Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

3.6.2012 21:05

Kyllähän tuo putki melkeen suoraan käy ;)

Vähän on putken takaosan kiinnitys ruuvinreikä eri kohalla, mutta sen saa modailtua. Äänet on kanssa ihan kivat! :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

3.6.2012 21:07

Ota tuosta alusta tuo lisäilmahötikkä pois.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

3.6.2012 21:19

Antaa olla vaan, se on hienommalta nimeltään EGR (eli pakokaasunkierrätyspaska jolla ei ole mitään virkaa).
Itekin saan jonkunnäköset murinat kun repäsee putken päähän hitsatun pellinpalan irti, suht hiljaset mutta möreämmät äänet. Samapa tuo on pitää vakion kuulosena niin eipähän poliiseitakaan kiinnosta.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

3.6.2012 21:20

ramba__ kirjoitti:Ota tuosta alusta tuo lisäilmahötikkä pois.

Jep, siitä kohtaa pistän putken poikki ja lyhennän samalla putkea yhden senttimetrin verran niin saa sopimaan kunnolla :)

radon-: Kyl toi lähtee koska se pakokaasunkierrätyssyteemi on poistettu ja kun putkea pitää lyhentää, niin lyhentää tosta ja samalla nappaa ton pois. Äänet myös hiljenee kun ton tukkii/poistaa :D

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

4.6.2012 18:33

Alko skootteri kulkea entistä lujempaa venttiilien säädön jälkeen, se olikin odotettua helpompi homma :) löi 60km/h tauluun että helähti, hirveää kyytiä :D sormivaralla tuntu että pakoventtiilissä oli hirveä välys, säädin molemmat 0.10, imu hitusen kireämmälle. Booaa vähän kun lähtee liikkeelle, mutta pienemmällä kaasulla lähtee ihan normaalisti.

Ite tukin tuon kemiskillä ja lyhyellä pultilla, mulla siis just tuollanen putki.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

4.6.2012 20:05

nonnih kymco kotona ja vanha staattori kädessä.Voiks tossa silti olla vikaa vaik ei päällisin puolin näy et mikään olis palanu tai huonosti? noh sit sen näkee auttoko ku uus staattori tulee postissa

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

4.6.2012 21:23

Usein staattorin viat on näkymättömiä. Kone oirelee välillä välillä ei. Johtuu siitä, että pöly tai kiven isku kuluttaa eriste lakan käämien päältä ja kosteus oikosulkee. Lisäksi tuo impulssikäämi on muovi valussa, joten sen vikaisuuden voi todeta vain korvaamalla uudella tai ottamalla yleismittari käteen.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

4.6.2012 22:41

Tänään asentelin nuo 05' Agilityn sähköt tuohon siinä toivossa, että ois töötti alkanu toimia..
Noh, eihän se kuitenkaan alkanut :D

Nyt kun aion saada sen toimimaan niin mitä teen? Joku sanoi, että virtalukolta virtaa ja plääplää, voisiko se joku tai joku muu antaa mahdollisimman selkeät ohjeet? :)

Tässä on vielä kuva kuinka paljon tuo putken kiinnitys heittää. Huomenna pitäis päästä rälläköimään ja hitsailemaan, niin saa putkenkin kunnolla kiinni :)

Ps. Jotenkin tuntuu pirteämmältä tolla putkella, lähtee myös paljon paremmin käyntiin :eek:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

4.6.2012 23:11

Jaa... et sitten oo googlettanu asiaa?
Töötti toimii 12V tasavirralla, eli toisin sanoen toiseen nastaan laitat plusjohdon (esimerkiksi akusta, tai virtalukon johdosta tai vaikka etuvalosta) ja toiseen miinusjohdon.

Ja eihän tota putkee tartte rälläköidä, pitkä sopivankokonen läpipultti vaan tohon niin se kyllä pysyy.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

4.6.2012 23:32

radon- kirjoitti:Jaa... et sitten oo googlettanu asiaa?
Töötti toimii 12V tasavirralla, eli toisin sanoen toiseen nastaan laitat plusjohdon (esimerkiksi akusta, tai virtalukon johdosta tai vaikka etuvalosta) ja toiseen miinusjohdon.

Ja eihän tota putkee tartte rälläköidä, pitkä sopivankokonen läpipultti vaan tohon niin se kyllä pysyy.

Kyllä mä ton verran tiedän :D Ja kyllä tarvii, ei oo oikeilla kohillaan tuo kiinnike, vaikka laittais metrin mittasen pultin niin ei auta :D Huono kuva, vääristää nimittäin.

Mutta homma on se, että kaverin mopossa tuo töötti toimi. Katkasijassa tuskin on vikaa kun toisella katkasijalla myös testattu. Uusi johtosarja asennettiin tänään, eikä siltikään alkanut vinkua.

Mietin vaan, että voiko olla mitään muuta syytä miksi töötti ei toimisi kuin virta/maadotus kun kerta johdotkin uudet?

Tulipahan muuten myös yks juttu mieleen, mikä saattaapi olla ratkaseva tekijä, tossa uudessa johtosarjassa taitaa mennä tuo töötin johto erilailla, silleen että nyt mun katkasijasta tuleva töötin (+) johto ei välttämättä oo kiinni missään :D Damn, ku en pääse heti tarkistamaan, mutta teen huomenna vähän virityksiäni ja toivon että saan toimimaan! Sori että vaivasin, taitaa olla omasta tyhmyydestä tällä kertaa kiinni :D

Mutta joo, huomenna katellaan.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

5.6.2012 10:49

Mittaile yleismittarilla tuleeko sinne töötille virtaa kun painat nappulaa, jos ei vieläkään tule ääntä.

Mistä tohon omaan saa katteita, ainakin osa Vivacityn katteista taitaa käydä, mutta tuntuu olevan kaikki erittäin kiven alla. Uutena noita ei kai saa mistään? Tai ainakaan ei huvittaisi maksaa pienestä palasesta päälle viittäkytä euroa, kyseessä siis oikeanpuoleinen, pakoputken yläpuolella oleva kate.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

5.6.2012 20:54

L_rppa kirjoitti:Mittaile yleismittarilla tuleeko sinne töötille virtaa kun painat nappulaa, jos ei vieläkään tule ääntä.

Noin täytyy tehdä, mutta jos ei sekään avaa mitään syitä, niin täytyypi vetää vaan akun (+) navasta johdon töötille ja laittaa katkasija väliin :) Töötti kun ottaa maadotuksen suoraan rungosta.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

5.6.2012 23:13

Moro.
Olisi pieni kysymys baotian skootteriin liittyen.
Elikkä, kipinää saa, venttiilit on säädetty oikein, bensa alkaa haista kun konetta pyörittää, mutta jotenkin tuntuu että bensa ja kipinä eivät kohtaa.
Eli olisiko mahdollista, että männän renkaat olisivat menneet jolloin kone ei pyöriessään tuota riittävää alipainetta avatakseen alipaine hanaa riittävästi? Letkuissa ei ole tukoksia.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

5.6.2012 23:57

Männänrenkaat ei alipainehanaa avaa, vaan kun kone lähtee käymään ja imee kaasarista tavaraa, niin tulee alipaine joka avaa hanan. Kaasarissa kun on bensaa niin lähtee. Paljonkos vehkeellä on ajettu? Onko puristuksia?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

6.6.2012 1:20

No kyllähän ne männänrenkaat siihen epäsuorasti tai oikeastaan aika suorasti vaikuttaa, alipainehanan avaa imukanavaan syntyvä alipaine, ja alipaineen synnyttää alaspäin liikkuva mäntä ja jos renkaat falskaa ei paine-eroakaan muodostu jolloinka hana ei avaudu. Mutta jos renkaat vuotavat niin paljon, alipainehanan avautuminen on ongelmista pienin, silloin se ei kyllä lähde mitenkään käyntiin vaikka bensaa tulisikin. Jos bensa haisee ja tulppa kastuu selvästi niin bensansaannissa ei pitäisi olla vikaa. Onko venttiilien ajoitukset oikein?