Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
2.5.2012 12:31
Reetuhai2 kirjoitti:Shape kirjoitti:Motoforce Racing, midrace-tason korkeapuristus kampura. Ei voi muuta kuin suositella, se on laadukas, sen saa yleisesti alle 100 eurolla, itse maksoin 79€. Lisää alakerran puristuksia ja lisää täten kierrosherkkyyttä.
9.5.2012 17:38
Mittailin rakotulkilla kampuran ja lohkon välisiä etäisyyksiä. Nuo välit ei ole ihan tasan. Magneeton puolella välys on 0.85 ja varin puolella 0.75. Tarviaako alkaa lohkoja alkaa aukaisemaan pikkusen tuommosen välin takia? 0.1mm on kampura vinossa.
9.5.2012 19:32
Ei se kampura vinossa ole, se ei vaan ole aivan keskellä. Ja tuollainen heitto on täysin normaali, itseasiassa se on erittäin hyvä. Ei siis mitään ongelmaa, kovaa ajoa vaan
9.5.2012 19:37
Juu, kiitos vastauksesta.
Sanavalinnat kushahti. Eihän se tietenkään vinossa ole.
22.5.2012 14:28
Onko kellään tietoa paljon on aeroxin vakio kampiakselin kierre koko variaattori päässä? ekun vähän huonona kierteet niin pitäs puhistaa. kiitos jo etukäteen
8.6.2012 18:15
Ostin yamaha aeroxiin kampiakselin ja laakerit ja minulla on siitä moottori irti. Eilen laitoin kaverin kansssa kun kampura ja laakerit olivat olleet pakasteessa 24h. no me lämmitimme lohkot ja laitoimme eka laakerit lohkoihin ja sitten kampiakselin lohkoihin kiinni. kun kiristimme lohkon ruuvit kiinni niin kampiakseli ei pyörinyt??? miksi? ja kun aukaisee ruuvveja niin sitten pyörii jotenkin?? mikä mätää??
8.6.2012 23:23
Osat ovat kerenneet lämmetä/jäähtyä ja napata kiinni ennen kuin kerkesitte kiristämään lohkot. Ei hätää, tilanne on aivan normaali. Kiristäkää lohkot momenttiin, ja laittakaa kampuran kumpaankin päähän mutterit siten että mutteri ei ole aivan täysin kierteillä (mutteri ulompana kuin kampuran kierteet). Sitten napauttakaa terävästi normi vasaralla kampuran kumpaankin päähän vuorotellen, välillä kokeillen miten se pyörii. Jossain vaiheessa tulee vastaan ns sweet spot, kohta jossa kampura pyörii oikein mukavasti tahmaamatta.
10.6.2012 4:48
joo eli ei voi siis olla mistään muusta kiinni? kun vein jo sen yhelle liikkeelle niin ne sano et kattoo vasta ens viikolla niin vois hakea maanantaina poies
10.6.2012 5:26
oho toi edellinen tuli kaverin käyttiksel mut ihan sama
10.6.2012 17:42
No eipä oikeestaan ainakaan tule mitään muuta mieleen. Kannattaa kysyä myös Shapen mielipidettä asiaan.
10.6.2012 21:29
Kumpi olis kannattavampaa ja halvempaa vaihtaa koko kampiakseli atlantikseen vai pelkkä kiertokanki?
10.6.2012 21:29
Piaggio vai morinin moottorilla?
10.6.2012 21:33
Piaggion.
10.6.2012 21:37
Koko kampura maksaa noin 70-80€, kiertokanki noin 30-40€ + tietenkin vielä kietarin asennus. Veikkaan, että maksaa noin 20€. Nopeasti laskettuna kietarin vaihdolla voittaa kokonaiset 20€. Ite laittaisin vaan suoraan uuden kampuran vaan siksi, että olen laiska.
Mutta voi muut olla eri mieltä. Toi on vaan mun mielipide.
10.6.2012 21:46
Kiertokangen vaihto maksaa 40€ ja uusi kiertokanki 25€ Spare Wheelillä. Uusi kampiakseli maksaa 79€. Suosittelen hommaamaan uuden kampiakselin, sillä ei tarvitse odotella kone levällään kierokangen vaihtoa, missä menee noin viikko-pari. Lisäksi uusi on aina uusi.
jkoljo kirjoitti:No eipä oikeestaan ainakaan tule mitään muuta mieleen. Kannattaa kysyä myös Shapen mielipidettä asiaan.
Eipä mullakaan lisättävää, napauttamalla se jännitys saadaan pois.