Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

17.7.2012 20:50

eli mitkä laakerit olis sitte hyvät?

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

17.7.2012 20:54

Ihan perus C3 laakerit, periaatteessa jos löydät C3 TN9 malliset niin aina parempi, kunhan sulla ei ole katalysaattorilla varustettu putki kiinni.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

17.7.2012 20:56

on vaan teharivirit ja putkena giannelli extra

edit: onkos niistä c4 haittaa jos laittaa sellaset??

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

17.7.2012 21:16

On haittaa, sillä siinä on liian suuri säteittäysvälys. Koska kone ei kierrä mahdottomia, ei myöskään laakerit lämpene "riittävästi", jolloin välys on liian suuri johtuen maltillisemmasta lämpölaajenemisesta. Tämä tarkoittaa sitten laakerin nopeampaa kulumista.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

24.7.2012 21:32

Tuli vaan tuossa mieleen että kestääkö (vähän ajettu/hyväkuntoinen) vakio kampura 70cc pyttyä vaikka jotakin malossi sporttia tai vastaavaa? Koska olen kuullut semmoisia huhuja että joku olisi ajellut 70cc pytyllä vakiokammpura sisällä ja pelitti oiken hyvin.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

24.7.2012 21:37

Vakiokampura kestää kyllä perus Sportti 70cc-setin, kunhan ei oo mikään +15tkm ajettu kampura.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

24.7.2012 22:03

Jep. Pösössäni vakiokampura kesti hyvin laitetun (pakoa viilattu, huuhtelut siistitty, kansi laskettu ym. perusvirit) Stage6 Sport Pron kanssa, mikä on kuitenkin sporttitasoisten tehoikkaimmasta päästä oleva pytty. Stage6 Racingin, MidRace-sylinterin kanssa alapään laakeri alkoi pitää ääntä.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

26.7.2012 13:41

Zoneria "pikkusen" ois tarkoitus virittää jossain välissä. Ja kampuraksi tulee täyden ympyrän hpc kampura jossa on vaihdettu pidempi kampi. (Saa parempia sylkkiä kiinni) sylkäksi tulee sylkkä x jossa on kaksosanen pakoaukko. Nyt vaan tulee kysymykseen kampiakselin laakerit. Tähän zoneriin saa vaan skf c3 laakerit.. Ei löydy c4 laakereita. Koneen huipputeho tulee sinne 13k kohille. Kestääkös nuo c3 laakerit tuommosia kierroksia?
Ja tietenkin tulee kisasähköt yms.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

26.7.2012 16:04

Ei kestä. Kannattaa kysyä jostain laakeriliikkeestä C4 tai C4 TN9 -laakereita. Ota laakerista tarkat mitat tai lue sen kyljessä oleva koodi, hyvällä tuurilla laakeri on jotain standardisarjaa. Esimerkiksi Tamperelainen JokiLaakeri on hyvä paikka aloittaa etsinnät.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

30.7.2012 22:15

Onkos kuinka tarkkaa olla kampiakselissa just oikeen kokoset stefat? Tarkalleen oikee olis kooltaan 15.6x25.5x7 niin meniskö vaikka 15x26x6 ? Alkuperäsen kokoset jos haluaa niin pitää ostaa koko koneen tiivistesarja 18e, kun yksittäisenä ton korvaavan sais parilla eurolla.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

30.7.2012 22:18

Kyllä tollaset erot näkyy varmasti ja epäilen että pysyykö ne stefat siellä paikoillaan.. Eipä tuo 18e(ainakaan minulle) kovin hirvee summa olis.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

30.7.2012 22:34

Kyllä ne stefat pitää olla ihan tarkalleen oikean kokoiset. Paksuus voi heittää hieman.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

31.7.2012 16:45

Mitenkäs kun pesin tota konetta, niin kampikammioon meni vettä ja liotinpesuainetta. Meni siis ihan täyteen. No mä sitte kaadoin ne vedet sieltä pois ja annoin kuivata, mutta onko tosta nyt jotain haittaa? Osat varmaan ainaki kannattaa öljytä hyvin siellä kampikammiossa? :s

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

31.7.2012 16:52

Jepp, Ensiksi vaikka bensalla huuhtelee sen hyvin ja sitten laittaa öljyä sinne kunnolla ja hölskyttelee, että laakereihin menee kunnolla sitä öljyä.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

31.7.2012 17:04

Ookoo, kiitokset nopeesta vastauksesta!