Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
26.12.2011 17:05
Ei sitä voi tietää pitää itse testata ko on niin mopokohtanen asia ja sillonko on oikean painoset rullat niin se roksis kiihtyy parhaiten ja myös kulkee, rullat ei ole niinkö välit mopossa.
26.12.2011 17:52
Shape kirjoitti:Eipä juuri sen ihmeellisemmin, mitä vakiokaasarilla ja -suodattimella kurittomana.
tasan lähtee ihan erilailla ku jollain 12mm nuhakassulla... tuo ihan mukavasti vääntöä ainaski ja bensan kulutusta
26.12.2011 18:52
70M1 kirjoitti:Reetuhai2 kirjoitti:Varmaankin sinne 80 paikkeille.
Minkä painosilla rullilla sais enemmän huippuja?
Pelkillä rullilla ei niitä huippuja saada!
26.12.2011 19:44
latezii kirjoitti:tasan lähtee ihan erilailla ku jollain 12mm nuhakassulla... tuo ihan mukavasti vääntöä ainaski ja bensan kulutusta
Aluksi, 21 millinen on aivan liian iso, 17,5 millistä isompaa ei kannata laittaa kurittomaan, hyötyä isommasta siitä ei ole. Isommalla kaasuttimella et juurikaan vääntöä saa lisää, ainoastaan koneen tehoalue kasvaa pidemmäksi, eli kone jaksaa kiertää mahdollisesti enemmän. Huipputehoihin se ei niinkään vaikuta, varsinkaan kurittoman vakioputken kanssa.
Vaihda vaikka 16 tai 17,5 mm kaasutin ennemmin kuin 21 mm. Pipercross on myös aika turha vakioputken kanssa ja eikä siitä ole hyötyä juurikaan edes teharin kanssa.
26.12.2011 21:49
Sori että tuun totee dynokäppyröiden kanssa mutta, mutta..
Vireinä 70cc 12 ja 17.5mm ja 19mm kaasari, "pm tuning" tehari.
12mm kaasarilla lähtee ilmeisesti vain 1,5hp vähemmän kun 17,5llä tai19mmllä.
Isompi kaasari tuo väåntöä, vakiopeli on ihan turha jollain 21mm kaasaarilla.
26.12.2011 22:21
Vakiosylinteri + kuriton vakioputkin on _hieman_ eri asia, kuin 70cc sylinteri + tehoputki. Tuolla viritysasteella 12 mm kaasutin puottaa tehoja 10 prosenttiä. Jos sama viritysaste olisi nyt ko. setupissa, olisi tehonpudotus 0,5 hp, eli persdynossa ei huomattavaa eroa. Koska ko. setupissa on huomattavasti maltillisempi viritysaste, voidaankin puhua noin 0,2 hp erosta.
Väännöstä tuossa tehodiagrammissa puhuta mitään.
Kuten aikasemmin sanoin, 21 millisellä kaasuttimella ei kulje sen ihmeellisemmin, mitä vakiokaasuttimella. Itseasiassa liian suuri kaasutin voi taas laskea tehoja. Koska koneen imuvirtaus pysyy vakiona kaasuttimesta riippumatta, kasvaa ilmanpaine kaasuttimen kurkussa mitä suurempi kurkku on kyseessä (Venturi-ilmiö). Tällöin ilmiöstä johtuva normaalia pienempi alipaine ei jaksa imeä riittävästi polttoainetta ja moottori voi alkaa mooaan (ei booaan). Tätä voidaan tietenkin kompensoida suurentamalla suutinta, mutta se ei kuitenkaan aja täysin samaa asiaa. Lisäksi kaasuttimen säätämisestä voi tulla vaikeaa, jopa mahdotonta. Lisäksi pienemmällä virtausnopeudella polttoaineen hajoaminen sumuksi heikkenee ja seoksesta voi tulla huonolaatuinen tai epästabiili.
26.12.2011 22:45
Jeps, tuo dyno oli vain esimerkki.
Onko kisasähköt pakolliset upper sportissa? Olisi tarkoitus värkätä varamoottoriin vähän kisaisempi setti. S6 sport pro tai airsal racing. Kaasariksi lorton 19mm vai 21mm?
Putki?
Viimeksi muokannut Zoneri päivämäärä 26.12.2011 23:40, muokattu yhteensä 1 kerran
26.12.2011 23:07
Ei tarvitse, vasta midracella _suositellaan_ vaihtamaan. Kaasariksi vähintään 21mm ellei jopa 24mm.
Putkeksi Stage6 Pro, Stage6 R1200, Yasuni C16 taikka Gianelli Shot, jotka tulivat ensimmäisenä mieleen.
Lisäilkää toki
27.12.2011 4:29
Sudee kirjoitti:Pelkillä rullilla ei niitä huippuja saada!
Ei tarvitse kimpaantua...
paljon keräis huippuja sitten:
-airsal racing 50cc
-gianneli extra
-17,5mm kaasari
-malossi multivar
-4,5g rullat
-hebo punanen vp-jousi
-stage6 orannsit kytkinjouset
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 27.12.2011 4:36, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ne haistattelut ei kuulu tänne
27.12.2011 9:34
^^
Minähän en kimpaantunut. Korostin sen vain, että jatkossakin tiedät.
Tuolle setille nuo 4,5g rullat voivat olla aika passelit, mutta testaamalla selviää varmasti.
Sun ei mun galleriaan tarvitse pahaa mieltäsi purkaa.
27.12.2011 13:23
Morjensta!
Pistänpä kaverin puolesta tämän.
Eli hänellä on Speedfight 2 ja tarkoituksena hänellä olis saada tuo maaginen 100 km/h rikki tai justiin siihen.Ehkä vähän väärä topic, mutta millasta pakettia tuohon kannattaisi ajatella jotta tuon rajan saisi rikki?
30.12.2011 17:15
selaista asiaa, että kun ostin toisen roxin tuohon talliin ja tarkotuksena olis saada kiihtymään ja mahdollisesti nostamaan keulaaki niillä osilla mitä löytyy, mutta kulkupuoli ei sais hirveen korkea olla...
nyt siis roxissa kiinni
-gianelli GO
-malossin keltanen vp
-stage 6 kytkinkello
-topracing+15 kytkinjouset
-95 suutin
-malossin ilmansuodin
-stage6 kevlar hihna
tallista löytyy
-leovince tt
-malossin multivari
-5.4 gr rullat ehkä ja muitaki rullia laitan painot ku käyn kattomas
-stage6 +30% siniset kytkinjouset ja vp
-joku punainen vp vissiin malossi
-malossin valkonen vp
-ehkä malossin kytkin
että mitä kannattais pistää kiinni
?
-
30.12.2011 18:29
-leovince tt
-malossin multivari
-joku punainen vp vissiin malossi
-stage6 +30% siniset kytkinjouset
Nuo nyt ainakin
30.12.2011 19:44
Suosittelisin hankkii Stage6 Pro Pelican ja sit se multivari kiinni jä paikka ni ei pitäs mennä yli verottajan. Ja jos menee ni multivari pois. Ainakin silti se LeoVince kiinni.
30.12.2011 21:18
Jos haluat keulan saada nousemaan niin ehdottomasti tuo TT kiinne.