Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

4.5.2012 22:04

Palezu kirjoitti:Kaverin roksissa komeasti vetänyt kellon siniseksi (omistajalle saisi kyllä nauraa kun yrittänyt "kierrättää" paikallaan takajarru pohjassa ja kaasu pohjaan :D vaikka varoittelin useasti) mutta kulkee silti täysin normaalisti. Tosin mopoissa on eroja mutta oon gyl sitä mieltä että ei se sinerrys sitä niin voi pilata että rupeaa pahasti luistamaan, ellei joku toisin todista. Mutuiluahan voi aina esittää.


Perun puheeni, nyt se roksimies kävi sanomassa että se luistaa aika perkeleesti :D eli totta se on..

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

4.5.2012 23:17

Jees, uuella kytkimellä rupes kulkemaan enemmän, toisaalta karvan alle neljääkymppiä mennään edelleen... :lol: Eikös tuon nyt kovempaa kuuluis mennä, nyt täytyy sit tsekata ne venttiilit.

E: millaisetkas "oikeat" kaasarit eli vaikka Dellortot sais käymään näihin? Pitääkö vaihtaa imukaulaa samalla?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

4.5.2012 23:39

Ei mene suoraan vakio imukaulaan, vaan tarvitsee jonkunnäkösen soviteholkin väliin. Kaveri sorvasi minulle tämmösen.
Kuva

Istuu näppärästi imukaulaan tuolla, laitoin varmuuden vuoksi vielä tiivistemassaa väliin niin ei ainakaan vuoda. Kaasuvaijeri tosin vaati vähän sovittelua mutta sen nyt tietää jokainen joka kaasaria vaihtaa.
Kuva

Toinen vaihtoehto on sitten laittaa mankin imukaulan kanssa kiinni ja kaasari menosuuntaa kohti, ja joku vapaavirtaus putsari kaveriksi kun vakiota ei tommoseen viritykseen kyllä saa kiinni. Normaaliin asentoon ei mene mankin kaulalla kiinni kun ottaa ketjun kiristäjään, voi olla että menisi jos laittaa useamman noita imukaulan bakelliitteja päällekkäin.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

5.5.2012 9:51

Mikä vois olla milansportissa vikana ku sammuu tyhjäkäynnillä? :s

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

5.5.2012 10:56

tyhjäkäynti liian pienellä tai tyhjäkäyntiseos huono.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

5.5.2012 11:04

J00N4 kirjoitti:Olipahan muuten tiukat ne venttiilienjouset :D Tai se suurin ongelma oli mun nakkisormet ja se kun yritti niitä kiiloja tunkea sinne väliin, mutta nyt on kumminkin vaihdettu venttiilienkumit, mutta edelleen tulee vähän savua sieltä letkusta. Ettei se vaan ois normaalia jos vähän sieltä tulee sitä savua?


Kyllähän sieltä jotain ainetta, vaikka ilmaa tulee, sitä varten huohotus on, että venttiilikopassa ei paine nouse , vaan ilma pääsee liikkumaan edestakaisin. Onko kone käytetty kunnolla lämpimäksi? voi olla just ihan vaan kondensaationestettä ja loppua sitten kun kone lämpiää tarpeeksi.. Periaatteessa kondensaationeste voi tulla jo siittä, kun huohotusletku on ulkoilman lämpöinen ja moottori käynnistetään, jolloin venttiilikopassa oleva ilma lämpiää. :) Mutta meillä ainaki oli autossa sillein, että näytti haalealta pakokaasulta, mitä tuli venttiilikopan huohotusrei`ästä ja oli ihan normaalia, eli luulen, että tuokin on normaalia, jossei sitten savuta oikein häiritsevästi, kun mopo on kasassa tai jos letkusta tulee häiritsevää käryä :D

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

5.5.2012 11:53

[leipuri] kirjoitti:Mutta meillä ainaki oli autossa sillein, että näytti haalealta pakokaasulta, mitä tuli venttiilikopan huohotusreiästä ja oli ihan normaalia, eli luulen, että tuokin on normaalia.

Se on _nimenomaan_ haaleata pakokaasua! :D Jes, eipähän tarvitse sitä enää pelätä ja siis sitä ei tosiaankaan tule paljon, vain kun kaasua kääntää niin puskee ihan vähän.

Täytyypi tutkia vielä vähän käynnistyspoljinta, sillä se ei palauta. Jousi ei ole poikki ja on paikallaan, mutta voisko se vaan ollu tullu tiensä päähän eli venynyt tai jotain :D

E. http://www.youtube.com/watch?v=XXqRElIqqnk :D

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

6.5.2012 13:03

Moro elikkä nyt pitäs saada tuo fude toimimaan. mikä voisi olla vikana kun jonkun aikaa saattaa pelata hyvin vaa sitte yhtäkkiä vähä pätkii ja sammuu ja sitte ei lähe käyntiin paitsi jos polkee jonku tunnin :D
Kiitoksia kaikille vastanneille jo etukäteen!

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

6.5.2012 13:06

Vaihtaas cdi. Varmista kuitenkin onko ac vai dc cdi. Dc poksi on isompi ja magneetti tarttuu siihen.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

8.5.2012 20:00

Moro, rupesin vaan miettimään, että voiko nokkaketju olla liian kireellä ja sen takia ei jaksaisi sähköstartti pyörittää?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

8.5.2012 21:43

No siinähän on se automaattinen kiristin, eikä siellä muu oo sitä kiristämässä. Kyllähän sen nyt asennettaessa huomais jo, jos ketju on liian kireellä. Ja se vaan on niin, että kun siinä 72cc:ssä on isommat puristukset kun 50cc:ssä, niin se ei jaksa pyörittää. Ehkä sitte jaksaa, jos vedät paksummat virtajohdot startille, ehkä tarttee myös isomman akun että jaksaa pyörittää kunnolla.

Ja miks sitä ei vois polkee, kun siinä poljin on?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

8.5.2012 23:25

Reetuhai2 kirjoitti:No siinähän on se automaattinen kiristin, eikä siellä muu oo sitä kiristämässä. Kyllähän sen nyt asennettaessa huomais jo, jos ketju on liian kireellä. Ja se vaan on niin, että kun siinä 72cc:ssä on isommat puristukset kun 50cc:ssä, niin se ei jaksa pyörittää. Ehkä sitte jaksaa, jos vedät paksummat virtajohdot startille, ehkä tarttee myös isomman akun että jaksaa pyörittää kunnolla.

Ja miks sitä ei vois polkee, kun siinä poljin on?

No huhhuh, voihan autonkin aina työntää käyntiin, mutta kyllä se helpommin/mukavammin siitä virtalukosta lähtee.. Sama juttu skootterissa, harva jolla on sähköstartti toiminnassa alkaa polkemaan, minä en ainakaan alkaisi.

En ole nyt varma, mutta musta se nokkaketjunkiristin näyttäis siltä, että sitä vois säätää? Ja siis se on ihan saatanan jäykkä pyörittää käsinkin, hyvä kun käsin pyörii, ja oli hankaluuksia saada ketju nokka-akselin ympäri, että niin tiukka se nyt on.

Rupesin vaan miettimään, että voisiko se ketju kiristyä liian tiukalle ja voisiko sillä paksummalla tiivisteellä olla vaikutusta siihen kireyteen? Koska jos se kiristin on säädetty alkuperäistä tiivistettä varten ja kun laittaa sen paksumman tiivisteen, niin ketjuhan kiristyy siinä? Ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan.

Ps. Poljin palauttaa tosi heikosti, eli on vittumaista polkea. Tosin tällähetkellä ainut mahdollinen tapa.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

8.5.2012 23:30

Se kiristin on automaattinen? Tottakai pistit sen yläasentoon ennenkun iskit paikallee? Ja ainakin ite poljen 70cc Stalkkerin käyntiin, koska sähköstratti ei jaksa pyörittää tarpeeks. Täydellä akulla lähtee lämpösenä käyntiin, kylmänä ei. Se ei vaan jaksa, ja syö akun nopeesti.

(Rasvaa se poljin kunnolla ni liikkuu.)

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

8.5.2012 23:46

Reetuhai2 kirjoitti:Se kiristin on automaattinen? Tottakai pistit sen yläasentoon ennenkun iskit paikallee?

Okei, en pistänyt :D Eli jaksatko mitenkään selittää tarkemmin miten teen ton homman?
Reetuhai2 kirjoitti:Ja ainakin ite poljen 70cc Stalkkerin käyntiin, koska sähköstratti ei jaksa pyörittää tarpeeks. Täydellä akulla lähtee lämpösenä käyntiin, kylmänä ei. Se ei vaan jaksa, ja syö akun nopeesti.

(Rasvaa se poljin kunnolla ni liikkuu.)

Joo kyllä sitä toki voi polkea, mutta jos nyt oiskin vaan tosta kiinni ja lähtis sähköstä, niin oishan se mukavampi :) Ja juu, täytyy purkaa ja rasvailla se poljin!

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

8.5.2012 23:59

Tässä kysymys:

Kaasuttimessa on nyt tämmöinen "Luistinkalvo" : (ks. "lieriö vs. tasapohja)
Kuva

Voiko sinne laittaa tämmöisen "luistinkalvon":
Kuva