Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
13.6.2012 21:44
Ok kiitos vastauksesta, taitaa olla motoforcen pytty, jos oikein muistan
14.6.2012 15:29
Mikä mahtaa speedfightissa olla vikana, ei lähe käyntiin, yskii vaan välillä. Porakoneella pyöritin magneeton puolelta konetta, pienillä kierroksilla ryyppyä antamalla vähän paukku, muuten vaan välillä yskäsee ja booaa. Sylinteri hoonattu ja uus mäntä laitettu, kaikki paikat tiivistetty bensankestävällä tiivisteliimalla. Bensat vaihdettu, kaasari putsattu paineilmalla ja joku veneen 12v akku kiinni väliaikasesti, sekin juuri ladattu täyteen. Bensaakin saa kunnolla. Kaasari on joku aprilian? vakio kaasari, kooltaan 12mm, 115 ja 90 suuttimilla kokeiltu, en huomannu eroa. Ilmanputsarina toimii joku bilteman 10e putsari. Ja viime kesänä lähti vakioputkella käymään, kulki noin 3 ja pröpötti helvetisti, taisi silloin olla vaan joku kankaanpala siinä ilmanputsarin paikalla. Nyt kiinni tubokitin tehari.
Alkaa pikkuhiljaa usko loppumaan, meni sitten sieltä magneeton puolelta se mutterikin ihan pyöreeksi...
14.6.2012 15:37
Onko se putsari jonkun piperin tyylinen? Jos on niin luulisin, että liian pieni suutin ja kokeile uudella tulpalla. Niin ja kokeileppa laittaa sylinteriin suoraa bensaa, jos se silloin lähtis?
14.6.2012 18:18
Joo, on se semmonen pipercross tyylinen. Kävin ostamassa uuden tulpan ja laitoin tulpanreijästä bensaa sisään, mutta ei mitään elon merkkejä... Kun pöyritti konetta porakoneella ihan normaalisti niin pakoputkesta lensi parikertaa kipinöitä
voisiko tämä viitata juuri siihen laihalla käyntiin ? Ja mimmosta suutinta kannattaa pistää, kun 115 oli kanssa liian pieni ? Ja onko jollain jotai taikatemppua miten saisi sen pyöreeksi kuluneen mutterin kampiakselin päästä, magneeton puolelta irti
15.6.2012 12:28
Ota ilmanputsari irti ja tuki kädellä ilmansaanti ja yritä saada käymään. Jos lähtee niin ilmeisesti käy aika laihalla. Tarkista myös läpät, raottaako?
15.6.2012 15:38
Onkohan tietoa miksi skootteri ei lähde käyntiin. Pytty ja mäntä vaihdettu juuri, tulppa antaa kipinää ja ja saa bensaa. Koko ajan "lupailee" lähteä käyntiin, mutta ei sitten kuitenkaan. Kokeiltu uudella tulpalla ja ei ollut vaikutusta. Ilmanputsari puhdistettu.
15.6.2012 15:42
Putsaa kaasari, jos ei lähde niin laita tulpanreiästä lusikallinen bensaa sekä tarkista lopuksi läpät.
15.6.2012 18:25
Kato myös että stefat on paikallaan.
15.6.2012 20:56
Reetuhai2 kirjoitti:Sähköryyppy ei toimi. Vaihda se, tai mielummin hanki vaijeriryyppy/käsiryyppy, varmempi.
Irtonaisena se ryypyn neulaki ainakin liikkuu virtaa annettaessa. Se olis vissiin kaasari vaihdettava että sais manuaaliseksi ton ryypyn, en ainakaan itse keksi miten ton sais muutettua manuaaliseksi
15.6.2012 21:50
mikä on vikana , kun yamaha aerox lähtee taakse päin kun painaa kaasua ? ilmeisesti kone pyörii väärää suuntaa mutta minkä takia ?
15.6.2012 23:06
lee-wi kirjoitti:mikä on vikana , kun yamaha aerox lähtee taakse päin kun painaa kaasua ? ilmeisesti kone pyörii väärää suuntaa mutta minkä takia ?
Vauhtipyörä kannattaa tarkistaa.
Itellä ongelmana sellanen että mopo pätkii vajaalla kaasulla, täys kaasulla ottaa kierroksia. Onko mahollisesti liian pien suutin ? Sain just mopon kasaan ja kävin pienen lenkin heittämässä, meinas käydä vähä hävettämää kaupungilla ajella ku pätki hitosti.
16.6.2012 0:47
Säädä neulaa, suutin on ok jos kerta täyskaasulla toimii.
17.6.2012 12:12
Moro! Mulla on Aprilia SR 50 Ditech vm. 2002 morinin moottorilla. Se on syksystä lähtien polttanut tulppaa ja ei ole startannut kunnolla. Ensiksi paikallisessa Aprilia merkkihuollossa sanottiin, että on väärää öljyä, että pitäisi olla osa-synteettistä öljyä täysisynteettisen sijaan. Öljynvaihdosta ei ollut mitään apua. Tulppaa paloi ja ei vieläkään startannut kunnolla. Kevät-talvella veimme sen samaan Aprilia merkkihuoltoon ja siellä sanottiin, että kampuran laakerit ja stefat pitää vaihtaa, koska sieltä välistä pääsee kuulemma liikaa ilmaa ja se polttaa tulppaa ja sen takia ei starttaa. Työkustannus arvio lähti 500e + osat, niin annoin tuttuni huoltaa skootteria palkkiota vastaa. Kampuran laakerien ja stefojen vaihdon jälkeen ei mitään apua. Siinä samassa huomasimme, että skootteri oli leiponut talven aikana kiinni (ajoin 10min noin 5 asteen pakkasessa. sammui muuten koko ajan tyhjäkäynnillä) ja pitäisi mäntä vaihtaa ja sylinteri porata. Ilmeisesti ei ollut saanu bensaa, koska moottorissa oli vain 2-t öljyä eikä yhtään bensaa. Sylinterin porautuksen ja männänvaihdon jälkeen teetimme bensaletkut, vaihdoimme moottorin tiivisteet, 1x käytetyn toimivan ruiskusuuttimen, 1x käytetyn toimivan bensapumpun ja vaihdoimme öljyt / bensat. Eikä vieläkään lähde käytiin. Ei vissiin saa bensaa. Ruisku check on ok. Se kyllä sahaa, muttei lupaa mitään. Onko kellään viisaammalla ihmisellä, toisin kuin tällä poropeukalolla mitään käsitystä mitä voisi tehdä?!
alkaa pikkuhiljaan kiinnostus lopahtamaan.. ja vielä senverran, että skootteri oli hyrähtänyt kerran n. 3sek käyntiin männän ja sylinterin vaihdon jälkeen. Ennen ruiskusuuttimen ja bensapumpun vaihtoa. Ei se sammunut vaan se sammutettiin, koska ei ollu nesteitä pahemmin koneessa. Kaikki, siis aivan kaikki järkevät ja viisaat neuvot otetaan vastaan! Ja rahaa mennyt töineen kohta 400.. Kiitos!
17.6.2012 12:33
Ihan varmuudeksi kysyn. Et kai anna yhtään kaasua kun yrität käynnistää?
17.6.2012 12:52
Onko testattu ilmakompressorin toimivuus?