Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

2.5.2012 22:33

Juuri näin, Se rullakuppihan siinä on se Multivari. Loput osat on sitte sen takia että saat kokonaisen vain, etkä puolikasta, multivarin ja vakiovarin osat kun tuskin käy keskenää.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

2.5.2012 22:52

Ooorrait ;) kiitos jälleen hyvistä neuvoista :)

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

3.5.2012 0:19

Mbk nitro -01 ei kulje jos ei paina imua suutin pitöisi olla vakia ja mopossa on kuristamaton vakioputki ongela jatkui isomman suuttimen kanssakkin

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

3.5.2012 1:15

Kokeilehan nyt avata hieman enemmän tätä asiaa, mitä tarkoittaa esimerkiksi jos ei paina imua? Ihan vinkkinä, selkeää ja ymmärrettävää tekstiä kirjoittamalla sinulla on paljon suurempi todennäköisyys saada vastauksia ongelmaasi. Ymmärrettävään tekstiin kuuluu esimerkiksi isot alkukirjaimet, järkevästi jaotellut virkkeet ja sopivat päättövälimerkit.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

3.5.2012 17:29

Moro!
Elikkä mbk boosteriin tuli sitten seuraavanlainen ongelma: jos seison mopo alkaa rätisemään samalla tavalla kun kastelisi tulpan kesken ajon. Istuessa mopo toimii moitteetta.

Elikkä ajelin taas ihan normaalisti teillä ja yritin sitten yhdessä mäessä lähteä keulimaan, niin kun nousin seisomaan jao lin pompauttamassa, mopo alkoi rätistä ja ihmettelin että mitäs hittoa 8o .
Noh sitten yritin ajaa seisaalteen niin sama homma jatkui ja jos antaa kaasua seisaalteen, niin hetken (1-2sec) rätisee ja sitten kuuluu sellainen "poksahdus" (samanlainen kuin jos tukkisit paineilmaletkun pään sormellasi ja otat sormen pois).

Otin tulpanhatun irti ja tarkastelin hieman mutta enpä oikein löytänyt mitään vikaa + tulpanhattu EI ollut lähtenyt irti tulpasta, se oli enemmänki melkeen jumissa :| .

Kun tulpanhatun laittaa kiinni, mopo toimii taas moitteetta ja keulii hyvin kunnes menen ensimmäisestä töyssystä (oli se sitten keula ilmassa tai ei), jonka jälkeen mopo hyytyy jos alan seisomaan.

Oisko kellaan MITÄÄN hajua näin oudosta ongelmasta? Pytyn suoja on hieman miten sattuu, että esim viime tulpanhattua se nosti kokoajan irti tulpasta, mutta nyt tulpanhattu kyllä pysyy kiinni :s

Kiitos jo etukäteen avusta :nolo:
Joo ja nyt näemmä pätkii normaali ajossakin :)

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

4.5.2012 17:52

Semmoonen ongelma on ollu täs että pystyykö takarenkaan aksilaa vaihtamaan isompaan ?
Tarkotus olis laittaa hero winnerin koneeseen,4t kiinan koneesta aksila ja takarengas
(galleriassa yamaha bwssäs)

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

4.5.2012 21:01

MIkä vois olla vikana ku puhdistin skopan ilman putsarin ja kaasarin, ja nyt ku lähtee ajamaan niii ku laittaa kaasun pohjaan nii toimii ehkä pari sekunttii ja sit tulee sellanen über bugi että kaikki tehot hävii ja sillee? mutta puol kaasul pystyy ajaa huimia nopeuksia (43) :D
ja skootteri on ihan vakio piaggio nrg.
ja otin ilman putsarin kurin pois tossa samal. ja ennen tota puhdistusta mopo meni jtn 48 tyyliin?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

4.5.2012 21:55

Lanikeksi kirjoitti:ja otin ilman putsarin kurin pois tossa samal.


Siinä vika. Laita isompi suutin niin pitäis alkaa pelaamaan ja tulla vähän tehoa lisää, taikka sitten kuri vain takas.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

4.5.2012 23:24

mikä keeway factissa on ku ottaa kierroksii lähtiessä mutta sitte ne tippuu ku mopo pääsee liikkeelle ja ottaa 'piikin' 15 vauhissa? Vireinä on: doppler s2r kytkin +30 jousilla ja +50 vp, suuttimia kokeiltu 82-96 14 mm vakio mikunis, kokeiltu 4-5 gr rullilla, gianelli extra toimiiputkena. Niin ja on otettu ilmanputsarin kuri poiss. Suutin on tällä hetkellä 82.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

5.5.2012 23:42

Kuinka iso sen suuttimen pitää olla? ku laitoin tohon 60 suuttimen ja ei oikeen pelannu?? vakio oli 53....
ja nyt kun laitoin sinne kurin takas, nii ei oikein lähteny liikkumaan hyvin, ja sit illal skopo hyyty mäen alle eikä enää lähteny pelaa??

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

6.5.2012 12:13

ei kannata kertoo röpöttääkö vai booakoo? (;

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

6.5.2012 16:11

booaaaaa :P

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

6.5.2012 16:13

ainii ja sit se lähtee sillee nihkeesti liikkeelle. nyt laitoin kaikki osat takas mitä siin oli vakion, eli vakio suutin ja se kuri siel putsaris. :itku:

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

6.5.2012 19:16

Isompaa suutinta, muokkaa edellistä viestiä äläkä tuplapostaa!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

6.5.2012 20:24

Vaihoin nitroon 86 suuttimen, kun luulin etttä vakio on 80, mutta se olikin 72. Nyt kone kiertää hyvin, kiihtyy hyvin yms. mutta onko noin isosta suutimesta vakiokaasarin kanssa jotain muuta ongelmaa kun se että bensaa vie enemmän??