Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
15.4.2011 21:27
Ei viitti toista kaasarii hommaa pelkän putsarin takii
Ja noil säädöil mitkä nyt on nii se on saman tehonen ,kun sil 90 suuttimel ja vakio putsaril.Huomaako paljonki eroo jos ostan sen 19mm tai 21mm kaasarin?Voiks noi kaasarit olla liian isoi jo?
15.4.2011 22:25
Eihän se ikinä liian iso voi olla, mutta et saa kaikkea tehoa siitä irti jos imukanava/imukaula on pienempi (tai siellä on kuristuksia). Esim imukaula 18mm ja kaasari 21mm, saisit 18mm kaasarilla samat tehot irti. Mutta jos imukaula 21mm niin sitten 21mm kaasarikin auttaa. loogista?
15.4.2011 22:40
Kyllä kaasari voi olla liian iso. Esim. jos vakio PV:seen laitat 24mm kaasarin ni etsä saa sitä mitenkää säätöihin eikä se toimi kunnolla (siis oikeen vielä vanhaan PV:seen, missä on mäntäohjattu pytty.
15.4.2011 22:53
Juu mut toimiiko toi sitte ton 19 tai 21mm kaasarin kanssa ja kumman ostan? Siel imukaulas alkaa vähä sen kaasarin liitoskohan jälkeen sellanen 1mm paksune kumikerros ja se jatkuu sinne moottorii asti.Onks se kuristus vai kuuluuks siel olla sellanen?
15.4.2011 22:59
Hanki sitte suoraan se 21mm kaasari.
15.4.2011 23:09
Mut onks toi malossi vähän turhan laiska pytty tolle 21mm kaasarille? Menee varmaa bensaa vaa vitusti..Ja onks paljoo tehois eroo jos vertaa: 17,5mm kaasari ja vakioputsari, 21mm kaasari pipercrossil? Pitääkö tos oikeesti vaihtaa kaasarii ,et saan toisen ilman putsarin toimii
15.4.2011 23:17
No kyllähän siinä 17,5mm ---> 21mm tulee vääntöäkin. Ite laittasin 21mm ja sen pipercross.
Vakio imukaula oli mulla ainaki ~20mm sisämitaltaan.
Että eiköhän se riitä.
Olen todistanut tilanteen jossa pv:ssä vakiopytyllä 24mm säädöissä
15.4.2011 23:42
Mikä on kun käy tyhjäkäyntii liian lujalla? Tyhjäkäyntiruuvin säätely ei auta. Vasta kun laittaa ilmaruuvin melkeen kokonaan kiinni niin käy normaalimmin. Liian iso vai liian pieni suutin?
16.4.2011 11:06
mikähän vika stuntissa kun.. tulppa kastuu kokoajan ja nyt kii... (br8hs) vakiotulppa, malossi sport 68cc,giannell shot,vakio kaasari ja vakio-ilmansuodatin kiinni ja viel valkonen vp jousi..ja seos ruuvi kiinni edellisen omistajan toimesta..
kuivaa tulpan ni lähtee tokal polkasulla käyntiin mut sit ku laittaa käsiryyppyä ni meinaa sammua ja ku painaa kaasuu ni sammuu..tulppa taas kastunu ?? aina ku kuivaa ni käyntiin saa mut muuten ei saa mitenkää..
kaveri sano et sais liikaa bensaa..läpät raottaako ?
ja voiko tulppa olla paskana ku kastuu,entäs jos ostaisin (br9hs) tulpan mitä vaikutusta ??
16.4.2011 12:37
pikku_bomber kirjoitti:mikähän vika stuntissa kun.. tulppa kastuu kokoajan ja nyt kii... (br8hs) vakiotulppa, malossi sport 68cc,giannell shot,vakio kaasari ja vakio-ilmansuodatin kiinni ja viel valkonen vp jousi..ja seos ruuvi kiinni edellisen omistajan toimesta..
kuivaa tulpan ni lähtee tokal polkasulla käyntiin mut sit ku laittaa käsiryyppyä ni meinaa sammua ja ku painaa kaasuu ni sammuu..tulppa taas kastunu ?? aina ku kuivaa ni käyntiin saa mut muuten ei saa mitenkää..
kaveri sano et sais liikaa bensaa..läpät raottaako ?
ja voiko tulppa olla paskana ku kastuu,entäs jos ostaisin (br9hs) tulpan mitä vaikutusta ??
Itellä oli sama ongelma stuntissa 70cc pytyn kanssa. Hanki B9HS tulppa ja laita pari pykälää pienempi suutin. Itellä korjaantu sillä.
16.4.2011 12:44
Jusu^^ kirjoitti:pikku_bomber kirjoitti:mikähän vika stuntissa kun.. tulppa kastuu kokoajan ja nyt kii... (br8hs) vakiotulppa, malossi sport 68cc,giannell shot,vakio kaasari ja vakio-ilmansuodatin kiinni ja viel valkonen vp jousi..ja seos ruuvi kiinni edellisen omistajan toimesta..
kuivaa tulpan ni lähtee tokal polkasulla käyntiin mut sit ku laittaa käsiryyppyä ni meinaa sammua ja ku painaa kaasuu ni sammuu..tulppa taas kastunu ?? aina ku kuivaa ni käyntiin saa mut muuten ei saa mitenkää..
kaveri sano et sais liikaa bensaa..läpät raottaako ?
ja voiko tulppa olla paskana ku kastuu,entäs jos ostaisin (br9hs) tulpan mitä vaikutusta ??
Itellä oli sama ongelma stuntissa 70cc pytyn kanssa. Hanki B9HS tulppa ja laita pari pykälää pienempi suutin. Itellä korjaantu sillä.
tarkoitat varmaanki br9hs tulppaa ?? miks pitäis suutinta pienentää ku vakio-kaasari kiinni ja vakio putsari ?? miten sun stuntti oireli,oisko läpät paskana ?
17.4.2011 16:52
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... code=01395Käykö tämä aerox -06 ? tuntuu että tossa ei oo paikkaa kaikille letkuille?
17.4.2011 17:25
Mihinkäpäin kaasaria pitäis lähtee säätää: tyhjäkäyntiä käy hyvin ja ottaa paikallaan kierroksiakin, mutta kun lähtee ajamaan ja laittaa kaasua niin alkaa booailemaan eikä ota kierroksia kunnolla. Pystyminarelli kyseessä
17.4.2011 17:40
Booaa = liian pieni suutin. Eli kokeile isompia suuttimia.
17.4.2011 21:54
Buxyy kirjoitti:Mistä löytäis tohon Dellorto phbg 21mm kaasuttimeen sen vaijeriryypyn vaijerin. Ei tunnu mistää kans löytyvän sitä vaijeria, ja jos ajelen ilman tuota vaijeria niin onko siittä mitään haittaa? Ryyppy ei vain pysy päällä vai? Eli ilman vaijeria ajo on sama kun ajais ilman ryyppyä?
Eikö kukaan tiiä?