Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
11.8.2011 15:25
J-P@ kirjoitti:En tiedä sitte teistä 60kg jannuista jotka menee ilmana skoottereiden päällä
Itse +85kg painavana voin sanoa, että vaikutti.
On vaan ihan pakko sanoa tähän että oma paino on yleensä 95-100kg, ei ihan 60kg...
14.8.2011 12:49
Kysyn tätä nyt viimestä kertaa, sitten annan tämän asian olla. Skootterin lähtö on huono, mutta sitten piikittää ja jos pitkän kiihdytyksen jälkeen päästää kaasun niin ei vastaa kunnol kaasuun.. Missä vika?
*Porattu ilmajäähdytteinen vakiosylinteri, uusi mäntä ja tiivisteet, kanavia avarettu
*Stage6 Pro Replica - tehoputki, tiivistetty kaikkialta, ei vuoda
*Dell'Orto 17,5US PHVA, manuaalinen ryyppy ja pääsuutin #110, neula rikkaimmalla (Tässä jotain vikaa?
*Imukaula, läppien pää 18 mm, kaasuttimen pää 19 mm, uudet tiivisteet
*Malossi kevlar X - erikoisvahvistettu kisavariaattorinhihna
*Malossi Fly - kisakytkin + 1,8 keltaiset Malossi - kytkinjouset (Tässäkö syy? Mikä näiden kierrosalue on ja mikä on kireysprosentti?)
*Malossi torsion controller kitkarengas takavariaattorissa, vähentää kitkaa ja variaattorin tärinää
*Malossi vastapainejousi +35 % punainen 4,1 mm (Liian kireä? Kone resonoi kiihdytyksessä. + Kun resonointi loppuu, kone menettää tehonsa, kuin seinään)
*Malossi vahvistettu kisakytkinkello jäähdytysurilla, kellon lämpötila ei nouse yli 60 Celsiuksen, lisää kytkimen käyttöikää ja tasapainottaa myös variaattoria
*Malossi / MHR Multivar - kisavariaattori (Samat tuotenumerot joten ilmoitin sen näin.)
*Malossi rullat 7,1 gr (Liian kevyet / painavat?)
*Avarrettu läppien rajoittimia
*Kymco Cobra '98 muokattu AC CDI -> DC CDI:ksi irroitettavalla rajoitinpiuhalla = ei kierrosrajoitinta halutessa
*Malossi Red Filter E5 Box - vaahtomuovisuodatin irroitettavalla pöly - / äänisuojalla (Saako liikaa ilmaa?)
Multa löytyy viel kireempiä kytkinjousia Fly kytkimeen, eli MHR Racing: punaiset siniset ja mustat sekä +15 % 4,1 mm Malossin keltainen vp ja rullia 4,7, 6,0 ja 9,0, eli voisin ehkä löytää näillä parhaat säädöt? Kertokaa mistä kannattas lähtee pakettia parantelemaan?
Kiitos jo etukäteen vastaajille!
14.8.2011 13:11
Noo ainakin voisit laittaa ne läppien rajoittimet alkuperäiseen asentoon. Kokeiles vaikka puoli grammaa kevyemmillä rullilla. Jos oot menny huuhteluita viilaan, niin luultavasti se voi selittää osin tuon.
Koneen resonoinnin ei pitäisi johtua jousesta, joku muu täytyy olla vialla.
14.8.2011 13:14
Jos kerran lähtee huonosti liikkeelle niin kannatais laittaa jäykemmät kytkinjouset kun nuo ovat +15%, laita +30% tai +50% nii sitte lähtee tosi äkäsesti.
14.8.2011 14:23
Huuhteluita en viilannut, ainoastaan pakoaukkoa mutta kohtuudella.
14.8.2011 14:28
Eli siis lähtee paikalt huonosti, ottaa piikin ja sit välil ajos kiekat saattaa laskea lia mataliks ku lähtee uusiks kiihyttää? Kireempi vp tai kevyempää rullaa sisää.
14.8.2011 17:55
http://www.youtube.com/watch?v=XuQjGbmu27I Se tekee tismalleen noin.. Paitsi että ei vaan noin nopeasti hyydy tohon loppuun.
14.8.2011 19:55
No ite laittasin jäykemmän vp:n ja jäykemmät kytkinjouset.
Mut sulla ku on jo punane ni kevennä rullia samantie vaik gramma, ku noi 7,1g kuulostaa aika painavilta. Ku muistaakseni malossin varissa tulee vakioputkelle sopivat rullat.
Kytkinjouset ja rullat siis näi alkuu
14.8.2011 22:57
Vakiot oli 8,5, nyt on 6,0, koitan MHR Racing Punaisia 2,0 jousia kunhan saan ensin kiinni.. Vastapainejousi on mielestäni riittävän jäykkä. Eikös kireämpi vp -> painavemmat rullat?
16.8.2011 23:49
Laitoin ne punaiset 2,0 jouset.. Toimii kun unelma, kiitos kaikille spekuloitsijoille!
Seuraavaksi Malossi sport 72 cc:n, Malossi Delta Clutchin, Malossi voimansiirtolevyn ja suorahampaisten perävälien, imukaulan isontamisen ja 19 / 21 mm Dell'Orton kimppuun..
19.8.2011 10:35
Jooh.. Nyt tais lähtee laite myyntiin jos nää on totta, ei sen tehot voi nyt näin surkeat olla, voiko näihin mitenkään vaikuttaa? Oletan että ovat vakion tehot. Maahantuojan info. Auttasko 70 cc Malossi sport ja 19 mm Dellorto viimeistään..
Maksimiteho: 2.6 (3.3) kw/6500 rpm
Maksimivääntö: 4.9 Nm/6000 rpm
Galleriastani voitte käydä kattomassa mitä olen laittanut siihen tällä hetkellä.
19.8.2011 12:22
kyllähän se 70cc aika paljon auttaa. Malossin sportti 70cc ei vaan ole sieltä tehokkaimmasta päästä
19.8.2011 12:57
Siis mikä vika nois tehois on vai, penkititkö siis noi tosta? Mut jos kulkee tarpeeks ja kiihtyy ni mikäs siin. Oman skoden tehoi en tiedä mut menee samanlaisel setupil +85 ja kiihtyy helvetisti, ni kelpaa itelle
On toi kyl liia vähä noil vireil omast mielest.
19.8.2011 22:21
nyt ois tällä hetkellä boosterissa
malossi 70 cc sport
gianelli next
multivari ja 4.3 g rullat
12 mm kassu
oisin ajatellu hankkii gianelli shotin ni mitä tarvis vaihella?
mitkä rulllat?
19.8.2011 22:43
Isompi suutin, suositelisin myös ismompaa kaasaria. Mutta mikä vp/kytkinjouset on?