Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua sylintereistä

5.5.2011 8:59

Niinpä, ei kannata ostaa TNT:n tuotteita, varsinkaa mitää pyttyä, voi olla että kestää jonku aikaa mutta voi olla että pitää heti hankkii uus.

Re: Keskustelua sylintereistä

5.5.2011 15:51

Mikä tos pytys kusee,ku otin vaan sylinterin irti ja sen kannen tietysti :D Katoin et onks se kunnos ja vaihoin uudet tiivisteet samal ja vähä pesin ku oli iha paskane.Sitte ku koitin laittaa takas nii oli vitun vaikee saada siihe männän päälle sitte laitoin vähä öljyy ja lopult sain sen kii,mut se on edellee iha jumis ,jos koitan kickil polkee nii paljo jäykempi ku enne ja ei lähe mitenkää käyntii :SMittasin samal puristus paineen ja se oli 8,2bar onks se normaali malossin 70cc sportilla?Kuulostaa ainaki huonolt jos vakio pytyskin se on jotai 7bar :D

Re: Keskustelua sylintereistä

5.5.2011 16:06

Ainut mikä vois olla oikeestaa ni männänrenkaitten katkokset ei oo tapeissa?

Re: Keskustelua sylintereistä

5.5.2011 16:11

Juu mut en koskenu mäntään yhtää..Mut voisko johtuu siitä,et laitoin ohuemman tiivisteen sinne ja nyt ne sylinterin kaikki huuhtelut,imuaukot ja pakoaukko laski vähän ja ne kusee nii pahasti ,ettei lähe käyntii?

Re: Keskustelua sylintereistä

5.5.2011 17:35

Ei se merkaa sitä että jos et oo koskenukkaa mäntää etteikö ne männänrenkaat olis voinu liikkua. Ja jos pistit ohuemman tiivisteen, ni puristus nousi vähän, joten tottakai se on vähä raskaampi polkee. Liikkuuko mäntä normaalisti? Pesitkö vedellä/kuivasitko kunnolla? Mitä öljyä pistit?

Re: Keskustelua sylintereistä

5.5.2011 17:49

Ei se ohuempi tiiviste sellai nosta et sen tuntis erityisesti, itellä on noin puolet ohuempi kuin vakio ja ei mitään eroja. Aika varmasti on noi renkaat, ne tykkää aina siirtyä sivuun ku ottaa pytyn irti.

Re: Keskustelua sylintereistä

5.5.2011 20:15

Mittasin uudestaa nii tuli tost malossist puristus paineeks 9,5bar :P Jos kantta laskee nii paljonkoha ois se iha max paine,et pytty kestää ja toimii kunnol?

Re: Keskustelua sylintereistä

6.5.2011 10:20

Niin paljon ku bensa kestää puristusta, ja ettei mäntä osu kanteen. Mutta kannen laskeminen vähentää aina laakerien käyttöikää. Mitä matalampi kansi, sitä lyhyemmän ajan laakerit kestää.

Re: Keskustelua sylintereistä

6.5.2011 10:24

Lähinnä nyrkkisääntönä on että älä laske alle 0.6 - 0.7 milliin. Käytän itse pösössäni 0.7 milliä. Bensan palamista (tai siis palamattomuutta) voi kompensoida sytkän säädöillä, mikäli käytössä on säädettävä sytytys.

Re: Keskustelua sylintereistä

6.5.2011 10:32

Nii jos laksee liikaa ni mäntä voi osua kanteen ja voi alkaa nakuttaa ku bensa ei kestä puristusta ja syttyy liian aikasin.

Re: Keskustelua sylintereistä

7.5.2011 23:00

mistä saa uudet kannen tiivisteen stunttii ku itel hajos/paloi.. nyt kii malossi 68cc sport pytty ja uus kannen tiiviste pitäis saada et mistä sais sportti pyttyy ?? :D

Re: Keskustelua sylintereistä

11.5.2011 19:20

Iltaa. Oisko vinkkejä roxin vakio pytyn viilaamiseen. Pakoaukon kurihan kannattaa ekana tietenkin ottaa pois, mutta kannatteeko imu puolelle koskea? Putkena toimii Leovince Zx.

Re: Keskustelua sylintereistä

11.5.2011 19:44

Huuhteluportteihin ei kannata koskea laisinkaan teharin kanssa. Mutta lohkon ja sylinterin liitoskohdasta voit hioa kanavan saumat tasaisiksi.

Tsekkaa jkoljon mahtavasta artikkelista Lohko ↔ sylinteri -työstäminen -kohdasta lisää.

Re: Keskustelua sylintereistä

12.5.2011 19:29

Paljos tota kantta vois viel laskee,varaa on viellä.Mut nyt 12bar alussa oli ~9.Et onks siin jotai maksimi rajaa millo kone alkaa käymää jo huonommi?Ei oo säädettävää sytytystä =/ Ja tulppa pitäs varmaa vaihtaa kylmempään arvoon,kun nyt toi sytytys alkaa pätkii lyhyen ajon jälkee ja tulppa käy vitun kuumana :D

Re: Keskustelua sylintereistä

12.5.2011 19:41

Ei kannata laskee kantta alemmas ku 0.6-0.7mm. Ja kannattaa varoo ettei sitä puristusta kumminkaa tuu liikaa ettei rupee nakuttaa, eikä mäntä osu kantee.