Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
16.9.2011 15:27
Jaahas, no entäpä
tämä sitten?
16.9.2011 15:42
Toi RMS on samalta firmalta ku motoforce, hebo ja sit top perfomance, ei siis top racing, iha selkeyyksenä
Tuli vaa mielee että onkoha sulla jonik ollu jotaki maanantaikappaleita, ku ulkolaisilla foorumeillaki hehkuttavat noita ja sultaki löytyy asennustaitoa reilusti keskivertoa enemmi, ni ei pitäs iha tosta vaa hajota, ku en usko että olet huonosti asentanukkaa.
No katotaa mite käy ku ton viskaan kiinni, tänää lähti SKF:t easyltä tulemaa, ni viikon päästä jogeri ulisee kovaa, tosin vakiojäähytyksellä, koska buusterin jäähysä kestää vielä max 2vk.
Hajosko sulta mitää muuta ku neulalaakeri hajos? Entäs mitä toi shimmi sai paskaks?
16.9.2011 18:51
Neulalaakerin kanssa meni mäntä ja sylkkään tuli minimaalista jälkeä. Shimmin levitessä meni kaikki, vauhtia oli noin 90km/h. Stagen neulalaakerin kanssa ei onneksi ehtinyt mennä mitään.
16.9.2011 21:05
Poikkeus vahvistaa säännön?
17.9.2011 18:05
Toivottavasti, muute kohta löytyy poltettu jogR Lappeenrannasta
Aika pelottavaa että noinki uuet osat leviävät.
24.9.2011 11:29
Sori tuplat, mutta pakko nostaa.
Eli seuraavanlaisia "ongelmia"
1. Saako tollasta polymeerihäkillä varustettua laakeria lämmittää kuumailmapuhaltimella, teräksisiä olen ainaki lämmitäny?
2. Onko väliä kumpaan suuntaan häkki osoittaa kampurasta?
3. Tärkein juttu, eli miten minarelliin saa ton mg puolen stefan viisaasti kii, ku se pitää laittaa enne laakeria tonne, ku ulkopuolelta ei saa sen huulen takia, eikä mahu laakerin ollessa kii. Ei kehtais lohkoa lämmittää ku stefa on kiinni, ettei mee paskaks.
24.9.2011 11:35
Mitä kaikkea Gilera Stalkkerin vakiokampura kestää? Kun jkoljo sano että piaggio on rakennettu 80cc koneen pohjalta, ja jostain muualta oon kuullu huhuja että vakiokampura kestäis jopa 15k kierrokset?
24.9.2011 14:21
Sellane vielä että äske laitoin sen stefan magneetonpuolelle paikallee ja aloin takoa laakeria sisään, ni sit lopulta taisi napata stefaan kiinni sisäkehä, ku pyörii aika nihkeästi, ni mitäs tolle? Laitanko lohkot kasaa ja naputtelen kampuran päähä, jos siirtäs samalla tota laakeria?
Vituttaa vähä, ku ei voi laittaa jälkikätee tota stefaa, oisin kyl jo naputtanu laakerin veke ja hakenu maanantain uue kaupasta, mut tota c4 polymeerihäkillistä ei iha jokapaikasta saa
Jos ei onnistu ni haen normi 6204c3:set liikkestä ja paukutan kummaltaki puolelta noi pois ja uutta pelii.
5.10.2011 23:15
Pitääkö mun vaihtaa runkolaakerit kun tyhjäkäynnillä koko mopeti tärisee jonkinverran, niin että ohjaustangosta, peilistä ym. huomaa ja tuntee tärinän, jarrua painaessa tärinä voimistuu, mutta se katoaa kun kaasuttaa? Mopolla on ajettu vajaa 8000km, runkolaakereiden välystä yritin tunnustella ja eipä paljoa tuntunut olevan, ehkä max 0.5mm käsituntumalla ja itse asiassa kun jouduin putsaamaan lohkot niin katsoin laakerit ja olivat muuten hienossa kunnossa paitsi variaattorin puolen laakeri rohisi hieman (todella vähän, kun molempia laakereita pyöräytti sormella niin tämä rohiseva pyöri ehkä 3-4 sek vähemmän aikaa). Samoin kiertokangen alapäänlaakerissa ei tuntunut välystä. Sitten kuuluuko kampiakselin "limpuissa" vai mitkä ne on minkä välissä kiertari on kiinni, olla semmoset urat? Muuten epäilisin että ne urat on tullu siitä ku lukkosokka irtos, muttakun ne urat on sellaiset täysin tasaiset, niinku koneella ois tehty, ne on molemmissa limpuissa samalla kohdalla koko limpun ympäri ja kampurassa tai lohkoissa ei näy yhtään muuta damagea.
10.10.2011 0:53
Pitäkää huoli niistä laakereista siellä alakerrassa, erittäin hyvä esimerkki kaverin skootterista.
10.10.2011 16:00
Iik, miten se noin!? Laakeri levis ja osat murskas männän
Kai pitää olla laakerit jo melko pahassa kunnossa että noin pamahtaa.
11.10.2011 15:38
Kiertokangen alapään neulalaakeri ja tappi väljä ja sitä myötä männäntappi on hakannut mäntään lohkeamia ja palaset irronnu.
15.10.2011 13:28
siis onko normaalia että kampiakselin limpun ja mangneeton puoleisen lohkon väliin jää pieni rako??
IRROTIN PYTYN JA HUOMASIN ETTÄ SIINÄ ON N 2 MILLIN RAKO. Haittaakohan se ?
en kehtaa kasata jos se ei ole normaalia joten kertokaas pikaisesti !
Tai olisiko jollain laittaa kuvaa yläkerrasta mistä näkisin lohkon ja limpun välisen raon.. ?
15.10.2011 13:30
Se on vieläkin täysin normaalia. Ei niitten yhessä kuulu olla.
15.10.2011 14:12
joo, ei ne tietenkää voi mennä iha kiinni, mut muilla on peeveissä paljon pienempi se rako kuin minulla, voisiko joku laittaa kuvan niin näkisin vähän muittenkin koneita.