Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
27.10.2013 22:16
Kiitos! Ei omaan silmään sattunut
28.10.2013 13:28
Missäs muuten sijaitsee öljynsuodatin baotianissa?
28.10.2013 14:27
Son se sihti tyhjennyspropun jousen päässä. Ei tarvi vaihdella, putsaus pensalla, paineilmalla tai paperilla passaa.
29.10.2013 0:05
Siirretty osastolle "Tekniset ongelmat"
30.10.2013 0:27
Nyt tarviis oikeesti apua. Katoin sähkökaaviosta, että virrat päällä virta kulkee punaiselta johdolta vihreälle ja virrat pois päältä musta ja mustavalkoinen yhdistyvät. Noh punaiselle tulee jännite, että kytkin punaisen ja vihreän yhteen kytkin tietysti väliin. Pitäiskö nyt toimia vai iskenkö myös mustan ja mustavalkoisen yhteen? (+Maadoitan ne runkoon??)
Lisäksi sähköissä jäi paljon ylimääräsiä liitoksia, laitampa niistä huomenna kuvia, niin jos joku osaisi neuvoa ovatko tarpeellisia sähköjen toimisessa..
30.10.2013 18:33
Punainen johto menee suoraan akun plussaan (sulakkeen kautta), joka virtalukon jälkeen jatkaa matkaansa mustana valokatkaisijaan (ja tais mennä muuallekin, mihin nyt 12V jännite tulee virtojen ollessa päällä). Mustavalkoinen on taas CDI:ltä tuleva tappokatkaisijan johto, joka katkaisee kipinän sen osuessa maihin, eli vihreään johtoon.
Eli suomeksi sanottuna virtalukon kytkentä menee näin, sähkökaaviossa on myös kuvattu tämä, olet luultavasti vain katsonut väärin;
virrat päällä
- punainen ja musta ovat yhdistetty, jolloin virta kulkee parkeille, töötille jne.
- vihreä ja mustavalkoinen ovat erillään, jolloin kipinä tulee kun tappokatkaisijan johto ei ole maissa
virrat pois
- punainen ja musta ovat erillään, jolloin virta ei kulje parkeille, töötille jne.
- vihreä ja mustavalkoinen ovat yhdessä, jolloin kipinää ei tule kun tappokatkaisija maadoittaa
31.10.2013 9:56
Mistäs saisin ostettuu toho boatianiniin isoventtiillikannen imuventtiilin, kun oli kiero niin jäi ala-asentoon jumiin ja saapikos noita isoventtiilikansia tilattua sitten erikseen, kun tuntuu jokapaikassa olevan sylinteri ja kansi pakettina.
31.10.2013 16:24
No perkule. Ei ollut varastossa kantta 90 kuutioiselle sylinterille. Saakohan pelkkiä venttiileitä tilattua jostain. Tällä ois vähän kiire, kun eihän tälläinen läskisami jaksa fillarilla jatkuvasti sotkea
31.10.2013 16:48
Mitenkä saisin tuon solifer fiftyS (50S) kulkemaan kovempaa? onko siihen olemassa viripalikoita mitä kannattaisi tehdä? minun skobanihan on täysin vakio että missä siinä on kuristuksia/rajoittimia yms? pitäisi saada hippulat vinkumaan kun tällä ajaa
Tässä vielä tietoja skobasta-->http://www.soliferskootterit.fi/index.php?view=article&catid=1%3Askootterit&id=3..
31.10.2013 21:54
Karhujesse: Ainakin kun avaat boksin missä akku niin siinä vieressä on CDI-boksi ja siihen menee pinkki piuha mikä on rajottimen piuha senkun katkaisee heti pääsee lujempaa.
1.11.2013 13:30
tai et katkase sitä johtoo vaan etit penkin viereltä rungolta missä kulkee johdot niin pinkin ja mustan johdon liittimen ja otat erilleen. ei sitten tartte myöhemmin alkaa teippaileen johtoa yhteen..
1.11.2013 18:13
Paljo isompaa suutinta E85 kanssa? Pistin piruuttani kyseistä mössöä tankkiin ja nyt ei vastaa kaasuun liikkeelle lähettäessä, rötää välillä ja kaasu leijuu
Kiekkojen leijumisen takia tapahtuneen läheltä piti-tilanteen jälkeen pistin suuttimen 82->92 eikä paljoa auttanu.
1.11.2013 18:18
eikös vanhassa topicissa joku käyttäjä ollut laittanu kaasarista tiedot millä on toiminu e85? kokeile siellä hakutoimintoa jos löytyisi.
E. radonin viesti:
Nyt kulkee minunkin Baotian E85:lla. Setuppina Dellorto PHBG 16, pääsuutin 96 ja neula niin ylhäällä ku saa. Suutin on liian iso mutta muuten pelaa loistavasti...
2.11.2013 2:17
Vielä olis pari kysymystä..
Mistä saan sopivan kohdistusholkin etuvariaattoriin?
Ja osaisiko joku neuvoo loppuun tätä tekemääni sähkökaavioo? Puuttuu vielä virta etu - ja takavalolle. Mikä ois järkevin tapa, että jänärikin olis käytössä, eikä vaan akulta -> valolle? Startin laitoin myös, koska poljin käynnistystä ei ainakaan vielä onnistu laittamaan lohjenneen kopan takia (korjaan) ?
= Mallikuva
Eli valojen virtapiuhat puuttuu, punavalkoinen CDIlle tuleva, vedänkö vaan sen CDIltä solenoidille?
2.11.2013 19:06
Minkä takia olet kytkenyt keltasen johdon startille? Ja valoille saat virrat tuosta samaisesta keltasesta johdosta, joka alunperinkin menee valoille (katkaisijoiden läpi).
Variaattorin holkkeja tuskin saa erikseen kaupasta, mutta minulla taitaa olla ylimääräinen mikäli tarvitset, jos tarkoitat sitä, mikä on kampiakselin ja variaattorin välissä.
Ja tuohon startin solenoidille ei mene mitään muita johtoja, kuin paksu syöttöjohto (tulee akun plussasta, ja solenoidin kautta startille), sekä solenoidin ohjaus samaan tapaan kuin releessä. Eli vedät akun plussasta ohuen johdon starttinappiin, ja siitä eteenpäin solenoidille, ja solenoidin läpi maihin.
Punavalkoista johtoahan sytytyksessä ei ole (muuta kuin solenoidin jälkeen startille menevä), tarkoitat kai mustavalkoista joka on siis tappokatkaisijan johto, joka katkaisee kipinän maihin osuessaan. Virtalukkoonhan ne on vakiona kytketty, mutta jos sulla ei sitä ole niin osta joku on-off kytkin josta toinen nasta runkoon, ja toiseen mustavalkoinen niin saat siitä sammutettua mopon.