Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
23.8.2012 18:04
17,5mm Dellorto PHVA/PHBN, 19mm Dellorto PHBG: Näin lainatakseni Tietopankkia. Noi kaasarit ton pytyn kanssa.
23.8.2012 20:07
Yritän selvitellä asiaa. Suuttimen uskon olevan ihan hyvä, sillä oikeastaan minulla kävi varsin hauskasti, että jouduin pistämään pienemmän suuttimen 70 cc pytyn kanssa. Vanha oli 85.
Unohtui muuten vielä mainita se ongelma mikä oikeasti häiritsee, tosin en tiedä johtuuko samasta asiasta. Eli kun ajelee siiinä 20 km/H (siis hiukan ennen piikkiä) Saattaa skootteri tehdä myös sen, että kierrokset eivät lähdekkään nousemaan vaan huippunopeus jää sinne 50 km/H.
Kun tässä nyt päästiin vauhtiin, niin onko ehdotuksia tuohon äkilliseen sammumiseen mitä selitin? Tämän jälkeen kulki juurikin vain 50 km/H eikä millään ottanut piikkiä.
23.8.2012 20:42
Mr. Jog kirjoitti:Yritän selvitellä asiaa. Suuttimen uskon olevan ihan hyvä, sillä oikeastaan minulla kävi varsin hauskasti, että jouduin pistämään pienemmän suuttimen 70 cc pytyn kanssa. Vanha oli 85.
Ei lainkaan kummallista. Ilmamäärä kasvaa -> vahvempi painesignaali -> pitää pienentää suutinta
Tosin jos ongelmia, niin ei se kohdallaan ole silloinkaan. Jos ongelma on muualla kun täyskaasulla, niin kannattaisiko alapään suutinta tutkia..?
23.8.2012 20:52
Uskon edelleen, että kyseessä on variaattorin ongelmat, mutta tarkastelen asiaa.
23.8.2012 22:03
terve. jos poraisin muutaman reijän variaatorin koppaan esim 8mm terällä jähtyiskö variaattori paremmin? ku perjaatteessa ilmavaihtuis sielä variaatorin kopassa
23.8.2012 22:07
Kyllä. Jouset tykkää, elinikä pitenee huomattavasti. Ei niin helposti myöskään kytkinkello sinerry yms.
23.8.2012 22:10
Mites kun kaverilla oli lower sportti setillä ja tg rs2 putkella 5,1gr rullat passelit, niin minkäköhän painoset rullat olis sitten go:lla hyvät?
Eli kun putken tehoalue laskee alemmas, niin eikös sillon tarvita painavempaa rullaa? Kaverin setti siis kokonaisuudessaan:
-Perus sportti 70cc pytty
-TG RS2 putki
-Power1 multivar
-17,5mm phva
-säädöt: malossin punanen vp, jotkut kytkinjouset(vakio kytkin) ja ne 5,1gr rullat
Mun setti:
-Perus sportti 70cc
-Carenzin multivari
-Putkena tällä hetkellä TG next-r, mutta laittelen go:n kiinni
-17,5mm phva
-Säädöt: n. 5gr rullat(liian kevyet next-r:lläkin), joku sininen vp(tulossa malossin punane) ja malossin punaset kytkinjouset
Eli onkohan punanen vp liian jäykkä go:lle ja mitenköhän paljon painavempaa rullaa? Koitan alkuun 6gr kuhan ne nyt joskus tulee. Ja ei tarvi valittaa putkesta, en rupee mitään parempaan tohon alle 200e skobaan ostamaan.
23.8.2012 22:48
Jos sulla on siinä 105mm (kaksikenkäinen) kytkin, niin sinne ei mene punaiset.
23.8.2012 22:49
Eipä tullu mitattua, mutta siis eikö punanen vp-jousi mene? Punaset kytkinjouset siellä oli jo kiinni..
23.8.2012 22:54
Niin monikenkänen se oli? Jos on 2, niin 105mm ja jos on 3, niin 107mm, tässäkin tapauksessa ne punaset on varmaankin "väkisellä tungettu". Vp jousi menee, ei se kytkimen kokoa kato.
23.8.2012 22:56
Vittu kun en muista ja en jaksa mennä kattomaan, mutta saletisti oli kaks kenkänen..
E: kävimpä kuitenkin kattomassa, kolme kenkänen oli!
23.8.2012 23:03
Ok, sitten ovat oikeat.
23.8.2012 23:19
Hei en oikein tiedä mihin tämän olis laittanut niin päätin sitte laitta tänne
Eli asiaan että saako tälläsellä vehkeellä variaattorin mutterit auki?
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Sahko ... 450-17185/
23.8.2012 23:31
Luulisi aukeavan. Onko ne mutterit oikeasti niin tiukalla vai onko siellä jotain liimaa? Eikö suositus ole joku vaivaiset 44 nm?
23.8.2012 23:48
Aika tiukassa se päätymutteri usein tehtaan jäljiltä tuntuu olevan.
Tietopankin artikkelissa on myös vinkkejä päätymutterin aukaisuun.