Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
8.6.2005 12:29
Se on vähän niinku ajais pyörällä, jossa on vaikka vino eturengas ja sit se ottaa aina jossain kohtaa siihen haarukkaan kiinni. Ja mitä kovempaa ajaa ni sitä nopeampaa se hinkkaus on... Alkaa kuulumaa, ku ajaa yli 50km/h.
Voisko johtuu siit, et ku oli vähän toi kokoamisjärjestys sekasin eilen, et pistin sen pienen prikan siihen etummaiseks sitä hihnaa vasten ja sit siihen päälle se tuuletuslautanen?
Ku sanoit hetki sitten, et pistä se pieni prikka ihan ensimmäiseks siihen tyhjälle kampiakselille ja sit vast kaikki muut jutut perässä(rullakupit yms.). Eiks se näin menny?
8.6.2005 12:33
siis jos se prikka oli reiän halkasialtaan sopiva siihen niin siihen se tulee kokeile.
mistä kohtaa tämä hinkkausääni tulee?
8.6.2005 12:38
Joo, on se prikka sen akselin kokonen ja menee sinne perälle. En tarkkaa tiedä, mut jostain sielt variaattorist. Se voi tietenki olla se hihna, joka luistaa ku siel on se prikka sitä hihnaa vasten.
8.6.2005 13:24
eikös prikattomissa pösöissä ollu vähän tuollasta ongelmaa että prikan ollessa irti, remmin ottaa kevyesti varinkoppaan kiinni, ei siis mitään vaarallista...
tuonhan voit todeta kokeilemalla skodea ilman varinkoppaa nätisti kierrättämällä, jos remmi ottaa varinkoppaan kiinni, niin ääni johtuu siitä...
tuohon remmin luistamiseen en oikein usko, mullakin 10t ajettu vakioremmi paikallaan 70cc hilujen kans eikä viel edes luista, ja tehoa kuitenkin hiukkasen enemmän, tiedä sitten mitä laatua tuo pösön remmi on...
8.6.2005 13:55
Joo, pitää kokeilla ja vaihtaa sen prikan paikkaa ja ottaa se kolmel ruuvil oleva kansi pois, vaa heti ku kaveri tulee töist. Tuun taas tänne itkee jos jotain sattuu ja tapahtuu...
8.6.2005 23:51
Joo, eli nyt sit vaihdoin järjestyst, mut nyt sit taas ottaa sen tuuletusrattaan hampaat kiinni siihen pieneen käynnistysrattaaseen ja kolisee sitä vasten, et ei sekää ollu hyvä ratkaisu.
Kuuluuks muuten sen käynnistysrattaan tulla ulos sielt kolost ku vaa vetää, koska mul kävi ainaki nii, et otin sen vaa vetämäl sielt kätee...
Ps. menee hermot...
9.6.2005 0:17
kuuluu tulla ulos sieltä ihan vetämällä , paina se ihan sinne pohjaan, niin ei kolise tuuletuslautaseen
ja siis sitä tuuletuslautasen kohtaa ei pysty muuttamaa, koska se menee siihen asti kun boorit loppuu.
9.6.2005 12:42
Okei
Mul oli viel noi rullat ihan hemmetin kuluneet. Kulunu jostain kohtaa ihan kulmikkaiks. Et mitä noi pösön vakiorullat mahtaa maksaa?
9.6.2005 13:38
no jos kulmikkaat on niin heti vaihtoon. tavike rullat maksaa 10;- ja Malossin Hitrol rullat maksaa 14;-
tarvikket riittää vallanmainiosti.
rullat on speedfaitissa kokoa 16x13 ja painoa 8.5g joten semmosseet...
11.6.2005 0:46
Ni ei kukaa(vaik joku pösömies) sattuis tietää, et mikä on ku sielt mun variaattorist alkaa kuuluu sellanen helinä ku ajaa yli 55-60 km/h? Se vaan kovenee kun pistää lisää kaasuu ja nopeus yltyy. Prikka siis on otettu pois ja rullat yms. vaihdettu. Kuuluuko tollanen ääni asiaan?
11.6.2005 9:48
Onko kukaan sliderin omistava huomannu sellaisen kuristuksen tapaisen vakiopannun pakoaukkossa? Auttaako mitään jos ottaa pois vai onko se ees kuristus?
11.6.2005 12:36
Enskaboi kirjoitti:Onko kukaan sliderin omistava huomannu sellaisen kuristuksen tapaisen vakiopannun pakoaukkossa? Auttaako mitään jos ottaa pois vai onko se ees kuristus?
Kaikissa uusissa mopoissa on kuristettu pakoaukko, kyllä tulee lisää tehoa kun sen viilailee poisa.
11.6.2005 12:55
muuta ei kyllä tule mieleen kuin kytkimestä jokin esim jousi irrallaan? tai sitten petilaakerit.
siis otat nyt kopan reteesti pois ja kuuntelet, ei me voida tietokoneen äärestä arvailla että mikä nyt on vika.
11.6.2005 15:44
No ei se helinä kuulu muuta ku sit ku ajaa yli 55 ja sit ku irrottaa kaasust, enkä nyt rupee paikoillaa sitä kaasuu niin paljoo vääntää varinkoppa auki...
Enkä olettanukkaa, et teijän pitäis se tietää. Ajattelin vaa, et jos tääl ois joku joka ois kohdannu samaisen äänen.
Enkä oikeastaa mopoist tiedä pa**an vertaa, et vaikee miettii mist se vois tulla.
Se oli tos huollos vähän aikaa sit, et jos siel joku vika olis ni kai ne ois siit sanonu. Mut haluisin vaa tietää syyn sille äänelle.
Okei lopetan tän jankuttamisen
MUT jos joku sattuu tietää mikä vois olla ni otan ehdotuksen mielellää vastaan
11.6.2005 16:25
ota koppa auki ja mutterit etu sekä taka variattorista auki sit kytkin paketti pois ja etu variaattori. kokeilet onko petilaakereissa väljää ikäänkuin nostamalla kampiakselia ylös sekä ja &jos ei ole niin sitten kytkimen kimppuun katot että kengät on ulospäin katsottuna kunnossa ja pikkujouset kiinni.
tämän jälkeen jos tulos näyttää nollaa, niin semmoinen testi vielä, että otat kytkinpaketin käteen ilman kytkinkelloa ja painat lautasia "erilleen toisistaan" jos toinen levyistä kiertyy ja samalla toinen pysyys paikallaan kaikki on kunnossa. mutta jos levyt erkanevat toisistaan suoraan eikä sisempi kierry niin, paskana! Pösöön uusi paketti makso 250¤