Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
2.8.2012 21:17
Onkos tää nyt sitte vahvistettu/hopeoitu kiertokangen yläpään neulalaakeri?
https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... aggio.html
3.8.2012 9:03
Kyllähän tuon pitäisi olla se vahvistettu versio kiertokangen yläpään neulalaakerista, joten kyllä tuo näyttäisi olevan hopeioitu, jos otsikon tekstiin on uskominen.
4.8.2012 15:43
Miten lähtis kampiakseli irti lohkosta?
4.8.2012 22:26
Näin on!
Seuraava kysymys: Haittaako tollaset jäljet kampiakselissa mitään?
http://www.motot.net/galleria/kuvat/kayttaja/12/114275/IMG_23631280x853.jpg
4.8.2012 22:47
Jos se osuu stefan tai laakerin kohdalle, kuten siltä vähän vaikuttaisi, niin kyllä haittaa. Stefa alkaa vuotamaan aika nopeasti, sillä nuo jäljet rikkovat siitä huulipinnan.
8.8.2012 0:44
Ostin Scooter-Attackilta kampiakselin ylälaakerin kokoa 10x14x13, mutta koska se oli ilmeisesti loppu, he lähettivät minulle toisen joka oli kokoa 10x14x15. Siis wot? Miksi lähettivät eri kokoisen. Haittaako jos on pidempi, mutta mahtuu kaikki hyvin paikalleen?
8.8.2012 21:41
Morrjees. Rupesin kysyyn että kestääkö noita tn9 laakereita lämmittää ihan kunnolla tolla kuumailma puhaltimella... Luulis semmosen lämmön kestävän? Ja onko kokemuksia noista rms tai motoforcen full circle kampuroista. En oo kyllä pahaa noista kuullu ja onko ne jotenkin normaaleita kestävempiä, kun kulkee nimellä super racing yms
kiitos tietäville
8.8.2012 21:56
Miksi lämmittää laakereita? Jos haluat laakerit paikoilleen niin niitä pitää jäähdyttää jollain. Esim. pakastimessa tai jos olet laiska niin kylmäspräyllä saa myös tajuttoman hyvin. Nuo Rms, motoforce tms kampurat on ihan laadukkaita.
8.8.2012 22:38
Kyllä laakereita pitää lämmittää myös sen jälkeen, kun on laittanut ne lohkoon kiinni. Nimittäin kampiakselin laittamista varten.
Tosin TN9 laakereita ei saa missään nimessä lämmittää kuumailmapuhaltimella, vaan ainoat keinot sen laakerin lämmittämiseen ovat kuumassa moottoriöljyssä "keittäminen" ja laakerien lämmittämiseen tarkoitetulla induktiolevyllä. Tosin mikään näistä ei onnistu, kun laakeri on kiinni jo lohkossa.
8.8.2012 22:44
Njaha. Mä oon tehty silleen, että laakerit toholla kuumennettuun pesään ja sitten kampura paikoilleen. Tuolloin se laakerit lämpenee ja kampura menee helposti paikoilleen.
8.8.2012 23:13
No voi gagga. :/ pitäsköhän vaa laittaa iha perus laakerit sitte... vähä hankalalta kuulostaa nuo keittämiset sun muut... Mielipiteenne tähän ?
9.8.2012 0:05
Onkohan muuten mitään haittaa jos ihan 50 cc sportille tommosen full circlen laittaa. käsittääkseni sehän vain nostaa kierrosherkkyyttä. Eikö? ja eihän se vaikuta muuten mopon toimintaan? Jos vaikuttaa nii miten? oon vähä uus vielä näissä alakerran hommissa nii siksi kyselen.
9.8.2012 16:33
Ei niitä käytännössä keittää tarvi, itse tein seuraavasti:
- Lohkon lämmitys kuumailmapuhaltimella, vie paljon aikaa
- Laakerit pakkasesta lohkoon
- Lisää lämpöä kuumailmapuhaltimella, varo sohimasta suoraan laakerin muoviosiin
- Kampura pakkasesta ja lohkot kiinni
Ei ehkä ideaalein keino, mutta laakerit selvisivät toimenpiteestä hienosti. Yleensäkkin kannattaa ensin laittaa laakerit lohkoon ensin, ja sitten vasta kampura paikalleen.
9.8.2012 17:35
Okei. Kiitos. Voisko joku kertoo tarkemmin että lämmitänkö siis lohkoa siitä laakerin vierestä jolloin lämpö siirtyy laakeriin, jolloin laakerihäkki ei vahongoitu kun en puhalla sitä kuumaa suoraan siihen? Vai miten. Ja kysymys 2. Voiko tai kannattaako tomoosee melkei vakioon on kuitenki tehari ja polinin 50 cc valurautapannu(normaalia sporttisempi) laittaa full circle kampura? Kiitos suuresti jo etukäteen