Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tekniset ongelmat

10.6.2012 20:54

Kannattaa ottaa niitä suuttimia isompi setti, on sen verran halpoja ja niistä ei ikinä voi ennakoida mikä on oikean kokonen.

Re: Tekniset ongelmat

11.6.2012 8:00

Miäs tuossa roxissa on kun ajaessa 1/4-3/4 kaasulla booooaaa ja sitten ku vääntää täydelle kaasulle rätisee vähän ja ottaa taas piikin.

virit on motoforce racing 50cc,yasuni r,17,5mm phva lortto (86 suutin),
polini speed control,4,5g rullat,motoforce kytkin,motoforce kytkinjouset,hebo pun vp...

Re: Tekniset ongelmat

11.6.2012 8:38

Liian pieni suutin?

Re: Tekniset ongelmat

11.6.2012 13:17

nyt on suuttimia kokeiltu iso liuta 80 oli liian iso alkoi röpeltämään toimi kun otti ilmanputsarin tutin pois.
Paikalleen laitoin 75 suuttimen kaasarin neula on ala-asennossa ja ilmanputsarin kuri on pois noilla pikkasen parempi toimivuus.

Testikierroksella kävin ja vauhtia otti noin 62-66 välimaastossa 5g rullilla kierroksia oli jotain 9000-9500rpm
4g meni 60tasan mittarinopeutta
Ensiviikolla saan tuon stage6 varin ja siinä on 5,5g rullat saa nähä antaako lisää vauhtia ollenkaan.

Mistä johtuu vielä semmonen kun jaruttaa napakemmin pysäyksiin niin skootteri meinaa tuuppia viel eteempäin vaikka kieroksia ei ole enää paljoa vp jousi on stage6 medium

Re: Tekniset ongelmat

11.6.2012 15:50

Kytkinjouset on löysät. Mahtaa myös lähtee paikaltaan huonosti?

Re: Tekniset ongelmat

11.6.2012 16:00

Reetuhai2 kirjoitti:Kytkinjouset on löysät. Mahtaa myös lähtee paikaltaan huonosti?


Paremminkin voisi lähteä se teki tuota pikkasen jo vakioputkellakin missä viri alkukäyrä.
Millaiset tuohon olisi sitten hyvät ja mistä noita saapi 112mm kytkin tuossa on-

-Jupe-

Re: Tekniset ongelmat

11.6.2012 16:05

Mitä viriä siis oli?

Re: Tekniset ongelmat

11.6.2012 16:26

Zoner v2 kirjoitti:Liian pieni suutin?


kokeilin 90 suuttimellakin muttei auttannu, pitääkö kokeilla vielä isommalla?
ja lähtee lämpimänä ainoastaan jos pitää kaasua pohjassa ja polkee.

Re: Tekniset ongelmat

11.6.2012 16:54

Reetuhai2 kirjoitti:Mitä viriä siis oli?


Ei muuta kun gianelli extra cr ja sitten stage6 medium vp 75 pääsuutin ilmaputsi holkki pois ja modattu isomalla holkilla ja varissa ei rikkaa

Re: Tekniset ongelmat

11.6.2012 16:56

Malossin punaset jouset.

Re: Tekniset ongelmat

11.6.2012 17:11

Lacegsi kirjoitti:
Zoner v2 kirjoitti:Liian pieni suutin?


kokeilin 90 suuttimellakin muttei auttannu, pitääkö kokeilla vielä isommalla?
ja lähtee lämpimänä ainoastaan jos pitää kaasua pohjassa ja polkee.


Nosta neulaa, eli prikkaa alemmaks, oletko kokeillut?

jupe_84 kirjoitti:
Reetuhai2 kirjoitti:Mitä viriä siis oli?


Ei muuta kun gianelli extra cr ja sitten stage6 medium vp 75 pääsuutin ilmaputsi holkki pois ja modattu isomalla holkilla ja varissa ei rikkaa


Näistä keltaiset kytkinjouset, tuo setti on 112mm kytkimelle. Ja TAAS joku ehdottaa punaisia k-jousia...

Re: Tekniset ongelmat

11.6.2012 17:15

Miks keltaset? Miks ei punasia?

Re: Tekniset ongelmat

11.6.2012 17:22

Ei saa, vai mistä muka punaset (50%) 112-kytkimelle? Toi mun linkkaama setti on tuohon kysyjän menopeliin, Benelli 49x:ään, jossa on 112mm-kytkin. Punaiset ovat Minarellin 107mm-kytkimelle, ja tossa taas keltaiset ovat vastaavat eli n. 50%

Re: Tekniset ongelmat

11.6.2012 19:59

thounimakarooni kirjoitti:Ei saa, vai mistä muka punaset (50%) 112-kytkimelle? Toi mun linkkaama setti on tuohon kysyjän menopeliin, Benelli 49x:ään, jossa on 112mm-kytkin. Punaiset ovat Minarellin 107mm-kytkimelle, ja tossa taas keltaiset ovat vastaavat eli n. 50%


Tuota millä kieroksilla nuo keltaset nappaa kiinni? kun nyt tuntuu että paras vetoalue tuolla putkella on sellanen 7000-9000rpm nykyisillä lutku jousilla taitaa eteenpäin mennä noi 3000-4000 rpm seutuvilla.

Ei näköjään tuo benellin vakio variaattori anna mennä kamalasti yli 60km/h

Re: Tekniset ongelmat

11.6.2012 22:10

Osaako joku sanoa missä voi olla hämminki. Stalkkerissa semmoinen probleema kun ajaa täydellä kaasulla niin nykii/meinaa hyytyä välillä. Ongelmaa ei ilmene aina yleensä kylmällä koneella pystyy ajamaan pari kilometriä normaalisti. Semmonen kuvitelma on että vika tuli nappirajottimen laiton jälkeen ja oireet ovat tosiaa sen kaltaiset kun nakkaisi vauhdista rajotinta päälle ja pois. Ensin luulin että rajotin otti maihin vauhdista jostain liitoksesta mutta kokeilin ilman että rajoitin on paikallaan eikä ongelma hävinnyt. Stalkkerissa on siis gianelli go ja pienempi varin prikka. Kaasari ja ilmanputsari puhdistettu ja suutin vaihettu pari numeroa isompaan mutta ongelma ei sillä hävinnyt. Voiko tuo rajotin rikkoa vaikkapa puolan tuollatavoin?