Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

7.11.2009 19:26

Shape kirjoitti:
<|TuX|> kirjoitti:....Tämä myös mahdollistaa sen, että rajoitin on aina käytössä kun otat virrat käyttöön, eipähän tarvii poliisien edessä alkaa kaukosäätimellä leikkii..
Eipä tuosta ole hyötyä kun 90 pamautat tutkaan.

Ei kule ku 65 :lol:
Tosin keväällä on sellaset virit alla, että ihan poliisiaki pelottaa mitata nopeudet okei, oli vähä huono...

7.11.2009 19:31

Ei se solikka taida kulkee vaikka ois mitkä virit :D

7.11.2009 20:04

leovince_zx kirjoitti:Ei se solikka taida kulkee vaikka ois mitkä virit :D

Aina vittuillaan mopon merkistä.. Haistakaa pojat pazka!
Ihan sama, vaikka olis yamahan roxi. Voit sillekin sanoa samalla tavalla. Koska solikanhan saa kulkemaan vaikka satasta, mutta hieman hankalammalla tavalla kun roxin.. Ei sillä merkillä ole kulkemisessa väliä, vaan osien saatavuudella, ja näihin kinkkeihin saa kiitettävästi viriosia, että silleen.
E: ja kulkee se pelkällä prikan poistolla oikeeta 65, moneen mittariin kokeiltu.
Ja jos vielä itkettää kun kinuskia viritetään, niin tuu privaan itkemään

7.11.2009 20:18

<|TuX|> kirjoitti:Virtalukon virtajohtoonhan se kytketään, niin että se rajoitin menee aina pois päältä kun sammuttaa virrat. Tämä myös mahdollistaa sen, että rajoitin on aina käytössä kun otat virrat käyttöön, eipähän tarvii poliisien edessä alkaa kaukosäätimellä leikkii..


Ei.
Tuo mahdollistaa ainoastaan sen että rajoitin pysyy poissa päältä. Tuo phot eco nimittäin hyppää automaattisesti Pois päältä kun se kytketään sinne virtalukkoon. Kokeiltu on. Sitten taas kun virtoja käyttää kiinni -> rajoitinkin sammuu ja täytyy uudestaan painaa nappia jos haluaa mennä hitaampaa.
Siksi ainut mahdollisuus onki laittaa se akkuun niin tietää ainaki suunilleen millon se on päällä ja millon ei.

Tästä asiasta on jo puhuttu, eli tuo uudemman mallin phot-eco toimii tuolla tavalla Ja vanhempi taas sillä virtalukkojutulla.

11.11.2009 21:02

[maikki] kirjoitti:mistä tollan "v2-rajottimen" saa laittaka linkkiä:D:D


motozeta kirjoitti:miten tollanen "v2 rajoitin" tehdään ?



UP! Itteeniki kiinnostais tehdä... Tarttisin siis kokonaisen listan niitä osia, hei kamoon tietäjät, tiedät että tiedätte miten tällänen tehdään, mutta ette jaksa tälläisiä alottelijoita auttaa :D ;)
Viimeksi muokannut Asdmo päivämäärä 12.11.2009 10:44, muokattu yhteensä 1 kerran

11.11.2009 21:52

Noh, itse en tiedä tarkalleen miten tuo V2 on kytketty koska en ole tutkinut sellaista, mutta toimintaperiaatteeltaan napista pois menevän ja mopon sammuttamalla päälle menevän saa tehtyä näin:

Katso nastat tästä. Painonapin kautta 12v nastaan 4, ja runko nastaan 5. Sitten konkkarajoittimen johto joka menisi maahan nastaan 6 ja nastasta 7 johto maahan. Seuraavaksi 12v virtalukolta nastaan 1 ja nastasta 2 kytket nastaan 4.

Releen pitää olla 12 volttinen ja kahdella vaihdolla varustettu. Näitä saa esimerkiksi kouluelektroniikasta, tai jos haluaa pelata varman päälle (ei tarvitse soveltaa tuota kytkistä), voi ostaa sen täältä. Normaalin konkkarajoittimen kytkentäkaavio löytyy tietopankista.

11.11.2009 22:05

jkoljo kirjoitti:Noh, itse en tiedä tarkalleen miten tuo V2 on kytketty koska en ole tutkinut sellaista, mutta toimintaperiaatteeltaan napista pois menevän ja mopon sammuttamalla päälle menevän saa tehtyä näin:

Katso nastat tästä. Painonapin kautta 12v nastaan 4, ja runko nastaan 5. Sitten konkkarajoittimen johto joka menisi maahan nastaan 6 ja nastasta 7 johto maahan. Seuraavaksi 12v virtalukolta nastaan 1 ja nastasta 2 kytket nastaan 4.

Releen pitää olla 12 volttinen ja kahdella vaihdolla varustettu. Näitä saa esimerkiksi kouluelektroniikasta, tai jos haluaa pelata varman päälle (ei tarvitse soveltaa tuota kytkistä), voi ostaa sen täältä. Normaalin konkkarajoittimen kytkentäkaavio löytyy tietopankista.


Voisitkoha sä väsätä sillasen pika-kytkentäkaavion viel ? :P Ei oikee nyt raksuta et mikä mihinki :D Kyllä tuo perus rajoitin on helppo tehdä, mutta ei oikeen tällästä ilman kytkentäkaaviota :)

11.11.2009 22:22

Piirtele itse paperille nyt tähän alkuun, ei ole paha homma. Lue teksti tarkasti ja piirrä pisteestä pisteeseen :D Väsään kytkiksen kun kerkeän.

11.11.2009 23:00

jkoljo kirjoitti:Piirtele itse paperille nyt tähän alkuun, ei ole paha homma. Lue teksti tarkasti ja piirrä pisteestä pisteeseen :D Väsään kytkiksen kun kerkeän.


Kiitoksia todella paljon :)

11.11.2009 23:20

Hei,

Laitoin tästä jo kysymystä Kymco Agilityn ketjuun mutta laitan nyt tännekkin.. Elikkä, olen rakentamassa itse tollaista konkkarajotinta. Mihinkä johtoon se pitäs tossa Kymco Agilityn cdi boksissa kytkeä? Kaikki osat siis on hankittu jo jne. Saisko kuvaa?

12.11.2009 21:15

Kuva

12.11.2009 22:09

:D Copyrights by jkoljo :D

12.11.2009 22:25

EDIT:: Olikin näköjään aikaisempiin viesteihin tuo kytkentäkaavio :P

Elikkä joku tietäis siis että mihinkä tollane tietopankista löytyvä jkoljon tavallinen konkkarajoitin asennetaan tossa 4+2 liittimisessä cdi boksissa? Ja kuva olis kiva :)

12.11.2009 23:02

Jkoljonen, olen sulle kiitollisuuden velassa koko loppuelämäni :) Kiitos todella paljon, voisi tuollaisen ensi viikolla yrittää väsätä :)

EDIT: Tuosta vielä, mistä noita diodeja saa, mikä on tuossa +12v alussa ? :lol: Meinaan ei tuolta YEI:sta niitä ainakaan hakusanalla löytynyt :D

EDIT2: Käykö tuon releen tilalle siis mikä vain rele, joka on 12v ja 2 vaihtokosketinta ?

13.11.2009 0:07

Aletzi1 kirjoitti:Jkoljonen, olen sulle kiitollisuuden velassa koko loppuelämäni :) Kiitos todella paljon, voisi tuollaisen ensi viikolla yrittää väsätä :)

EDIT: Tuosta vielä, mistä noita diodeja saa, mikä on tuossa +12v alussa ? :lol: Meinaan ei tuolta YEI:sta niitä ainakaan hakusanalla löytynyt :D

EDIT2: Käykö tuon releen tilalle siis mikä vain rele, joka on 12v ja 2 vaihtokosketinta ?

Marssi jonnekin sähkö/tekniikkapuotiin ja lyö muistilappu käteen, jossa lukee kaikki tarvittava, eiköhän se niinkin helposti hoidu :roll: