Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

4.4.2012 14:18

romunkeräys, 1-3mm vahvusta teräslevyä, jos ei löydy rosteria nii maalaa sen kiinnikkeen

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

4.4.2012 21:47

autakkaa !! mulla on yamaha neos ja siinä on stage6 sport pro 70cc ja 19mm kaasari yms.. ostin siihe tänää Yasuni C21 ja 5,5gr rullat (ennen 6,0gr) nyt kun vaihoin putken ja rullat, niin ei ota piikkii, missä vika onko rullat liian kevyet vai eikö pytystä riitä potku putkelle, auttaako jos vaihan rullat tai kaasarin 21mm kokoon ??

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

4.4.2012 22:18

Putki ainaki on liian kiree. Koita säätää varii, ehkä kuitenki voi saada toimii.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

4.4.2012 22:22

ai rullilla ja vp jousen vaihtamisella. se myös vähä röpöttää yläkieroksilla.. parilla on ainaki toiminu tuon pytyn kanssa c21 mutta ollu 24mm kaasari ja kisasähköt..

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

4.4.2012 22:32

Vakiosähköillä ja tuolla kaasarilla et tee yhtään mitään tuon C21 putken kanssa, se on AIVAN liian korkeille kierroksille suunniteltu. C16 on ehdottomasti kirein putki mitä kannattaa laittaa.

Ja kyllähän ne putket ovat varmasti saattaneet toimia kavereillasi, mutta kyllähän mopo toimii myös ilman pakoputkea. Meinaan, että tehoa ei varmasti ole saatavilla samaa määrää mitä oikealla putkella. Parempi sun on myydä se putki pois ja ostaa vaikkapa se C16 tai Stage6 Pro.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

4.4.2012 22:36

tallista löytyy jo s6 pro putki, mutta eikö sitä saa millään toimimaan ton c21 kanssa auttaako jos vaihan 21mm dellorton, tällä hetkellä kiinni 19mm tnt kaasari

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

4.4.2012 22:42

Shape kirjoitti:Parempi sun on myydä se putki pois ja ostaa vaikkapa se C21 tai Stage6 Pro.

Siis C16?

Ja kyllä sä sen varmaan saat sillä toimii, kun säädät, mutta et saa yhtä hyvin tehoja kun Pro:lla. Joten laita suosiolla Pro kiinni.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

4.4.2012 22:43

Joo siis aivan, C16. Painovirhe oli eksynyt tekstiin, hyvä kun huomasit.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

4.4.2012 22:50

Onko sillä mitään väliä että saatko moottorin "toimimaan" C21:n kanssa? Stage6 Pro on suunniteltu nimenomaan Sport Prolle, suunniteltu olemaan täydellinen vastine, täydellinen yhdistelmä. Et tule ikinä saamaan C21:llä parempia tehoja ulos kuin Prolla. C21 vaatii pitkät porttien ajoitukset, eli siis sen tehoalue on hyvin korkealla (~14 000). Sporttitasoinen pytty ei tule ikinä vakiokuntoisena kiertämään sinne asti, ja viilattuna työn jäljen tulee olla aika mestariteos -luokkaa jotta kierrosalue venyy 14k luokkaan.

Jopa (viilaamaton) Stage6 Racing on aika heikoilla jäillä C21:n kaverina. Usko pois, kokeiltu on. Katotaan sitten kun saan viilatun setin kasaan..

Tarinan opetus, on turha palvoa ylitehokasta putkea, kun tosiasiassa sellaiset toimivat yksinkertaisesti huonosti ellei pytty ole kohdallaan. Tarkoitus on löytää paras yhdistelmä.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

4.4.2012 22:54

auttaako jos madaltaa kantta ja viilaa sitä pyttyy (ammattilainen tekisi nämä) ?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

4.4.2012 22:58

Riippuu millanen ammattilainen, ainakaan sitä viilailua ei kannata "ihan tuosta vaan" tehdä.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

4.4.2012 23:04

Ja kuten jkoljo just sano:
jkoljo kirjoitti:Sporttitasoinen pytty ei tule ikinä vakiokuntoisena kiertämään sinne asti, ja viilattuna työn jäljen tulee olla aika mestariteos -luokkaa jotta kierrosalue venyy 14k luokkaan.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

4.4.2012 23:12

Ja käytännössä se ei tule venymään sinne asti johtuen kannen ja männänlaen muotoilusta, portituksesta, kanavista jne. vaikka kuinka viilaisisi.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

5.4.2012 16:03

Moro!

Kellää mitään hajua miten vari jumittuu pitkän (ajamattoman) ajan jälkeen (varsinkin kylmällä säällä) niin, että kun koittaa polkea käyntiin, mopo liikahtaa hieman eteenpäin eikä ole hirveästi toivoa käynnistymisestä? Ja sen jälkeen, kun avaa varikopan ja puristaa hihnaa (niin että se menee sinne syvälle kytkimen väliin) ja polkasee käyntiin niin toimii hyvin?

Ymmärrän että se on jotenkin etuvarin vika? Mutta voisiko vika olla hihnassa? Jos tarkkaan mietin, niin et muista tälläistä vikaa vakio hihnalla..? Tällä hetkellä Malossin X special hihna sisällä.

Kiitos jo etukäteen jos tiedätte jotain kyseisestä ongelmasta :)
ps. juu olen kyllä koittanut itsekin ettiä vikaa, mutta ei juolahda muuta mieleen kuin hihna? Vai voisiko mitenkään johtua multivarista? :eek:

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

5.4.2012 18:17

Ettei olis liian pitkä hihna.