Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
31.3.2014 1:57
noniin!
tulipa hetkenmielijohteesta haettua tänää auton ja prätkän rinnalle kesäleluks sym orbit. vauhtia ei tartte hirveesti saada lisää, mutta se että jaksas vetää ylämäkeen ilman että tarttee hirveesti tasapainotella olis aika jees.
Kelasin pistää 5,5g liukurullat ja avaramman imukaulan.
Mitäs muuta toho kannattaa laittaa? kattelin että noi pyttysetitki on näihi mopohi ilmasia (vrt toho omaa z1000 kawaa jossa makso 3500e). Mut ei kuitenkaa oo hirveesti aikaa rasvanäppeillä vaa iha perus viilailulla. Onks noissa putkissa kuristuksia/muualla?
Kiihtyvyys/vääntö tärkein, vaihti on plussaa muttei pakollista...
31.3.2014 2:23
Parhaiten vääntöä saa niillä lisäkuutioilla. 72cc kanssa menee vielä pikkkuvenainen vakiokansi, mutta 82cc kannattaa pistää jo isovenainen. 90cc ei muuta kannata ajatellakaan. Isomman pyttysatsin ohella virijavaran virinokka on hintaansa nähden ihan hyvä haettaessa koneeseen lisävääntöä. Putkessa ei ole kuristuksia ja vakiopiippu riittää itseasiassa yllättävän pitkällekin. CDI on joissain malleissa kierrosrajoitettu ja joissain malleissa on variaattorin nopeusanturi.
Jälkimmäisessä variaattorin kopasta tulee cdi boksille johto jonka väliin voi laittaa katkaisijan niin saa päälle ja pois ja cdi vaihdat rajoittamattomaan jos on kiekkarajoitettu. Itse käytän edessä ja takana vakiovariaattoreita. Ne on tarvittaessa halpoja uusia ja kytkinjouset niinikään vakiot. Olen todennut kokeilujen jälkeen loppupeleissä järkevimmäksi ratkaisuksi. Kuutioita vaan niin paljon koneeseen kuin lompakko sallii.
Imukaulan vaihto on vakiokannella aivan turhaa. Itseasiassa siitä ei kannata isontaa kanavia yhtään vaan muotoilla paremmaksi. Sama koskee kyllä isovenakanttakin, ellei nokan nosto ole poikkeuksellisen iso. Se kansi kun hengittää loppupeleissä venttiililautasen ja seetin välistä ja se virtausala ei siellä järin iso vakionostolla ole.
Tätä topicia takaisin alkuunpäin lukemalla selviää myös monennäköistä juttua.
31.3.2014 3:16
tänks vastauksista...
no, rullien vaihto saa riittää, ollaan sitte tukkeena liikenteessä kun laki niin vaatii
selaisin ebayta, onko kukaa kokeillu mopoonsa tollast kunkkulaitetta?
http://www.ebay.com/itm/Car-Electric-tu ... 82&vxp=mtreiks tollanen olis aika päällikkö?
31.3.2014 3:50
Ebay kirjoitti:it is not a children's toy.
Eipä oo, ei.
31.3.2014 3:55
Viesti moderoitu, eipä tarvitse tuollaisia laukoa, vieläpä ehdoin tahdoin.
Ghostly.K
31.3.2014 8:12
Rullat auttaa hivenen, mutta vasta 72cc pytyllä alkaa 4T kiinanihme olla lähempänä 2T 50cc skootteria. Viiskymppinen nelari kun on vaan oikeasti aika vaatimaton laite. Mopon moottoriksikin. Ylämäet ja vastatuuli on sille myrkkyä.
3.4.2014 10:48
kertokaapas mikä on tänä päivänä suurin sylinteri mitä näihin kiinan baotianeihin saa laitettua suoraan tai pienellä lohkon viilauksella?
3.4.2014 19:26
Mistähän johtuu että -09 sym orbit kadottaa sähköt välillä. Koittaa startata niin mitää ei tapahdu ei töötti tai mikään toimi. Sit yhtäkii alkaa toimia normisti?
3.4.2014 20:56
Mitenkäs nämä kiinalaiset kulkee tuolla 90cc pytyllä verrattuna esim. 50cc 2 tahtisiin tehariviri skoottereihin?
3.4.2014 21:33
mistä löytyy näissä kinkeissä (sym orbit -09) moottorin maadoitus?
3.4.2014 22:01
Ei välttämättä mistään. Startin maajohto saattaa maadottaa koneen, tai sitten ei. Jossain mallissa venttiilinkopan mutterista lähtee akulle johto. Kannattaa vetää itse kunnon maajohto koneesta sähköihin, voi auttaa aika moneen ongelmaan.
3.4.2014 22:38
ajattelin että toi sähköjen katoaminen vois viitata maa-ongelmaan... polkemalla lähtee kuitenkin käymään vaikka sähköt hukassa ja hetken kun käynyt niin starttaa normisti.
4.4.2014 0:22
motoxi kirjoitti:Mitenkäs nämä kiinalaiset kulkee tuolla 90cc pytyllä verrattuna esim. 50cc 2 tahtisiin tehariviri skoottereihin?
Kiihtyvyys ei päätä huimaa koskaan näissä. Useimmin siihen hivenen sadan alle se gps-mitattu nopeus tahtoo jäädä 90cc pytylläkin. Yli sata kyllä pääsee mutta vaatii hivenen syvällisempää paneutumista moottoriin. Ilmanvastus kun alkaa olla noissa nopeuksissa niin suuri este. Sehän kun nousee nopeuden neliöön.
(nopeuden kaksinkertaistuessa ilmanvastus nelinkertaistuu, mutta koska vastuksen kumoamiseen vaadittava energia määräytyy vastuksen ja nopeuden mukaan, energiatarve kasvaa 8 kertaiseksi)
9.4.2014 20:08
Mistä johtuu, että vaihdettuani Peugeot V-Clic skootteriini rullat ja hihnan niin kytkin alkoi luistamaan eikä kulje enään kuin max 34 km/h?
Miten saisin skopan kulkemaan helposti 60-70 km/h?