Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
7.12.2011 20:30
Sanotko merkkiä? Suunnilleen kaikki kampiakselit kestää tehari virit, mutta elä osta mitään step2/forte kiinan valmistetta.
7.12.2011 20:33
Vielä kerran....
[quote="Shape"]Motoforce Racing, midrace-tason korkeapuristus kampura. Ei voi muuta kuin suositella, se on laadukas, sen saa yleisesti alle 100 eurolla, itse maksoin 79€. Lisää alakerran puristuksia ja lisää täten kierrosherkkyyttä.
Klikkaamalla isoksi. Alemmassa alkuperäinen vs. Motoforce.
http://www.motot.net/galleria/kuvat/kay ... G_2540.jpghttp://www.motot.net/galleria/kuvat/kay ... G_2541.jpg
7.12.2011 20:39
Samppa1993 kirjoitti:Sanotko merkkiä? Suunnilleen kaikki kampiakselit kestää tehari virit, mutta elä osta mitään step2/forte kiinan valmistetta.
Justii hoksasin kattoo merkin niin molemmat onki RMS ja muutenki samanlaisia
https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... ts_id/2506 http://www.storm-motor.fi/osat/mopot/mb ... minarelli/ tommone se ois. Ainut vaa että ois halvempi sparelta
8.12.2011 20:23
Kysyppäs Larzulta Scootzoresta, uskoisin ,että sieltä löytyy sopivat osat.
8.12.2011 22:52
Shape kirjoitti:Sami L kirjoitti:C4 kuluu nopeammin pienemmän välyksen takia.
Itseasiassa C4:ssä on 20μm suurempi välys, koska on se tehty korkeampiin lämpötiloihin. Miksi se kuluisi nopeammin, jos sitä käytetään oikeissa lämpötiloissa.
Suurempi välys = "väljempi" laakeri. C2 on kirein ja C4 väljin mitä noihin alakertoihin saa. Tietenkin väljempi laakeri kuluu nopeammin, ei tuota olla kokoajan tapissa vinguttamassa, myös kevyillä kiekoilla taitetaan matkaa kun käyttöpeliin tulee. Variaattorissa dr.pulley rullat, eli vaihtelee kierroksia kaasun asennon mukaan ja "kelaa" vaihteita, vähän kuin vaihteellinen mopo. Eli matka-ajossa kierrokset n. 8-9k rpm tällä setupilla, urut auki n. 13k. Näiden päätelmien perusteella laittaisin C3 laakerit mieluiten.
9.12.2011 14:45
Olenko ensimmäinen henkilö, jolla on alkanut stefa pyörimäån ja kuluttanut lohkoja?
Nyt on väliaikaisesti korjattu kemiallisella metallilla. Luuletteko, että kestää?
Mopo on kiinalainen 4-tahti.
9.12.2011 18:33
http://www.vsmotoparts.com/brands/yamah ... rankshaftsPaljonkohan tuollanen dopplerin 86,5e maksava kampura kestää kierroksia?
Olisiko motorforcen racing/evolution parempi?
70cc valuraudan tai stage6 sport pron kaveriks tulossa boosteriin.
10.12.2011 16:25
Itse hommaisin Motoforcen racingin, koska ei ole paljoa kalliimpi ja kestää varmasti.
12.1.2012 21:38
Mitä eroa on vakio kampuralla, joka on sellainen puolikkaan näköinen. Ja sitten ns. täyskiertokampuralla?
Eikös tuo viri kampura ole kuitenkin painavempi, joten vaikuttaako se huonompaan kierrosherkyyteen?
Virit. Stage6 sport Mk2..
13.1.2012 19:23
Ei oo painavempi yleensä. Ja toi viri on kiekkaherkempi ja teorias nostaa tehoaluetta, koska kampikammion tilavuus pienenee
Tätä selvitin itekki tuolla mopopuolen Pro- viritopiceissa, kun ton full circle mopovorsen ostin.
14.1.2012 19:41
Huomasin tossa kun avasin ditechin varikopan että kampiakselissa on väljää. Mimmonen homma tossa on kampuran laakereiden vaihto? Sitten vois laittaa vielä perusteluja koko kampuran vaihdolle, ainakin vaakaminarellin vakikampura näytti kestävän 16k vakipytyllä
14.1.2012 20:15
Tuolta en tajunnut katsoa, hieno juttu. Mutta miksi suositaan koko kampiakselin vaihtoa tai ainakin tasapainotusta, eikö akseli ole kummiskin tehtaan toleransseissa? Ainakin auton kampiakseleiden tasapainotus on heikkoa monessa paikkassa suomessa, että voi mennä pahimmillaan huonompaan suuntaan.
14.1.2012 20:30
Noissa saattaa olla heittoa useita kymmenesosamillejä, joka sitten näkyy tärinänä ja petilaakerien kulumisena. Näiden 2-tahtisten kampiakseleiden suoristaminen/tasapainoitus on hyvin yleistä ja se ei ole loppupeleissä vaikeakaan homma ammattimieheltä. Huonompaan suuntaan tuskin kukaan saa menemään, etenkään yksipyttyisen kampiakselia.
14.1.2012 20:35
Yhen neloskoneen kampiakseli oli tasapainotuksessa, sitten kun se vietiin toiseen paikkaan, niin heittoa oli ollu peräti 20 grammaa, ja tehtaan toleranssi oli taas 5g