Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
5.1.2012 23:40
Jouset kummatki hardia, vaparikin varmaa kannatta. Ei oo tietoo miten kuristamaton vakio putsari eroo siit vakiosta ( tötterö vaan poissa ? ) Jos näin niin ehdottomasti vapari!
Ja rullat jostain tosta väliltä, voi olla 4 altakin.
6.1.2012 11:12
Tuon setin kanssahan se vapari ei enään vaikuta kulutukseen, kuten 50cc:n kanssa niin paljoa, eikö? Siinä on se kaula avarampi ja se tötsä on pois, kyllä sillä on ihan vaikutusta.
6.1.2012 14:39
Mitäs sanotte mun paketista. Vielä tulossa rajoittomaton cdi.
Stage6 SP Mk2 AC.
Stage6 Pro.
Motoforce Evolution kampi.
Dellorto 17.5 + vapari + Hiilariläpät.
Malossin hihna + Stage6 säätöosat, muuten vakio osat.
Kaasarin päivitys suuremmaksi varmaan oleellisin seuraava päivitys?
Minkälaiset teholukemat näillä saadaan?
6.1.2012 14:45
Ehdottomasti isompi kaasari, ja parempi varikaa ei olis pahitteeks. Ja varmaan jotain vähäse alle 15hp.
6.1.2012 22:00
Nestepytty suoraan, nii ei tarvii ylikuumentumisesta huolehtia.
(se on tehokkaampikin??) Ja kaasariksi vähintään 21mm Delloroto PHBG / 21mm keihin PWK
8.1.2012 14:14
En löytäny "järkevää" topikkia kysyä, kysyn tässä.
Eli kumpi voittaisi kiihdytyskisassa?
Derpi tai joku muu mopo, jossa on mopojen high end virit kiinni
Vai
Roxi tai joku muu skobo, missä on myös high end virit?
Ilmeisesti mopojen ja skoottereiden high end vireistä lähtee saman verran tehoa. Noin 24-26hp?
Toivottavasti meni oikeeseen topikkiin.
8.1.2012 14:32
No high-end virit on aika laaja käsite.
Ja tulos riippuu aika paljon kuskeista, mitä ne osaa.
8.1.2012 15:37
Skopo vie, yhtää sm derbiä en oo nähny mikä menee busan kaa ees lähelle tasoihi, se on vaa fakta.
10.1.2012 8:34
Paljon roxin pitäisi rullata tällä kokoonpanolla:
-S6 streetrace 70cc
-Yasuni r
-Malossimultivari
-4,5g rullat
-Hebo pun vp-jousi
-S6 oranssit kytkinjouset
ja kumpi on parempi joka päiväiseen ajoon S6 streetrace vai sportpro?
10.1.2012 8:57
Streetrace, kestää enempi ajoa. Kulkee noin 90
Isompaa kaasaria huutaa..
10.1.2012 12:28
Mihin ne huiput nousee jos laittaa 21mm kaasarin?
10.1.2012 12:32
Luulempa että huiput ei kasva. Paremmin kiihtyy ja vääntää enempi.
10.1.2012 12:36
Miten tuosta saa enemmän tehoja irti?
10.1.2012 12:50
Isompi kaasari kannattaa/on pakko jo 70ccllä. Tehoa lähtee irti myös enemmän, muistaakseni dynokäyrän mukaan 3hp vrt vakiokaasariin.
10.1.2012 14:28
Niin,
Siinä
dynokäyrässä oli 12, 17,5 ja 19 milliset kaasuttimet ja tehoero 12 ja 19 millisen kaasuttimen välillä oli 1,5 heppaa sporttitason sylinterillä. 17,5 ja 19 millisen välillä ei taas ole huipputehossa yhtään eroa, mutta korkeimmilla kierroksilla 19 millisellä saadaan pienempi teho. 21 millinen alkaa olemana liian iso Streetracelle, 17,5-19 millinen on sopiva.
Shape kirjoitti:Itseasiassa liian suuri kaasutin voi taas laskea tehoja. Koska koneen imuvirtaus pysyy vakiona kaasuttimesta riippumatta, kasvaa ilmanpaine kaasuttimen kurkussa mitä suurempi kurkku on kyseessä (Venturi-ilmiö). Tällöin ilmiöstä johtuva normaalia pienempi alipaine ei jaksa imeä riittävästi polttoainetta ja moottori voi alkaa mooaan (ei booaan). Tätä voidaan tietenkin kompensoida suurentamalla suutinta, mutta se ei kuitenkaan aja täysin samaa asiaa. Lisäksi kaasuttimen säätämisestä voi tulla vaikeaa, jopa mahdotonta. Lisäksi pienemmällä virtausnopeudella polttoaineen hajoaminen sumuksi heikkenee ja seoksesta voi tulla huonolaatuinen tai epästabiili.