Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

9.4.2011 16:21

Pyöränä mbk nitro, nyt tarvis vähän apua säädöissä kun tuntuu et ei saa mitenkää säätöihin.
Nyt 95 suutin ja toimii hyvin 3/4 kaasulle ja booaa ku painaa kaasun pohjaan eli ois liian pieni suutin.
Sitte kun lämmittäny koneen ja antaa olla 30-60 sec tyhjäkäynnillä nii on ihan tukossa ja röpöttää ihan niinku aina kylmänä ja savuttaa koko ajan.
Sitte koitin 100 suuttimella niin sillä taas röpöttää eikä kierrä mihinkää ja on ihan tukossa eli liian suuri suutin eli sopiva suutin ois 95-100 välissä.
Mutta kuitenkin on ihan tukossa koko ajan vaikka on liian pieni suutin kiinni ja 2% seokset tankissa.
En tiedä vaikuttaako asiaan et jos on sisäänajossa.
Neula on nyt toiseksi alimmassa lovessa ja jos se on keskellä niin booaa.

9.4.2011 18:40

Mitä oot tehny mopolles?

9.4.2011 19:43

Jos virejä/osia tarkotat niin tämmöstä löytyy:
-gianelli extra cr (kuriton)
-vapari
-17,5mm dellorto phva (tk suutin 45, pääsuutin 95, seosruuvi 1,5 kierrosta auki)
-stage6 sport pro variaattori (5g rullat)
-malossin punanen vp
-polinin +30% kytkinjouset
-barikit lasikuitu läppäsysteemi
-top performance kisakytkin
-malossin hihna
-vakiosylinteri (uus mäntä sisässä, ajettu joku 50-100km)
-rms kampiakseli (ajettu myös 50-100km)
-top performance kampiakselin laakerit (ajettu myös 50-100km)

9.4.2011 20:09

Vaparista tai läppäventtiilistä voi johtua tuo omituinen käyttäytyminen. Kokeileppa ensiksi saada toimimaan vakioläpillä tai -suodattimella.

9.4.2011 20:46

Oli mulla vakioläpät mut ne raotti niin pahasti ja ei toiminu näin hyvin kun nyt noilla uusilla. Noi on sitäpaitsi ihan uudet läpät. Vakioputsari on ihan paskana. Mitäs toi savuttaminen vois johtua tai siis vaikka on lämmin niin savuttaa? Täytyy putsata toi ilmanputsari ku vähän likanen.

9.4.2011 21:18

Joku kivsu vois linkkaa mul 20-22mm kaasarin joka menee 100% varmasti kiinni Kymco Agility 50 -07 skootteriin. ;l ja tosiaan nelitahti

9.4.2011 21:25

http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... code=02571

No jos niin paljon nelarikaasaria haluat niin osta tuo. Kyllä pitäisi toimia.

9.4.2011 21:35

_keijomies_ kirjoitti:Oli mulla vakioläpät mut ne raotti niin pahasti ja ei toiminu näin hyvin kun nyt noilla uusilla. Noi on sitäpaitsi ihan uudet läpät. Vakioputsari on ihan paskana. Mitäs toi savuttaminen vois johtua tai siis vaikka on lämmin niin savuttaa? Täytyy putsata toi ilmanputsari ku vähän likanen.
Jaa mietin vain, että se Barikitin läppävena ei toimisi näin alhaisella viritystasolla kunnolla. Mutta jos perehdytään kaasuttimen säätämiseen, niin aluksi pääsuutin kuntoon eli mopo pelaa täyskaasulla. Sitten vasta neula, tyhjäri ja seosruuvi kuntoon. Jos ei vieläkään tunnu toimivan koko kaasun alueella, niin onhan niitä eri profiilisia neuloja myytävänä.

9.4.2011 21:42

evottaja7 kirjoitti:http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?pageID=9&itemcode=02571

No jos niin paljon nelarikaasaria haluat niin osta tuo. Kyllä pitäisi toimia.

kts, viel sillane et mitä toi meinaa ko tos on "Käsiryyppy" ja mullahan on automaattiryyppy

9.4.2011 22:30

No tuohan tarkoitaa sitä että ryyppyä käyetään manuaalisesti eli tuossa luultavasti vipua käytämällä. Automaattiryyppy on nimensä mukaan automaattinen eli se menee tietyn ajan kuluessa automaattisesti pois päältä kun moottori on lämmin. Manuaaliryyppy ei, sen tominta riippuu täysin vivun/vaijerin asennosta.

Itse ainakin pitäisin ennemmin manuaaliryyppyä sillä sen toimintaa voi itse säädellä toisin kuin automaattiryypyn. Kesällä tämä on tosin ihan sama kun kylmäkäynnistystä ei tarvitse suorittaa, mutta talvella manuaaliryyppy olisi loistava etu.

9.4.2011 22:33

evottaja7 kirjoitti:No tuohan tarkoitaa sitä että ryyppyä käyetään manuaalisesti eli tuossa luultavasti vipua käytämällä. Automaattiryyppy on nimensä mukaan automaattinen eli se menee tietyn ajan kuluessa automaattisesti pois päältä kun moottori on lämmin. Manuaaliryyppy ei, sen tominta riippuu täysin vivun/vaijerin asennosta.

Itse ainakin pitäisin ennemmin manuaaliryyppyä sillä sen toimintaa voi itse säädellä toisin kuin automaattiryypyn. Kesällä tämä on tosin ihan sama kun kylmäkäynnistystä ei tarvitse suorittaa, mutta talvella manuaaliryyppy olisi loistava etu.

Noo, eikös mun jotenki pitäs asentaa toi koska tos on käsiryyppy? Muutenhan ei ois mitää mistä laittaa ryyppy päälle yms? Vai voiko ton ohittaa ja pitää vaan automaattiryyppynä miten : D Itel ei oo hajua ku ikinä säätäny mtn kaasareidenkaa

10.4.2011 11:51

Siis ryyppyhän on kaasarikohtainen eli kaasarista riippuu miten se toimii. Tuossa ryyppy toimii täysin mekaanisesti eli se on vivun asennosta riippuen päällä tai pois, ja siihen ei tule mitään sähköjohtoja toisin kuin automaattiryypyssä. Sinä vaihdat vain kaasarin (kai sen osaat tehdä?) ja sinulla on siinä kaasari paikoillaan ryyppyineen päivineen, sitten vain säädät kaasarin kohdilleen ja lähdet bilikselle. Ei sinun tarvitse mitään monimutkaisempia toimenpiteitä sille tehdä kuten ryyppyjä vaihdella yms.

Mutta tuota et luultavasti saa automaattiryypyksi mutta itse ainakin suosisin manuaalista koska automaattinen on paljon vikaherkempi ja manuaalisesta saa itse säädeltyä ryyppyä.

10.4.2011 12:40

Shape kirjoitti:
_keijomies_ kirjoitti:Oli mulla vakioläpät mut ne raotti niin pahasti ja ei toiminu näin hyvin kun nyt noilla uusilla. Noi on sitäpaitsi ihan uudet läpät. Vakioputsari on ihan paskana. Mitäs toi savuttaminen vois johtua tai siis vaikka on lämmin niin savuttaa? Täytyy putsata toi ilmanputsari ku vähän likanen.
Jaa mietin vain, että se Barikitin läppävena ei toimisi näin alhaisella viritystasolla kunnolla. Mutta jos perehdytään kaasuttimen säätämiseen, niin aluksi pääsuutin kuntoon eli mopo pelaa täyskaasulla. Sitten vasta neula, tyhjäri ja seosruuvi kuntoon. Jos ei vieläkään tunnu toimivan koko kaasun alueella, niin onhan niitä eri profiilisia neuloja myytävänä.



Tommosen tilasin mut tuliki normi metalliläpät: http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... A-806.html
Nii et ei pitäis niissä olla vikaa.

10.4.2011 13:36

evottaja7 kirjoitti:Siis ryyppyhän on kaasarikohtainen eli kaasarista riippuu miten se toimii. Tuossa ryyppy toimii täysin mekaanisesti eli se on vivun asennosta riippuen päällä tai pois, ja siihen ei tule mitään sähköjohtoja toisin kuin automaattiryypyssä. Sinä vaihdat vain kaasarin (kai sen osaat tehdä?) ja sinulla on siinä kaasari paikoillaan ryyppyineen päivineen, sitten vain säädät kaasarin kohdilleen ja lähdet bilikselle. Ei sinun tarvitse mitään monimutkaisempia toimenpiteitä sille tehdä kuten ryyppyjä vaihdella yms.

Mutta tuota et luultavasti saa automaattiryypyksi mutta itse ainakin suosisin manuaalista koska automaattinen on paljon vikaherkempi ja manuaalisesta saa itse säädeltyä ryyppyä.

Eli kun ostan ton, eikö mun pitäs asentaa se vipupaska sit et saan ryypyn päälle ?

10.4.2011 13:40

No siinä kaasarissa edelleenkin on se jo valmiina, ei sinun tarvitse sitä asentaa... Siinä on siis jo vipu valmiiksi (tai ainakin tulee mukana, mutta luulen että se tulee valmiiksi kasattuna) eli sinun ei tarvitse kaasaria asennella mitenkään muuten kuin koneeseen kiinni ja baanalle.