Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

15.10.2011 14:57

Joo, on mullaki se rako jotai 2mm tai päälleeki. Sillo huolestusin jos ois yhessä :lol:

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

30.10.2011 21:04

Nyt kysymys koskee MBK Nitro merkkisen skootterin magneettoa.
Tänää alotin purkaa kaverin kanssa moottoria, koko variaattori auki, öljyt ulos jne.
Ku aloitin avaamaan magneettoa niin huomasin ettei magneeton ulosvetäjä lähde kierteille, kun katsoin niin huomasin ettei ole kierteitä ollenkaan.. Kuka tietäisi millainen ulosvetäjä vaaditaan, että saisin vauhtipyörän irti. Mopo on vuosimallia 2003.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

31.10.2011 19:58

Ite ostin biltemasta sellase jalkaulosvetäjän ja hioin vähä dremellilla ohkasemmaks.

Jus 2vk sitte roxista otin ja sitä enne jogista tolla :)

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

6.12.2011 14:05

Terve kaikille.
Ostin tuollaiseen mönkijään Stage6 Racing 70cc:n kaveriksi motoforcen racing kampuran, kiekkoja kestää 16k. Ajelen vakiosähköillä toistaiseksi. C3 laakerit varmaan hyvät? En viitsisi C4 sinne laittaa ettei tarvitsisi alakertaa ottaa auki vähän väliä.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

6.12.2011 15:30

Ois varmaan kannattanu vaihtaa siin kampiakselin kanssa samassa...

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

6.12.2011 16:07

^ Ja mitenköhän tämä viesti vastaa Ludixmiehen kysymykseen? Jotain tasoa näihin viesteihin!

C4 kannattaa laittaa, jos kone on kovassa kierroskäytössä. Sallii enemmän lämmöstä johtuvan lämpölaajenemisen ja eikä narahda kiinni. Tuo vähän kiinnostaa, että miten muka C4:n takia joutuisi käyttämään alakertaa auki useammin?

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

6.12.2011 16:10

Eikös ne kulu vähän nopeammin tai jotai :p Mutta ei kai niissä niin kauheaa eroa ole..

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

6.12.2011 16:13

C4 kuluu nopeammin pienemmän välyksen takia.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

6.12.2011 16:35

Tuli pien moka, käsitin asian niin, että sinne ois laitettu jo uus kampiakseli ja sen jälkeen vasta alettu miettimään laakereita siihen. Siellä ois kiinni c3 laakerit ja tilalle oltais vahtamassa c4 laakereita, vasta jälkikätee, tämän takia pitäis avata uudestaan.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

6.12.2011 16:51

Sami L kirjoitti:C4 kuluu nopeammin pienemmän välyksen takia.
Itseasiassa C4:ssä on 20μm suurempi välys, koska on se tehty korkeampiin lämpötiloihin. Miksi se kuluisi nopeammin, jos sitä käytetään oikeissa lämpötiloissa.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

6.12.2011 16:54

Diipadaa, piti laittaa että kuluvat nopeasti, jos niitä ei käytetä just niissä oikeissa lämpötiloissa / kierroksilla. Esim johonkin vakio derpiin laitat, joka kiertää ajossa sen hikisen 8 tuhatta niin miten niille loppujen lopuksi käy..

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

6.12.2011 17:29

Ite änkisin c3, koska halvemmat ja sulla on vakiosähkötki vielä, ei noita saa niillä loppuun, sähköt hyytyy enne laakereita. Aika harva vehe oikeesti tarttii ne c4, varsinki jos viel kaupungissa ajat.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

6.12.2011 17:33

Kenestä tässä nyt puhutaan?

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

6.12.2011 17:36

Ite tarkotin ton ainaki ludixmiehelle, eihä täs kukaa muu oo laakereita ostaas, enkä muitte vireistä tiiä. :lol:

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

7.12.2011 20:24

Moi. Mun buusteriin pitäs asentaa uus kampiakseli että mistä sais tehari virejä kestävän mahdollisimman halvalla. Oon kattonu stormilta (75e) ja sparelta (69e) tekiskö kummallakaan yhtää mitään? Jos ei mitä suosittelette? :)