Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

31.5.2011 18:21

Korjataas heti pikkuseikka, eli ei siinä ole alavääntöjä yhtään sen enempää, mitä vakioputkessa. Tehoalue on vain laaja.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

31.5.2011 21:33

Mitenkäs Leovince ZX-R:stä saa kuristuksen pois? Ja missä se edes sijaitsee? Ja vaikuttaako tuo käytännössä paljoa tuo kuristuksen poistaminen?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

31.5.2011 21:41

Alkukäyrässä ne yleensä on ollu ja ihan näkösällä ja parilla hitsi pisteellä kiinni, jollain ruuvimeisselillä väännät niin pitäis lähtee tai sit dremelillä, kurin kanssa on yhtä luumu kuin vakioputkella ja kurin poiston jälkeen ottaankin jo kunnon piikin ja menee kovempaa.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

31.5.2011 22:14

Missä on gianelli nextin kuri?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

31.5.2011 22:17

Siinähän on muistaakseni kaks kuria, alkukäyrässä vissii yks kuri ja ainaki keskellä paisaria/putkea kauheet kurit eli sen takii ihan paska putki.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

31.5.2011 22:21

Just noi kaks kuria, ja ne kummatkin poistettuna silti paskempi putki kuin Tecnigas Next-R joten tehoista voi sanoa....

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

31.5.2011 22:24

Eli kannattais hommata joku toinen putki esim. gianelli extra,stage6 pro replica ,leovince ,lazer jne.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

31.5.2011 22:28

Onkohan tässä Leovince ZX:ssä (etenkin ZX-R mallissa kun sen tilasin) muka nykysin tämmöstä kuria keskellä mitä tää sivu väittää =D http://www.scooterinvasion.net/deresleo.html

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

31.5.2011 22:29

Onhan siinä tollanen kuri alkukäyrässä mutta ei muita kureja.
Viimeksi muokannut _keijomies_ päivämäärä 31.5.2011 22:38, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

31.5.2011 22:34

Älä nyt sitä putkee mee poikki sahaa, kuri on vaan toi alkukäyrässä oleva holkki. Noi mitä on paisarissa ni on vaimentamassa sitä kilkatusta.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

31.5.2011 22:50

Voin sanoa, että joka ikisessä e-hyväksytyssä teharissa on jotain ylimäärästä paisarin keskellä. Yasuneista Gianelleihin.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

31.5.2011 23:06

Joo aika turha ottaa se kartio pois sieltä http://www.scooterinvasion.net/techdata/deresleo/3.jpg, koska sehän on aiva paisarin muotonen ja se aukko siellä pääs on sopivan kokonen. Luultavasti sen kartion tarkoituksena on vain pienentää ääniä. Tulee vaan putkeen jälkiä ja ehkä vähä liian kovat äänet ku se leovince on muutenki jo äänekäs.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

1.6.2011 0:37

Ja siis kaikis putkis ei oo edes tollasta reikälevyä. Esimerkkinä, Yasuni Z, seinä keskellä paisaria jossa kaks putkee ristiin ja alkukäyrän jälkeen loiva suppilo.

Noita "seiniä" on sielä veikkaukseni mukaan ihan vain sen takia, että paisareista saadaan isompia ulospäin --> putki näyttää paremmalta.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

1.6.2011 7:49

Juu, niin vähän mietinkin että en ainakaan tota lähe sahailemaan, jos siellä sitten kuristus on niin olkoon mutta kyllähän tuo vaikuttaa vähän siltäkin että ääniä vähän pienentää. :)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

1.6.2011 10:11

Nextissä on kuri alkukäyräs, en lähtis poistamaa siä siitä keskeltä, ku se vaikuttaa oleellisesti toimintaa. Paska putki oli kyl, mut hiljane, vakiokorvaajaks hyvä.

Mut ei mun e- hyväksytys arrowissa, reversessä tai laseris ainakaa oo mitää, mitä rautalankaa tökin sisää.