Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
6.4.2012 13:51
No kerros nyt mitä viriä on, mitä säätöjä tehty, paljonko ajettu yms. Ei tollasilla tiedoilla osaa kukaan auttaa.
6.4.2012 15:42
Toisinsanoen lämmetessään tehot häviää?
6.4.2012 15:44
Siis putkesta otettu kuri pois, siinä virit. Ja ihan lämpösenä tota säätelin et esim. sähköryyppy oli jo sammunut. Ajettu 8tkm nyt
6.4.2012 18:07
Ja isompaa suutintakaan et oo laittanu?
6.4.2012 19:32
En ole laittanut. Kaikki muut on vakioo paitsi se putki. Kantsis vissiin vaihtaa muutama numeroa isompi suutin tonne?
6.4.2012 20:57
Jos hukkiksen oot tukkinu ni joku 5-10 numeroo isompi suutin.
6.4.2012 23:28
Haluaisin tietää et mistä johtuu kun sitä seosruuvia säätää nii välil lähtee ku tykin suusta ja sit ajaa jonkin matkaa niin ei enään kulje niin hyvin.
7.4.2012 0:05
Jos se ruuvi on niin löysä, että pyörii itsestään kun vähän tärisee. Mulla aina tippu tuo ruuvi, niin laitoin vahvemman jousen sinne niin on pysyny.
9.4.2012 15:12
Olisi pieni ongelma: Kymco Agility RS 2-tahti, ajettu vähän yli 7000km ja variaattorista kuuluu aivan kauhea kolina (paikannettu etuvariaattorista) Kampiakseli ei tuskin ole mennyt koska koko kone on käyty läpi n. 40km sitten ja alakerta oli ihan kunnossa? Vika on ilmenenyt ennen kuin pytty on hoonautettu ja porattu eli vika tuskin on muualla kuin variaattorissa. Variaattori käytetty auki, ei löytynyt mikään mikä olisi löysällä/väliänä siellä? Rullat olivat kaikki paikoillaan ja laippakaan ei ollut kovin kulunut ja myös hihna näytti hyväkuntoiselta. Voisiko mahdollisesti ns. rattaat jotka liikkuvat kun poljet mopon käyntiin jumittaa yms? Mopo menee selvästi hiljempaa n. 40-50 alamäkeen ja ennen 60 tasaisella?
Ja tyhjäkäynnillä tosissaan ongelma on suurimmillaan ja eilen kävi sellainen haaveri että ajettiin 2 päällä ja mopo meinasi hyytyä ylämäkeen (meni 10km/h?) ja variaattorista alkoi kuulua taas outoa ääntä..
Mopossa oli ennen Top Racing kytkin, kolina kuului silloinkin ja varmistin vain että se ei johdu rullista vaihtamalla 5g rullat 6.3g vakioihin. ongelma jatkuu silti.
Toinen ongelma on se että mopon kierrokset vaihtelevat paikoillaan hurjasti. saattavat hypätä yhtäkkiä 7 tonniin? Juuri sen takia vähän ärsyttää koska joutuu pitämään jarrusta kokoajan kiinni ettei mopo lähde itsestään liikkeelle. Joskus kun pysähtyy laskee jarrun irti niin mopon kierrokset lämpimällä koneella laskevat alle tonniin ja yhtäkkiä taas hypähtävät pariksi sekunniksi yli 5 tuhanteen vaikka kaasuun ei kosketakkaan.
Liikkeelle lähdössä pieni kaasunpainallus johtaa siihen että kierrokset nousevat 5-6 tonniin n.5 sekunnin ajaksi.
Kaasuvaijeri on vasta rasvattu kokonaan ja kaasarikin puhdistettu.
Mopo vietiin korjattavaksi jossa tämä ns. korjaaja sanoi että kaasari on kokoajan sekaisin?
Mikä avuksi?
Jos jokin tärkeä olennainen asia jäi paitsi niin kertokaa ihmeessä mitä haluatte tietää. Alkaa vain mennä hermo tuon vehkeen kanssa kun se on temppuillut jo aika pitkään erinlailla.
Tuhannet kiitokset jo etukäteen jos joku saa tämän ongelman ratkaistua, alkaa epätoivoa ilmeneä mopon suhteen.
9.4.2012 20:48
Onko öljyjen viskositeettiluokituksissa niin että mitä isompi luku, sen jäykempää se on? Onko järkeä laittaa peräöljyiksi löysimmät öljyt mitä kaupasta saa(kulutusta yritän minimoida
)?
9.4.2012 22:48
Niinhän se on, ja vaikka 5W tarkottaa kylmäviskositeettia, ja pelkät numerot kuumaviskositeettia. Ja laita sinne perään vaan sitä, mitä valmistaja suosittelee, Kuumana se öljy voi mennä niin litkuks ettei enää voitele kunnolla ja siitähän ei hyvää arvattavastikkaan seuraa.
10.4.2012 9:52
miten voin tarkastaa että onko mulla virtalukko päällä ns nyt jos johdot kytketään yhtään koska avaimet on kadonnut
10.4.2012 11:21
Siis mitäh?
Jos vähän selvemmin kirjottaisit niin ihmiset sais selvääki.
10.4.2012 16:15
Jos skootteriin pistää pidemmät perävälitykset, huononeeko kiihtyvyys paljoa?
11.4.2012 1:02
Oireiden perusteella veikkaisin kaasuttimessa olevan moskaa, joka on tukkinut pääsuuttimen. Outoa kyllä jos huollossa ei ole sitä tarkistettu. Vaihtoehtoisesti ryypyssä ja/tai variaattorin säädöissä on häikkää.
MaNeero kirjoitti:Jos skootteriin pistää pidemmät perävälitykset, huononeeko kiihtyvyys paljoa?
Teoreettisesti saman verran kuin välit pidentyvät, ts. 15% pidemmillä välityksillä kiihtyvyys tietyllä matkalla putoaa vastaavasti. Käytännössä asia ei ole kuitenkaan näin yksioikoinen ja riippuu mopon vakiovalityksistä, vireistä, muista säädöistä ja niin edelleen. Toisiovälityksen pidentäminen on yleensä suositeltavaa ja tarpeen vasta suurempien viritysten(mid-race 70cc+hilppeet) kanssa.