Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tekniset ongelmat

25.5.2012 14:08

Uloimmassa on kireimmällään. Itsellä on tossa Stage6 SP-kytkimessä sisemmissä koloissa punaset (SP:hen tarkoitetut)

Re: Tekniset ongelmat

25.5.2012 14:15

Mulla on samat jouset. Ei ole väliä ovatko uloimmassa vai sisemmässä kolossa, yhtä huonosti toimii silti. Käykö tuohon kytkimeen esim. Dopplerin tai Leovincen jouset, kun alkaa pikku hiljaa turhauttamaan, kun muutaman sarjan jousia jo ostanu, ja millään sarjalla ei toimi.

Re: Tekniset ongelmat

25.5.2012 14:21

Käy varmaan kaikki 107mm kytkinjouset. Saattaa olla vika muissa varin säädöissä?

Re: Tekniset ongelmat

25.5.2012 14:27

On on, mutta kytkin on suurin ongelma. Muihin on jo ratkaisu. :D Mäkin muistelen, että tuo on siitä hyvä kytkin, että kävis kaikki 107mm jouset. Hmm, nyt vain etsimään Dopplerin tai Leon jousia..

Re: Tekniset ongelmat

25.5.2012 16:11

Kysymys kuuluu: Miksei jarruvalot toimi ilman että virta on päällä? Eilen vielä toimi tänään ei, ja kyseisen oireen vuoksi en voi käyttää sähköstarttia...Olisiko jokin johot voinut hapettua ja mikä neuvoksi?

Re: Tekniset ongelmat

25.5.2012 16:14

Siis mitä?Kyllähän virta päällä pitää olla että jarruvalo palaa?Jos nyt oikein tuon kysymykses tajusin :D

Re: Tekniset ongelmat

25.5.2012 17:30

Muotoilen kysymyksen uudestaa:D Virta päällä ei valo pala, sen takia ei voi sähköstarttia käytttää. Ku laittaa skoban KÄYNTIIN nii jarruvalot toimii....

Re: Tekniset ongelmat

25.5.2012 17:44

Eikai se siitä hapettumisesta voi johtua jos käynnissä pelaa,ja sähköstarttihan toimii sillä että kun painat jarrua niin jarruvalokatkasijahan se sitten aktivoi sähköstartin jos oikein olen ymmärtäny?Mutta sitten se että kun kerta ne valot käynnissä ollessa palaa niin en tiedä onko se vika niissä katkasijoissa.Ookko kokeillu onko akussa vikaa?

Re: Tekniset ongelmat

25.5.2012 18:19

akku on aiva täynnä ja pellaa mahtavasti! ja ite epäilen että vois olla että joku johto on menny paskaksi ja ei anna starttia aktivoija...

Re: Tekniset ongelmat

25.5.2012 18:54

Paljo mahollista,jos sulta yleismittari löytyy niin sillä kokeilemaan mihin virta häviää :)

Re: Tekniset ongelmat

25.5.2012 23:56

Sulla on todennäkösesti joku jarruvalolta akulle menevä johto irti tai rikki. Riippuu kyllä aika paljon sähkökaaviosta, mun mopossa tuommoinen viittaisi siihen että akun miinusjohdossa on jotain häikkää.

Re: Tekniset ongelmat

26.5.2012 3:07

Nyt on sähköt sekasi. kahen päivän ajon jälkee, vilkku toimii vaa sillo ku kone on päällä ja lämmin. jarruvalo kokoajan päällä:D sammuu ku jaruttaa??? Voiko johtua siitä että 50w halogeenti edessä ja takana led-lexusvalo, nii virta jotenki sekoilee? Tai voiko johtua siitä että kierrosrajotin on jotenki sekottanu mangneeton ja ei anna virtaa tai mitä heleä?:D

Re: Tekniset ongelmat

26.5.2012 12:57

Valoista ne ei ainakaan johdu ellet ole niiden liitosta onnistunut sotkemaan. Voi periaatteessa johtua, jos olet sieltäkin jotain onnistunut sotkemaan.

Re: Tekniset ongelmat

26.5.2012 13:43

Ongelmana on huono käynnistys ja todella korkeat kierrokset kun saa skootterin käyntiin. Kun skootteri on käynnissä se heittää välillä kipinän skobasta pois päin. Sammumisen jälkeen tulppa on kastunut. Missä voisi olla vika? Ei pysy ilman ryyppyä käynnissä vaan sammuu heti kun laittaa ryypyn pois. Vastaisittekko yksityisviestillä? Ilmajäähdytteinen vaakaminarelli kyseessä.

Re: Tekniset ongelmat

26.5.2012 14:01

Jaaha... mitähän tossa Piaggiossa nyt ihan oikeesti on.

Ei käynnisty, mutta antaa kipinää. Tapahtumat saivat siis alkunsa kun ajelin kouluun päin. Kuului pieni "trrts". Pystyin ajamaan n. 100m koulun pihaan, mutta sen jälkeen koko laite simahti, eikä enää käynnistynyt.
Ajettu tällä nrgllä on n. 6tkm, joten koneessa ei luulisi mitään vikaa olevan. Laite kävi suht rikkaalla, mutta vaihdoin suuttimen pienemmäksi ja tarkistin neulan asetukset. Tossa kun faijan kanssa katottiin, niin bensaletkussa oli tullut suuttimen vaihdon yhteydessä pieni ilmakupla. Kun sitte pyöritettiin starttia ja poljettiin, niin ei se ilmakupla kuitenkaan muutakun hieman värähdellyt. Voisiko siis olla bensansyötössä ongelma?
Ehdotuksia? Olis kiva saada toi toimimaan, että pääsisi eroonkin joskus.

edit. Joo, otettiin toi tulppa nyt irti ja katottiin, niin näytti kuin siinä olisi ollut vettä. Mistähän tää johtuis?

edit2. Kipinää vielä testatessa huomattiin, että tulpanreiästä tulee jotain nesteitä (jäähdytys?), eikös sieltä pitäisi tulla vain ilmaa?

edit.3 Niin ja kannentiiviste on vaihdettu
Viimeksi muokannut Juunish päivämäärä 26.5.2012 14:21, muokattu yhteensä 1 kerran