Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
15.7.2011 19:41
Touronen kirjoitti:Mites helvetissä tohon Dellorto 19mm racingii pitäs ryyppy vaihtaa? Ostin tollasen käsiryypyn, samamikä on tossa ei racing mallissa.
??
16.7.2011 11:24
tuli täs mieleen, piystyisköhän tehä sähköryypystä on/offisen kytkimellä?
jos ymmärsitte? : DD
16.7.2011 18:35
Miksi ihmeessä?
Se osaa kyllä mennä itekseen päälle ja pois.
16.7.2011 23:26
_pav3 kirjoitti:tuli täs mieleen, piystyisköhän tehä sähköryypystä on/offisen kytkimellä?
jos ymmärsitte? : DD
Pystyy muttei niin kun kuvittelet, elikkä pistät kytkimen johonkin ryypyn johdoista. Mutta tällöin ryyppy toimii niin, että virta ei kulje sen läpi, eli jos on lämmin kone, niin ryyppy menee päälle pikkuhiljaa kun ryyppy viilenee. Ja kylmällä koneella ryyppy sitten vaan pysyy päällä eikä mene kiinni.
Eli semmoista on-off ryyppyä ei kyllä pysty valitettavasti toteuttamaan.
16.7.2011 23:43
ku aattelin vaa et sais ryypyn sillo ku haluu päälle eikä sillei, et se menee automaattisesti päälle ja pois...
17.7.2011 2:17
eli merkki on keeway matrix ja skobaan on siis laitettu malossin 70cc pytty,malossin multivariaattori,2,2 jäykät kytkinjouset,technigas trek tehoputki( josta kuristin poistettu), malossin vapaavirtasuodatin. kiiwissä on vakio kaasari suutin on 90 olen kokeillut 80,82 mutta ei toimi kunnolla.. skootteri siis lähtee käyntiin ja ottaa kierroksia aluksi (välillä) hyvin kun ajaa n 15 metriä kone alkaa booaamaan ja räpättämään eikä toimi enää ja loppujen lopuksi sammuu.. siis vääntö loppuu kokonaan..?? apua kiitos?
voiko vika olla säädöissä ei kyllä mitään ole auttanut vaikka niitä olen yrittänyt laittaa... ja kaikki osat on kunnossa kaasarista..??
19.7.2011 20:53
voisko joku vastaa???
19.7.2011 22:24
Itelläni on suurinpiirtein noilla vireillä suutin 125. Kokeile 115-130? 17.5mm kaasarilla.
20.7.2011 22:13
Onko Dell'Orto 19 mm kaasuttimesta kahdella pultilla imukaulaan kiinnitettävää versioo eli Keihin PB 19 mm vastaavaa?
21.7.2011 20:19
Ei näytä olevan, dellorto 19mm racing & phbg kiinnitetään ainakin ujuttamalle ne siihen kumikurkkuun.
22.7.2011 23:29
jooo purin kaasarin ja jostain sieltä sattui tippumaan tuollainen pieni sentin mittainen jousi. Mistä tämä on mahdollisesti tippunut kun itse en sitä huomannut? ja juosi ei ole tyhjäkäyntiruuvin jousi. kyse aeroxin vakio kaasuttimesta
23.7.2011 0:29
Varmaan ryypyn jousi.
23.7.2011 14:06
Mulla Gurtnerin kaasarin ilmaruuvi on jumissa (puolipallon muotoinen) eikä säädy mitenkään rukarilla... Saisko sen jotenkin irti kaasarin avaamalla?
25.7.2011 7:06
Mitäs ootte mieltä, mun viripakettiin sisältyy kaasutin nimeltä Dell'Orto 17 US PHVA, eli joka kiinnietään kahdella pultilla imukaulaan.
Kaksi mielipidekysymystä:
1) Laitanko sen imukaulan ja kaasuttimen väliin vanhan melko paksuhkon, (n. 5 cm) "salmiakin" muotoisen tiivisteen, sen reijän halkaisija on 14 mm, ja se oli vanhan 14 mm imukaulan ja 14 mm Keihin PB:n välissä ja sorvaan sen 19 mm koska uusi imukaula on 19? Vai voiko vain jättää pois, haittaako sitä vaijerin tuloa kaasuttimeen, jääkö löysää / kireätä tai imuvuoto jos en laita? (Dell'Orto:s on kuminen tiivisterengas kiinnityskohdan ympärillä.) **EDIT**: Huomasin 17,5 kiinnityskohdan ulkonevan saman verran kun siinä olisi se tiiviste valmiina, alkuperäinen 14 mm näyttäs samalta jos siin ois se välikappale kiinni, tarvitseekohan sitä sittenkään?
2) Skootterissani on imukaulassa alipaineen ja tuorevoiteluletkun paikka, niin kannattaisiko se siirtää nyt Dell'Ortoon ja tukkia imukaulan tulo väliaikaisesti vai antaa vain olla miten olikin ja tukkia Dell'Orton öljytylo, mutta luistihan tarvitsee öljyä?
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
25.7.2011 11:02
Laita vain ne letkut kaasuttimeen ja tukit sitten imukaulasta nipat. Luistin ei kyllä öljyä tarvi, suunniteltu toimimaan ilman sitä. Eikä se sitä öljyä saa, vaikka laittaakin tuoreöljyvoiteluletkun kaasuttimeen.