Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tekniset ongelmat

8.6.2012 0:04

Nosta neulaa, eli laitat neulan sokan yhen pykälän alemmaksi.

gilera stalkker

8.6.2012 19:54

Terve.

mopo lähtee käyntiin mutta ei käy tyhjäkäyntiä kunnolla. toimii n. 2 min ennen kuin alkaa oireilemisen joka siis on sellaista ettei mopo vedä kunnolla vaan tehot häviävät, en sanoisi aivan rehelliseksi booaamiseksi. kaasarin olen putsannut nyt kaksi kertaa, tarkistanut ettei läpät harota ja ettei ole imuvuotoa. tuoreöljyvoitelun otin myös pois käytöstä ja lisäsin öljyn suoraan bensan sekaan. mopo on kolarikorjattu, vaihdoin kampiakselin laakerit ja stefat ja väänsin pakoputken suoraksi. katalysaattorin otin pois ja tukin pakoputkesta lähtevän pienemmän putken, joka meni juuri katalysaattorille.

Re: Tekniset ongelmat

8.6.2012 21:37

Isompaa suutinta kehiin!

Re: Tekniset ongelmat

8.6.2012 23:34

ramba__ kirjoitti:Isompaa suutinta kehiin!



vakiosuutin on paikallaan, sehän tässä mietityttääkin. pitäisihän sen sillä toimia

Re: Tekniset ongelmat

8.6.2012 23:38

Otit katalysaattorin ja hukkaputken pois joten tarvitset isomman suuttimen, perusasia.

Re: Tekniset ongelmat

8.6.2012 23:55

Mistä kiikastaa kun roxi ei pelitä kunnolla? virit: 50cc motorforce midrace sylinteri, s6 r1200 tehari,s6 hard vp-jousi,jotkut mustat kytkinjouset (entiiä mitä merkkiä tai vahvuista), 4g rullat
Eli kun yritän ensinnäkin lähtee ajamaan roxia pitää huuattaa ihan kunnolla että edes lähtee liikkeelle. Toinen juttu on että piikkiä pitää odotella hirmuisen pitkään eli siihen asti huuatetaan konetta ja ajetaan noin 35km/h ja kun liikkennevaloista yrittää lähteä niin pitää potkia vauhtia että lähtee kunnolla edes kulkemaan.
Eli kaikki ei ole varmaan ihan kohillaan. Kiitos jo vastauksista!
Ps: voisko tuo johtua liian jäykistä kytkinjousista?

Re: Tekniset ongelmat

9.6.2012 0:12

Voisi, saattaa myös kytkin luistaa tai hihna.

Re: Tekniset ongelmat

9.6.2012 0:25

Video kiihdytyksestä auttais aika paljon, nimittäin tuo kuulostaa aika ristiriitaselta että piikkiä saa odotella vaikka kone huutaa.. Yleensäkin piikkiä joutuu odottelemaan silloin jos rullat ovat liian painavat ja kone käy alikierroksilla, ja kierrokset ovat nousseet tarpeeksi vasta jossain 40-50km/h vauhdissa jolloin kone pääsee tehoalueelle ja alkaa vetää kunnolla, mutta jos se kerran huutaa, niin, niin, niin, eihän siinä ole järkeä, eihän se voi ottaa uutta piikkiä jos se käy jo valmiiksi ylikierroksilla? Summa summarum ei osaa oikein sanoa mitään ilman videota tai tarkempaa tietoa. Kaasarin säädöt ovat myös tärkeä asia, ethän ole sitä kokonaan unohtanut jos vain variaattorinosista kyselet? En kyllä noista bolt-on viriosista juuri tiedä, mut eikö tuo r1200 ole suht kireä putki? Sille luultavasti kannattaakin olla jäykät kytkinjouset. Noilla tiedoilla ehdottaisin ensimmäiseksi 5nro isompaa suutinta ja kattoo miten muuttuu, jos ei muutu niin kokeile painavempia rullia esmes vakioita ja kerro miten muuttui niin siitä voisi päätellä jotain.

Re: Tekniset ongelmat

9.6.2012 0:34

Se on siis sillee et se huutaa kummiski jo aika paljon ku sitä piikkiä oottaa mut sitku tulee joku tasanne/alamäki niin sit se lähtee sille "diiiiii" vaikea kuvailla. :roll: Eniten mua häiritsee se lähteminen eli kun pitää kierroksia olla jo siinäkin älyttömästi ennenkuin liikahtaa. Millä ton sais sillee et se lähtis melkeinpä pintakaasulla siitä liikkeelle, Tää on myös paha juttu vaikka liikennevaloissa Hyvä ettei valot vaihu jo punasiks ku pääsee pois siitä :D

Re: Tekniset ongelmat

9.6.2012 0:44

No se on aika varmaa että tuolla putkella et saa sitä lähtemään hyvin pintakaasulla. Se on oikeestaan kaikissa tehareissa ongelmana, tehot on niin ylhäällä että kytkin pitää säätää ottamaan ylhäältä kiinni tai muuten ei liiku mihinkään koska alavääntöjä ei ole.. yks mikä tulis mieleen on että tuo r1200 putki on nii tolkuttoman yläkiertonen että kone kuulostaa huutavan jo heti alussa mutta ei siltikään ole vielä tehoalueella. Mutta korvahan ei ole kierroslukumittari, sehän vähän vaihtelee että kenen mielestä kone jo huutaa ja kenen ei. No mutta itse kun teharin laitoin, niin oli sama ongelma että piikkiä sai odottaa vaikka kuinka kauan, ja se korjautu heti kun laitto kevyemmät rullat. Tai vois ehkä olla mahdollista että sulla on liian jäykät kytkinjouset verrattuna rulliin, ja variaattori on jo ehtinyt pistää isompaa vaihdetta silmään ennen kuin kytkin edes ottaa kiinni, ja sitten kun se ottaa kiinni niin ei jaksa liikkua kun on jo iso vaihde silmässä. Eli löysempiä kytkinjousia voisit myös huvikseen kokeilla.

Re: Tekniset ongelmat

9.6.2012 0:51

Joo huomenna kokeilen löysemmillä. Jos ei toimi niin pistän sit tilaukseen uuen varin jne.

Re: Tekniset ongelmat

9.6.2012 14:33

ramba__ kirjoitti:Otit katalysaattorin ja hukkaputken pois joten tarvitset isomman suuttimen, perusasia.

Hukkaputki on kyllä paikallaan, ei tullu mieleen että tarvis isomman suuttimen kun tukin sen pikku mehupillin mikä menee katalysaattorille :s

Re: Tekniset ongelmat

9.6.2012 15:13

Adeski, Stage6 R1200 on 70cc Mid-Race pytyille, ei millekkään 50cc pytylle. Stage6 Pro vois olla hyvä. Kun Stage6 Sport Pro MK2:sellekkin R1200 on liian kiree putki.

Re: Tekniset ongelmat

9.6.2012 15:21

Olen ostamassa kaveriltani tollasta Cpi hussaria. Mopo ei ole mikään helmi, mutta mun käyttööni ihan sopiva. Siinä on yksi vika mikä askarruttaa, kylmällä koneella se ei lähe käyntiin ellei tuki kaasarin ilman ottoa, mistä tämä voi johtua? Kaasari on käsittääkseni putsattu ultraäänipesurissa, sitä on säädelty mutta tilanne ei ole muuttunut. AIka rasittavaa ruveta joka aamu irrottaa penkkiä että saa mopon käyntiin, ja sitä käyttäis vielä muijakin et :D

Re: Tekniset ongelmat

9.6.2012 15:23

Sähköryyppy ei toimi. Vaihda se, tai mielummin hanki vaijeriryyppy/käsiryyppy, varmempi.