Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
24.5.2012 21:08
Joo, sainkin tossa jo vähän neuvoa sähkömatafaking pro "_Sylin_teri_":ltä!
24.5.2012 22:00
Jelppikääs nyt vähän ton paskan kanssa... Eli siis ei juurikaan kulje tuo kootteri, sit käy melko korkeilla kierroksilla, ei oikein asetu tyhjäkäynnille. Tekniikka on 5g rullat, suurtehopuola ja variaattorikoppaan menevä johto katkaistu. (rajoitin?) Muutaman enemmän tietävän kanssa keskusteltu että ne venttiilit ois ihan kunnossa, ei oikein oireet viittaa siihen. Väännöt on kuiteskin kohtalaisen hyvät
mopoksi etten jaksais epäillä sylinteriä/mäntää.
Siis: Kulku loppuu kolmeenkymppiin, ja huutaa. Koko variaattori pistetty uusiksi seka kytkin. Vauhtipyörä oli irti mutta sehän ei pitäs vaikuttaa, kunhan on kiila kohallaan? Kaasari on putsattu sekä ilmanputsari. Imukaula vaihettu. Bensaletkut vaihettu.
Jos ei tule parempia ehdotuksia niin katon ne venttiilit, ei vaan tosiaan motivaatio meinaa riittää tähän kun on niin ihmeellisiä vehkeitä!
Myös 6.5g rullia kokeilen, kunhan ehdin.
24.5.2012 22:26
Voipi olla liian kevyet rullat. Jos et tiedä millon venanvälykset on säädetty, ni säädä, niitäki kannattas aika usein säädellä.
25.5.2012 0:53
mikähän omassa baotianissa olis kun rupeaa nykimään ja pätkimään välillä täyskaasulla. voiko johtua että olisi liikaa kone öljyä tai jtn
25.5.2012 8:17
Tulppa hajoamassa/hajonnu, kaasarissa paskaa.
25.5.2012 16:05
Kysytään nyt sitte täälä ku tuo solifer xtr topa on aika hiljanen.Eli missäpäin kyseisessä skootterissa on jännitteensäädin?Ja mikäköhän tuota kierroslukumittaria vaivaa,kun näyttää tyhjäkäynnillä nollaa ja maksimissaan 4-5krpm ajossa vaikka ennen näyttänyt 10k+?
25.5.2012 16:11
no se kierroslukumittari todennäkösesti on paskana, aika hyvissä säädöissä kone on jos kiertää ajossa yli 10k (muuten kuin etuvari täynnä prikkoja). ne mittarit heittää kuitenkin niin ei niihin oo luottamista.
ja jännitteensäädin on siellä keulassa kun otat sen muovin pois missä on etuvalot, niin siellä alla pitäisi olla. tai jos ei löydy niin seuraa magneetolta tulevaa johtonippua ja joku niistä johdoista menee väkisin jännitteensäätimelle.
25.5.2012 16:22
Jebb,paskoissa säädöissä mutta ennenku kierroslukumittari meni rikki,nii kiers vähän yli 10 000 ja alamäkeen vinguttamalla on kiertäny noin 13k
se tosin oli sillon ku sain kortin ja piti testata että paljonko menee alamäkeen
en tosin oo uskaltanu sen jälkeen vinguttaa ku ei näistä tiä että millo paukahtaa kiertokanki kolmeen osaan ..
25.5.2012 16:55
kyllä kanki kestää mutta venttiilit voi sanoa poks niinku jorella.
http://www.youtube.com/watch?v=JGbIUGjTgFUtai no kiinanmurometallista tehty kiertokankikaan ei välttämättä oo kauheen laadukas, mutta kyllä uskon että venttiilit siinä ennen hajoaa.
28.5.2012 23:42
Mikähän tossa Baotianissa olis kun keskijalalla, eli rengas ilmassa, se kiertää ihan normaalisti kaasua kääntäessä. Mutta kun yrittää lähteä ajamaan niin se ei meinaa lähteä millään liikkeelle. Hyvin hitaasti alkaa kiihtyä ja suunnillen joutuu ensin työntämään että alkaa liikkua. Skootteriin ei ole tehty mitään virityksiä tai mitään pitkään aikaan ja toiminut tähän asti hyvin.
29.5.2012 11:12
Vaihdappas vastapainejousi, kytinjouset ja rullat. Ne ovat aika varmasti aika kuluneet.
29.5.2012 12:23
Tota mä vähän mietinkin, mikäs vastapainejousi olis hyvä? Ostanko sen malossin violetin jota monet vissiin näissä käyttää? Ja sitten noi rullat, ku niissähän on vissiin se koko vai jako vai mikä olikaan niin mitkäs rullat sitten käy? Entäs kytkinjouset? Ja kun meinasin jostain lähistön liikkeestä käydä hakemassa että nopeasti saa taas ajoon nin tarvis tietää nämä aika tarkkaan. Jos esim stormilta tai muualta näitä saa.
E: Nuo ei varmaan käy?
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... minarelli/Ja olikos näissä se jako 16x13? Eli esim nämä käy?
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... x13mm-51g/Kytkinjousia en tuolta löydä :o
29.5.2012 15:48
Putsaa ihan ensimmäiseksi kaasari.
29.5.2012 21:21
Ongelmahan selvisi heti kun osasi oikeaan paikkaan katsoa. Elikkä rullat oli vaihdon tarpeessa. Jostain syystä yksi rullista oli mennyt jopa palasiksi vaikka niillä rullilla oli ajettu vasta ehkä n. 2000km.
29.5.2012 21:23
torppaful kirjoitti:Ongelmahan selvisi heti kun osasi oikeaan paikkaan katsoa. Elikkä rullat oli vaihdon tarpeessa. Jostain syystä yksi rullista oli mennyt jopa palasiksi vaikka niillä rullilla oli ajettu vasta ehkä n. 2000km.
Mulla oli jotain 1000km ajetut rullat ja kahdesta oli vain puolikas jälellä ja kaikki muut raudoilla
Silti se meni aika hyvin