Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

15.10.2012 8:06

Seinilix kirjoitti:Tänää tilasin uusia jousia ja vähän rullia :D Kokeilemallahan ne parhaiten löytyy :)
Näin on, kuhan et nyt ihan ääripäitä valitte... ;)

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

15.10.2012 18:47

Joo elikkäs minut neuvottiin tähän topikkiin. Mitä kannattas olla vaihtamassa?
Vaihoin roksii uuen s6 alu 50cc pytyn, sekä petarit.
Kiinni on 17.5mm kaasari 4.2gr rullat, ja malossin punaset variaattorin jouset. Kone pyörii ku unemlma, ja kiertää oikeilla kierroksilla, muttei lähtenyt liikkeelle. Liikkui ehkä 2m kun huuatin 15sekunttia. Millasta jousta tai rullaa tai mitä pitäs olla vaihtamassa? Enne pytyn ja petareiden vaihtoa, pelitti oivasti....

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

16.10.2012 17:10

Oliko noi punaset kytkinjouset ennenkin? En nyt muista oliko malossin punaset kytkinjouset +30% jäykät, jos on niin turhan korkeelle kiekoille säätää kytkimen, onko vastapainejousta vaihettu? Jos ei, niin kannattaa kokeilla malossin valkosta (+7%) tai malossin keltasta (+15%). Jos löytyy raskaampia rullia, niin kannattaa kokeilla inasen raskaampia. Toi huutaminen mahollisesti viittais liika köykäsiin rulliin. Vielä sellanen, että onko sulla tehari kiinni?
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 16.10.2012 19:08, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

16.10.2012 20:59

Joo, elikkäs on s6 pro replica kiinni. Ja ennen pytty-sarjan ja petareiden vaihtoa, oli noi jouset kiinni variaattorissa. Eli vp-on malossin punanen eli vissii 30% ja kytkin jouset on malossin punaset. Rullina kokeilin myös 4.8gr rullia sillon ku oli vanha pytty ja ei
ottanut piikkiä ollenkaan. Voisko olla, että nuo jouset on ruostunu ja jäykistyny, koska kytkin altistui vedellä jonkun ajan. Multa löytyy kämpiltä myös malossin valkone vp-jousi (7%). Eihän tää ongelma, ettei lähe liikkeelle voi johtua mistää muusta ku variaattorista? Ninku kipinä? Seos-suhde?

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

16.10.2012 21:08

rasssee kirjoitti:Joo, elikkäs on s6 pro replica kiinni. Ja ennen pytty-sarjan ja petareiden vaihtoa, oli noi jouset kiinni variaattorissa. Eli vp-on malossin punanen eli vissii 30% ja kytkin jouset on malossin punaset. Rullina kokeilin myös 4.8gr rullia sillon ku oli vanha pytty ja ei
ottanut piikkiä ollenkaan. Voisko olla, että nuo jouset on ruostunu ja jäykistyny, koska kytkin altistui vedellä jonkun ajan. Multa löytyy kämpiltä myös malossin valkone vp-jousi (7%). Eihän tää ongelma, ettei lähe liikkeelle voi johtua mistää muusta ku variaattorista? Ninku kipinä? Seos-suhde?
Jos se käy nätisti ja kiertää nätisti niin voimansiirrossa se vika on sillon. Avaappas se koko variaattori ja putsaa koko paketti esim Bräkleenillä, jos se kytkin on tosiaan jumiutunut. Kannattaa ainakin kokeilla, et siinä mitään menetäkkään. Tuntuu toi jousi vaan aika jämäkältä kun muistaakseni malossin punanen vp jousi on +50% :eek: Mutta niin, kokeile nyt ensin et putsaat sen koko varin, jos se on kosteutta ottanut niin voi olla juntturassa, ja jos on vielä vanhoja rullia tallessa niin kokeile niillä myös.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

16.10.2012 21:38

Malossin punanen on +50%, eikä se ole liian jäykkä tolle setille. Pelkälle Pro Replicalle laitetaan jo yleensä Malossin punaset tai vastaavat jouset.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

17.10.2012 6:38

Reetuhai2 kirjoitti:Malossin punanen on +50%, eikä se ole liian jäykkä tolle setille. Pelkälle Pro Replicalle laitetaan jo yleensä Malossin punaset tai vastaavat jouset.
Itellä aikanaan +50 oli liian jäykkä, mutta niin kokeilemalla tottakai se oikee löytyy. 8)

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

17.10.2012 9:05

Otin ilmeisesti variaattorista sen oikean prikan pois sormusprikan ohella. Onkohan se yksi syy miksi skootteri ei kulje kuin tuskaiset 38km/h. Ostanko uuden prikan rautakaupasta, vai tarviiko siihen laittaa takaisin siihen tarkoitettu prikka. Onko se ihan normaali prikka minkä voin ostaa lähirautakaupasta? Mihin se prikka sijoitetaan?

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

17.10.2012 10:05

Pro replican kaa kaikki malossin punasta.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

17.10.2012 14:51

Joo, kiitos neuvoista, avvaan varin tässä joku päivä. Sitte kyselen lisää, voisko sen putsata muute wd40 öljyllä? Vai mitö ainetta kannattas käyttää? (ois kiva jos sais moto.netistä....

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

17.10.2012 16:55

Älä vie mitään öljyä tai rasvaa variaattorin osien lähellekkään, sinne ei kuulu laittaa mitään sellaista. Muutenkin osien putsaamiseen riittää yleensä pelkkä rätti, varin palikoiden ei tarvitse olla erityisen puhtaita kunhan eivät ole rasvaisia.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

17.10.2012 17:39

Joo ei missään nimessä rasvaa, käytä vaikka jarrucleaneriä. Bräckleen.
Ite käytin aina paine ilmaa.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

26.10.2012 20:32

Vielä löytyy sama ongelma Speedfightista. Eli kylmällä koneella lähtee aika ilosesti. Ajelee kilsan tai kaksi ja hidastaa vaikka risteykseen 50km/h -> 5km/h niin ei jaksa lähteä enää kiihtymään vaan vauhti hidastuu kaasu pohjassa pysähdyksiin. Sitten kun paikaltaa koittaa lähteä pitää melkein työntää vauhtiin. Vastapainejousina ensiksi oli joku random jousi, sen tilalle laitoin malossin keltasen jonka vaihdoin punaiseen eikä vieläkään auttanu. Mopossa Gianellin extra kiinni. Eli oisko rullat&kytkinjouset? Ennen toiminu ihan normaalisti ja rullat näyttää hyviltä ja liikkuu vapaasti.

Hauska harrastus :lol:

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

26.10.2012 21:49

Suutin on liian pieni, siksi kylmällä koneella lähtee hyvin koska sähköryyppy on vielä päällä.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

26.10.2012 22:30

66 PS nyt kiinni. Tuntuu että olis sopiva mutta pistetään hiukkasen isompaa tilaukseen. Mutta kyllä annan aina niin kauan lämmetä että ryyppy menee pois päältä.