Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
8.6.2011 23:39
Älä missään nimessä ainakaa osta narakua. Sulle vois käydä ihan hyvin joku käytetty vakiopytty.
addee kirjoitti:Derbin kone leipas kiinni ja nyt ois hakusessa uusi 50cc sylkkä. Mitä suosittelette hinnaltaan mieluiten alle 200e. Airsalia oon kattellu mutta kauan airsalin mäntä kestää?
Airsal olis varmana hyvä, kyllä se mäntä kestää koska airsal on kumminki aika matalaviritteinen. Kunhan nyt et turhaan sitä konetta raiskaa tietenkään...
10.6.2011 13:54
Mistä johtuu että männän pää on karstottunut täysin? Öljystä vai huonosta sytytyksestäkö?
Pytty on Stage 6 50cc ja 2% seosbensa käytössä.
10.6.2011 23:52
Männän päälle kertyy aina karstaa, 2-T vehkeissä joskin reilusti enemmän kuin 4-T. Mutta hioo sen karstan vaan pois eka jollain 100 hiekkapaperilla ja sitte vetää jollain 240. Kiillottaa ei kannata.
11.6.2011 11:49
Tämä kiillotuski o jännä juttu, tuolla mopopuolella on derbi mikä menee 50cc stage6:llä 110 ja rapiat, eli helvetin hyvi. Kiillotettu mäntä löytyy. Ja kuulemma vähentää lämpöleikkausriskiä, en tiiä mite enkä ala vääntämääkää tästä.
11.6.2011 12:37
Ja siis kiillotettu pintahan häivyttää huonommin lämpöä. Ja seos saattaa mennä epävakaaks jos kiillotettu palotila. Itekki vähä "riskillä" kiillottelin omat vermeet. Välillä pientä oireilua meinaa olla, mutta kyllä se siitä oleentu.
Kyllähän tuo vähä paremmin tuntus ottavan kierroksia, ku muiden omat.
Eikä kierry sitä karstaakaan niin paljoa.
Eikä kannata ruveta kiillottelemaan sieltä mitään ellei tiedä mitä on tekemässä.
11.6.2011 18:00
Niinhän se on, että mäntä kuuluu vielä siihen imupuoleen jota ei kannata kiillottaa, koska seos voi pisaroitua. Mutta sekin on lähinnä sillon kun alkaa viriä enemmän, kyllä vielä vakiossa ja jossain teharivirissä voi olla kiillotettu.
11.6.2011 23:56
itellä on kestäny 50cc airsal n.2000km ja ei mitää vikaa ,,
12.6.2011 10:24
No luokittelisin airsalin 50cc:n vielä sinne teharivireille. Eri asia on että joillaki 50cc high end pytyillä tai 70cc:llä ni alkaa jo vaikuttaa reilummin.
12.6.2011 16:11
Kyllähän tuo pytty kannattaisi porauttaa tai hoonauttaa ku pari tollasta jälkeä, yleensä porataan 0,5mm suuremmaksi eli jos porautat nii sit männän pitää olla 40,5mm tai sit jos hoonataan nii toi 40mm mäntä sopii siihen.
Kannattaa käydä kysymässä jostain paikasta missä poraa pyttyjä nii kyl ne tietää et mitä pitää tehä.
12.6.2011 21:03
Eli ostat seuraavan koon 40,00:sta, eli barikitin 40,25:sen tai sitte jonku firman 40,5:sen, iltakit, barikit yms.
Meet ton kaa koneistamolle ja sanot ei toi pitäs änkee toho. Ne saa kaikki välykset kohillee, ilma mäntää ei voi porauttaa
14.6.2011 20:17
Pystyykö Piaggion vakiopyttyä poraamaan 42mm männälle sopivaksi ja auttaako mitään tehoissa kun iskutilavuus nousee 55cc?
15.6.2011 0:57
Kyllä kai sen pystyy. Ei siitä ei ole minkään näköistä hyötyä kun et tunne teho eroa perstuntumalla.
Ei kannata turhaan porata pyttyä isommaksi kun sylinterin käyttöikäkin sitten vähenee huomattavasti.
Hoonaa tai poraa vaan se pytty 0,5mm suuremmaksi niin kuin normalisti tehdään. Jos poraat noin suureksi niin luultavasti ottavat myös 2-3 kertaa suuremman hinnankin kuin normaalisti tai mistäs noista tietää.
Mieluummin sitte ostat jonku sportti pytyn kun rupeet porailemaan vakio pyttyä turhan isoksi.
15.6.2011 11:05
_keijomies_ kirjoitti:Kyllä kai sen pystyy. Ei siitä ei ole minkään näköistä hyötyä kun et tunne teho eroa perstuntumalla.
Ei kannata turhaan porata pyttyä isommaksi kun sylinterin käyttöikäkin sitten vähenee huomattavasti.
Hoonaa tai poraa vaan se pytty 0,5mm suuremmaksi niin kuin normalisti tehdään. Jos poraat noin suureksi niin luultavasti ottavat myös 2-3 kertaa suuremman hinnankin kuin normaalisti tai mistäs noista tietää.
Mieluummin sitte ostat jonku sportti pytyn kun rupeet porailemaan vakio pyttyä turhan isoksi.
No mitä sporttipyttyä suosittelet Aprilia SR Factoryyn?, pitäs käydä vakio kansi. ja auttaako enemmän kuin porautettu vakiopytty.
15.6.2011 11:18
Tottakai auttaa enemmän, onhan noita sportti pyttyjä vaikka kuinka paljon mut malossin 50cc sport pytty on ihan hyvä, siitä luvataan 2-3 heppaa enemmän ku vakiopytystä ja sit on noita alupyttyjä (aisal, stage6 jne.) mistä heppoja sitte jotain 8-10 jos oikein muistan.
Miks vakiokannen pitää käydä noihin pyttyihin? jossain tulee uus kansi mukana.