Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

14.5.2012 20:37

prikka, kaasarin tappi + sähkörajoitin. 6gr rullat kaveriksi. kiihtyy mukavasti, muitta kulkee sen 60.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

14.5.2012 20:59

Miten vaikeita ja miten noi käytännössä otetaan pois toi kaadarin tappi ja variaattorin prikka? Kun en ole ennen skoottereiden kanssa touhunnu.. Ja saako ne joskus takaisin? Sähkörajoitin ei varmaan paljoa tuo hyöytyä.. Paljo vakiorullat on ja lisääntyykö nopeus pelkän prikan poistolla miten paljon?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

14.5.2012 21:36

No otat satulan alta huoltoluukun pois, avaat kaasarin kannen kaksi ristipääruuvia ja otat sen tapin pois jollain konstilla, itsellä oli ihan kierteet siinä kannessa ja pultti siinä kuristuksena.
Sähkörajottimella saat vaa nopeutta, se +-60km/h oikeeta.
Rullatkin vaihtelee yksilöstä toiseen ja siinä 6-7 g tienoilla ne on olleet ja vakiot on ihan hyvät, kevyemmillä vaan kiertää enemmän muttei kyllä kiihdy yhtään paremmin. Ja prikkaa näissä ei kyllä juurikaan ole, kuristukset on lähinnä juurikin kaasarin tappi ja sähkörajotin.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

15.5.2012 18:12

Kiitos noista! Tuoko se kaasarin tappi sitten paljon nopeutta? Ja eikös siellä prikka luulis olevan,, onko vaikea homma ottaa pois?

Ja jos haluu sähköisen rajottimen pois ni käviskö tämmönen? http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... ts_id=1372
Ja käviskö tämä? http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... ts_id=1899

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

15.5.2012 20:20

Kavin avaamassa sen kaasarin kannen ja ei siellä mitään kuristavaa tappia näkyny?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

15.5.2012 22:31

Tuota aloitusviestiä voisi jonkin verran päivittää. Kampiakseleita löytyy kahdenlaista ja myös öljypumppuja löytyy myös kahdenlaisia. kampuroita löytyy 16 ja 22 hampaisia. Nuo hampaat lasketaan ōljypumpusta. 16 hampainen kampura on paljon yleisempi kuin 22 hampainen. Öljypumput ovat erilaisia. Öljypumput ei mene ristikkäin. Eli 22 hampaiseen kampuraan ei mene 16 hampaisen öljypumppu ja toisin päin.


Myös venttiileitä on pidemmällä ja lyhyemmällä venan varrella. Lyhyemmät menee pitkään, mutta toisinpäin en tiedä. :D

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

15.5.2012 23:55

Timppavaan kirjoitti:Kavin avaamassa sen kaasarin kannen ja ei siellä mitään kuristavaa tappia näkyny?

Sitten siellä ei ole kuristuksia.

Modelle voit laittaa viestiä tuosta aloitusviestin päivityksestä, koska moderaattori on postanunt tuon aloitusviestin niin en voi sitä muokata.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

17.5.2012 20:10

Morjes, mitäs mieltä te ootte tästä: Toi mun Kymco on vihdoin ajokunnossa ja lyö _koko ajan_ liekkiä kun ajelee, mikä nyt on ymmärrettävää tolla änkällä :D Mutta jos suutinta pienentäisi niin lakkaisiko tai ainakin vähenisikö liekin lyönti? Omasta mielestä toi kuulostaa vähän oudolta, mutta kaveri esitti tälläsen teorian, niin aattelin varmistaa :)

Onko jotain muuta tehtävissä olevaa, mikä vaikuttaisi tuohon?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

18.5.2012 12:17

Mistä lähen sähköi seuraamaan ku palaa pääsulake ku on akku kytketty ja virrat laittaa päälle, Oikosulku.
No irroitin katteet, Kaikki liittimet ja johot irti toisistaan ja pois rungosta ettei ota testivaiheessa maihin.
Yhdistin liittimen kerrallaan paikoillen, ei pala sulake ennenkuin cdi boxin isomman liittimen laittaa. Kokeilen uudesta
kaikki piuhat irti ja erikseen, liitän ekana cdi boxin ison liittimen, sulake palaa, virtalukon johdot tietenkin liitetty. Sähköistä kuitenkin ymmärrän aika paljo, mutta tota skootterin sähkökaaviota en mistään löydä, (KYLLÄ OLEN ETSINYT GOOGLESTA Kirjastoon en mene koska minulla on porttikielto sinne), Joten osaisiko joku ystävällisesti kertoa että mihin tosta boxilta lähtee ison liittimen johdot, ilmeisesti jotain lähtee virtalukolle koska ei polta sulaketta ellei virrat ole päällä. Pahoitteluni tekstin sekavuuden johdosta, yritän täs pähkäillä samalla.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

18.5.2012 17:31

http://jm-racing.fi/
Mitä ihmettä oot oikeen googlettanu kun et tota sivua löydä? Tossahan on etusivulla käyttäjän käsikirjat joista löytyy jokaisen mallin sähkökaavio.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

19.5.2012 14:02

Olivat tyrkänneet tommosen boksin korjaamolla (aivana sama boksi kuin kuvassa):
Kuva

Olenko ymmärtänyt ihan väärin, mutta kun tuosta nupista ruuvaa (asteikko 0-2 välillä), niin kierrokset nousee. Ja "parhain asetus" tuossa on se että on korkeimmat kierrokset, mutta venat ei sais kilkattaa??
Auttakaa miestä mäessä.... :roll:

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

19.5.2012 22:37

Tuo ruuvi on aika varmasti säädettävä kierrosten rajoitin tai sytytysennakon säätöruuvi. :D Venojen kilkatusta tuolla et saa pois. Ne saa säätämällä venat.

Tatsuli kirjoitti:Mistä lähen sähköi seuraamaan ku palaa pääsulake ku on akku kytketty ja virrat laittaa päälle, Oikosulku.
No irroitin katteet, Kaikki liittimet ja johot irti toisistaan ja pois rungosta ettei ota testivaiheessa maihin.
Yhdistin liittimen kerrallaan paikoillen, ei pala sulake ennenkuin cdi boxin isomman liittimen laittaa. Kokeilen uudesta
kaikki piuhat irti ja erikseen, liitän ekana cdi boxin ison liittimen, sulake palaa, virtalukon johdot tietenkin liitetty. Sähköistä kuitenkin ymmärrän aika paljo, mutta tota skootterin sähkökaaviota en mistään löydä, (KYLLÄ OLEN ETSINYT GOOGLESTA Kirjastoon en mene koska minulla on porttikielto sinne), Joten osaisiko joku ystävällisesti kertoa että mihin tosta boxilta lähtee ison liittimen johdot, ilmeisesti jotain lähtee virtalukolle koska ei polta sulaketta ellei virrat ole päällä. Pahoitteluni tekstin sekavuuden johdosta, yritän täs pähkäillä samalla.



Johtosarjan teipit irti ja mittailemaan mikä on vikana. Tai jos et jaksa niin osta käytetty johtosarja. Aika varmasti saat sen tyyliin 15€. :lol:

4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

20.5.2012 0:21

Sytytyksen ennakon säätöhän se on, mutta mitä sen säätäminen auttaa? Väännänkö nupin het kaakkoon vai mitenkä tiedän parhaimman setupin? Oon vähän noob noissä säädettävissä aytkä asioissa (skoottereissa).

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

24.5.2012 20:38

Se joka keksii ongelmaani ratkaisun on kiinanskobien kuningas!

Mulla on tollanen Kymco Vitality ja ennen "projektia" töötti toimi. Nyt kun oon tota kasannu, niin eipähän töötti sano mitään :eek:

Töötti toimii, testattu toisessa mopossa. Kokeiltu toisella tööttikatkasijalla, eli katkasijassakaan ei ole vikaa. Johtosarja purettu lähes kokonaan, eikä katkenneita johtoja näy. Yleismittarilla mitattu tällänen juttu: Kun virrat kääntää päälle, mutta ei paina tööttiä, niin mittari alkoi piippaamaan (itse en mittaillu niin en osaa sanoa tarkemmin), mutta yleismittarin toinen pää oli töötissä ja toinen pää rungossa ja mittari piippasi, frendi sano että se mittarin piippaus tarkotti sitä, että virta kulkee. Töötin painaminen ei vaikuttanut asiaan ollenkaan.

Itse en ehtinyt oikeen perehtyä tohon mittaukseen kun poliisit tulivat keskeyttämään touhumme :D Mutta siis jos vaikka huomenna mittais uudestaan, niin miten pitäis mitata ja mimmosia arvoja pitäis mittarin antaa?

Se joka saa tööttini toimimaan sieltä näytön toiselta puolelta kertomalla mitä pitää tehdä ansaitsee multa ainakin tosi isot rispektit! :)

E. Sulakkeetkin on vaihdettu uusiin ja akussa on virtaa (akkukin on uusi) :D

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

24.5.2012 21:00

Vedä töötin johdot uudestaa.