sen huomaa siitä että se nostaa luistia kun sitä pyörittää, ja se toinen on seosruuvi.