Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

2.8.2012 21:17

Onkos tää nyt sitte vahvistettu/hopeoitu kiertokangen yläpään neulalaakeri?

https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... aggio.html

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

3.8.2012 9:03

Kyllähän tuon pitäisi olla se vahvistettu versio kiertokangen yläpään neulalaakerista, joten kyllä tuo näyttäisi olevan hopeioitu, jos otsikon tekstiin on uskominen. :)

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

4.8.2012 15:43

Miten lähtis kampiakseli irti lohkosta? :D

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

4.8.2012 15:53

Tietopankki on POP!

http://www.motot.net/wiki/Kampiakselin_vaihtaminen

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

4.8.2012 22:26

Näin on! :D
Seuraava kysymys: Haittaako tollaset jäljet kampiakselissa mitään?
http://www.motot.net/galleria/kuvat/kayttaja/12/114275/IMG_23631280x853.jpg

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

4.8.2012 22:47

Jos se osuu stefan tai laakerin kohdalle, kuten siltä vähän vaikuttaisi, niin kyllä haittaa. Stefa alkaa vuotamaan aika nopeasti, sillä nuo jäljet rikkovat siitä huulipinnan.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

8.8.2012 0:44

Ostin Scooter-Attackilta kampiakselin ylälaakerin kokoa 10x14x13, mutta koska se oli ilmeisesti loppu, he lähettivät minulle toisen joka oli kokoa 10x14x15. Siis wot? Miksi lähettivät eri kokoisen. Haittaako jos on pidempi, mutta mahtuu kaikki hyvin paikalleen?

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

8.8.2012 21:41

Morrjees. Rupesin kysyyn että kestääkö noita tn9 laakereita lämmittää ihan kunnolla tolla kuumailma puhaltimella... Luulis semmosen lämmön kestävän? Ja onko kokemuksia noista rms tai motoforcen full circle kampuroista. En oo kyllä pahaa noista kuullu ja onko ne jotenkin normaaleita kestävempiä, kun kulkee nimellä super racing yms :) kiitos tietäville

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

8.8.2012 21:56

Miksi lämmittää laakereita? Jos haluat laakerit paikoilleen niin niitä pitää jäähdyttää jollain. Esim. pakastimessa tai jos olet laiska niin kylmäspräyllä saa myös tajuttoman hyvin. Nuo Rms, motoforce tms kampurat on ihan laadukkaita.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

8.8.2012 22:38

Kyllä laakereita pitää lämmittää myös sen jälkeen, kun on laittanut ne lohkoon kiinni. Nimittäin kampiakselin laittamista varten.

Tosin TN9 laakereita ei saa missään nimessä lämmittää kuumailmapuhaltimella, vaan ainoat keinot sen laakerin lämmittämiseen ovat kuumassa moottoriöljyssä "keittäminen" ja laakerien lämmittämiseen tarkoitetulla induktiolevyllä. Tosin mikään näistä ei onnistu, kun laakeri on kiinni jo lohkossa.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

8.8.2012 22:44

Njaha. Mä oon tehty silleen, että laakerit toholla kuumennettuun pesään ja sitten kampura paikoilleen. Tuolloin se laakerit lämpenee ja kampura menee helposti paikoilleen.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

8.8.2012 23:13

No voi gagga. :/ pitäsköhän vaa laittaa iha perus laakerit sitte... vähä hankalalta kuulostaa nuo keittämiset sun muut... Mielipiteenne tähän ?

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

9.8.2012 0:05

Onkohan muuten mitään haittaa jos ihan 50 cc sportille tommosen full circlen laittaa. käsittääkseni sehän vain nostaa kierrosherkkyyttä. Eikö? ja eihän se vaikuta muuten mopon toimintaan? Jos vaikuttaa nii miten? oon vähä uus vielä näissä alakerran hommissa nii siksi kyselen. :)

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

9.8.2012 16:33

Ei niitä käytännössä keittää tarvi, itse tein seuraavasti:

- Lohkon lämmitys kuumailmapuhaltimella, vie paljon aikaa
- Laakerit pakkasesta lohkoon
- Lisää lämpöä kuumailmapuhaltimella, varo sohimasta suoraan laakerin muoviosiin
- Kampura pakkasesta ja lohkot kiinni

Ei ehkä ideaalein keino, mutta laakerit selvisivät toimenpiteestä hienosti. Yleensäkkin kannattaa ensin laittaa laakerit lohkoon ensin, ja sitten vasta kampura paikalleen.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

9.8.2012 17:35

Okei. Kiitos. Voisko joku kertoo tarkemmin että lämmitänkö siis lohkoa siitä laakerin vierestä jolloin lämpö siirtyy laakeriin, jolloin laakerihäkki ei vahongoitu kun en puhalla sitä kuumaa suoraan siihen? Vai miten. Ja kysymys 2. Voiko tai kannattaako tomoosee melkei vakioon on kuitenki tehari ja polinin 50 cc valurautapannu(normaalia sporttisempi) laittaa full circle kampura? Kiitos suuresti jo etukäteen :)