Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Kytkimet #2

5.6.2012 14:59

juu onhan mulla. kiitos tästä 8)

Re: Kytkimet #2

13.6.2012 22:18

Ois tälläne pien ongelma. Kytkinkello on ottanut sellaista lilasinistä väriä ja kytkin on lasittunut. Ajattelin ostaa malossin fly clutchin ja kytkinkellon. Onko mitään eroa vakioon? Ja jousina ajattelin s6 strongii vp:tä ja fly:n mukana tulevia vihreitä kytkin jousia joiden pitäisi ottaa kiinni 5000rpm. Pitäisikö olla kireemmät? Ja vireinä on vaa yasuni z, sport pro vari, 74 suutin, 5g rullat.

Re: Kytkimet #2

13.6.2012 23:05

Laita jäykimmät, mitä sen kytkimen mukana tulee, mut jos on liian jäykät, laita ne vihreät.

Re: Kytkimet #2

20.6.2012 13:31

Milläs rasvalla pitää voidella "torque controllin" liukupalat? Tavallisella vaseeliinilla?

Re: Kytkimet #2

20.6.2012 14:55

Pitääkö noi muka öljytä? Ite en oo käyttäny mitää enkä oo kyllä kuullu kenekää muunkaa käyttävän :D

Re: Kytkimet #2

20.6.2012 18:41

Samat sanat. Mistä sä oot tuon oikein lukenu?

Re: Kytkimet #2

20.6.2012 19:52

Mitä meinaat "Torque controllilla"?

Re: Kytkimet #2

20.6.2012 20:50

Eipä muussa torque controllissa oo liukupaloja.

Sit jos puhuu siitä takavarin lautashässäkästä ni ite kyl voisin kans vähä ruikata vaseliinia sinne mist akseli menee ja niihi akselin pintoiuhi minkä pääl lautaset vinkuu.

Tätä sieki varmaa ajoit takaa :)

Re: Re: Kytkimet #2

20.6.2012 22:14

Sudee kirjoitti:Samat sanat. Mistä sä oot tuon oikein lukenu?

No tuossa oli vaan vakiona jo rasvat. Kyyllähän se sulavammin toimii ilman rasvaa. Laitoin ny sinne rasvat, katotaan miten toimii..

Noilla "liukupaloilla" tarkotan semmoisia pieniä "nappuloita" joka on takavarin niissä lautas hässäköissä.


Juu, niitä juuri tarkoitan mitä lanekit sanoi. :D Taas mun perus selitykset. :D

Re: Kytkimet #2

21.6.2012 9:34

Joo hyvä, tonne itekki laittasin vähä jotai sitkeetä rasvaa :D

Kaikil tul vaa ekan luultavast mielee et wtf äijä pistää kytkimee rasvaa :lol:

Re: Kytkimet #2

28.6.2012 1:33

Miten paljon ja mihin jäähdytetty ja kevennetty kytkinkello vaikuttaa? Olen katsellut uutta kytkinkelloa, ja olenkin bongannut hyvän ehdokkaan uudeksi kelloksi - Stage6 WingCoolerin. Stage6 mainostaa kyseisen kytkinkellon olevan yli 150g kevyempi kuin Malossin WingBell (lainaus S-A:n tuotekuvauksesta: "The lower mass of only 395g (compared with Malossi Wingbell 575g, Polini Evolution 485g) has positive effects on the engine's acceleration." Tuonhan paino on vain 70% Malossin vastaavasta kytkinkellosta!

Kyseinen kello on myös jäähdytetty, mikä varmasti auttaa ainakin kytkintä olemaan lipsumatta lämmetessään, vai? Keveyden luulisi myös parantavan jollain tavalla kierrosherkkyyttä..?

Onko kellään kokemuksia kyseisestä kytkinkellosta? Näyttää ainakin erittäin varteenotettavalta vaihtoehdolta niin hintansa kuin ominaisuuksiensakin perusteella.

Re: Kytkimet #2

28.6.2012 1:36

Kun se on kevennetty, niin uskoisin että se vois jotenki vaikuttaa kiihtyvyyteen, kun kytkin kiinni ottaessaan ei menetäs niin paljoo vauhtia, kun tyrkkää liikkeelle kevyemmän kellon?

Ja jäähdytetty kello on erittäin hyvä, erityisesti jäähyreikien kanssa, pidentää jousien ikää. Kun ei lämpeä niin paljoa. Ilman jäähyreikiähä ei niin hirveesti vaikuta.

Re: Kytkimet #2

28.6.2012 1:40

Kiitos! Noinhan se tosiaan varmasti on, kuten selitit. Pitänee hankkia kyseinen kapine, kun tässä on jäähdytetty koppakin jo valmiina.

Re: Kytkimet #2

28.6.2012 1:41

Mutta ei todellakaan ole tietoa, hyödyttääkö se noin. Väsynyt mieli vaan jotain keksi, miten se hyödyttäis.

Re: Kytkimet #2

28.6.2012 1:47

Heh, ymmärrän hyvin. Itselläkin tulee jos jonkinlaista ideaa tähän aikaan vuorokaudesta. Vanha kello on vähän sinertävä ja näyttää lasittuneelta (en tiedä onko), joten kai tuo noin neljänkympin arvoinen on.