Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

6.9.2009 14:46

<|TuX|> kirjoitti:
samin@ kirjoitti:Mites muuten poliisit suhtautuu semmoseen, et ajelee autotiella mittariin n.70km/h ja sit jos ne testaa ja on tollane phot-eco ja meneeki vaan n.55-60km/h mitariin. Tuleeko sanomista :P

Sanot vaa, että tossa oli lievää alamäkee, ni siit sai hyvät vauhit ja sit sillee :D

ja sitten poliisit testaa samaan alamäkeen ja menee sen 50 :D Sitten ne käskee sun testata, ja menet sen 55 :D

6.9.2009 14:53

Terve. Haluaisin testata, ja tehdä tälläisen rajoittimen: Virrat päälle -> rajoitin on päällä, jonka saisi kytkimestä pois päältä, ja kun virran laittaa pois päältä -> rajoitin menee takaisin päälle.

- Miten onnistuisi tekemään kyseisen rajoittimen ?
Mitä pitää lisätä tähän listaan:

- Johtoa
- Polko 1.5 uf
- Pontentiometri 1k
- Minkälainen kytkin ?
- Mitä vielä ?

Kiitoksia paljon avusta! T. Aleksi

8.9.2009 17:17

mikä ois hyvä rajotin tohon piaggio nrg nyt virei on vaa et kurit on poissa ni sillee et kulkis jotai 60km/h

9.9.2009 12:58

Kertokaas joku et mihin aprilia sr -99 kytketään se perus nappirajoittimen punanen johto? Minkä väriseen cdi boxin johtoon? :s

9.9.2009 21:53

Mulla on tommone mpk nitro ja siihe pitäs laittaa phot eco rajotin.. Tarviisin apua et mitenkä ne johot tulee? Kiitoksia jo etukätee

10.9.2009 22:02

ite tehty rajotin löytyy, roxi vuosimallia -99, enää kaivataan kytkentäkaavio. :) kiitän

11.9.2009 14:44

Scarce kirjoitti:ite tehty rajotin löytyy, roxi vuosimallia -99, enää kaivataan kytkentäkaavio. :) kiitän

Roxeis ja nitrois sama homma: toinen pää vaikka akun (-) napaan, ja toinen pää sinivalkoiseen johtoon joka lähtee cdi-boksista, erittäin yksinkertainen! Sitten vielä etsit hyvän paikan sille napille, josta painat rajoittimen päälle, ettei vuokot löydä sitä, mutta itse saat sen päälle vauhdista!

11.9.2009 22:48

Aletzi1 kirjoitti:Terve. Haluaisin testata, ja tehdä tälläisen rajoittimen: Virrat päälle -> rajoitin on päällä, jonka saisi kytkimestä pois päältä, ja kun virran laittaa pois päältä -> rajoitin menee takaisin päälle.

- Miten onnistuisi tekemään kyseisen rajoittimen ?
Mitä pitää lisätä tähän listaan:

- Johtoa
- Polko 1.5 uf
- Pontentiometri 1k
- Minkälainen kytkin ?
- Mitä vielä ?

Kiitoksia paljon avusta! T. Aleksi

up!

11.9.2009 23:09

Tollainen kytkentä onnistuu releen ja painonapin avulla. Eli laitat releen vetämään itsensä kautta, ja rajoittimen kytket napoihin jotka ovat kytkettyinä toisiinsa silloin kun rele ei vedä. Potikka saa olla isompikin, esim 10k.

12.9.2009 15:16

Aletzi1 kirjoitti:Roxeis ja nitrois sama homma: toinen pää vaikka akun (-) napaan, ja toinen pää sinivalkoiseen johtoon joka lähtee cdi-boksista, erittäin yksinkertainen! Sitten vielä etsit hyvän paikan sille napille, josta painat rajoittimen päälle, ettei vuokot löydä sitä, mutta itse saat sen päälle vauhdista!

Korjattava sen verran, että mulla kun on -99 roxi niin se oli valkopunane johto, nyt enää mietittäväks että mihin laitan kytkimen. :)

13.9.2009 1:33

voiko rajoittimen laittaa vaikka ei ole cdi-boksia ja jos voi ni miten

14.9.2009 16:13

robertrindell kirjoitti:voiko rajoittimen laittaa vaikka ei ole cdi-boksia ja jos voi ni miten
Ei voi, pitää olla mopossa cdi sytytys...

14.9.2009 21:25

Moro niin mistä ootte repiny noita magneetista sulkeutuvia reed kytkimiä? Ite löysin vaan jotain virrankestoltaan reilu 1A ja järki sanoo, että ei ihan riitä. :D

14.9.2009 21:45

No vaikka tuolta.

14.9.2009 22:03

Mun järki sanoo että 1A riittää ihan helposti. Laitat siitä tosiasiassa läpi maksimissaan 0.1A :nörtti: