Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
29.8.2011 18:00
Minkä kokoinen neulalaakeri sopii Gilera DNA, ja mistä saa suomesta vahvistettua mallia?
30.8.2011 9:42
Samppa1993 kirjoitti:JukkaT kirjoitti:Reetuhai2 kirjoitti:Voi mennä kirtokangen vaihdolla riippuen kilometreistä, tai sitte kampura pitää vaihtaa. Välys kuluttaa lakerit nopee ja sitte syntyy ikävää jäkeä. Elikkäs paljon on kampuralla ajettu?
Reilut 11000 km. No, sillä kampuran hinnalla nyt ei sinänsä ole mitään merkitystä, siinä merkkaa vaan se iso työ. Ei kai kiertokankeakaan vaihdeta repimättä kone kokonaan auki?
Edit. esim. Sparewheelillä olis kampura täyd. 59 e, ei paha hinta.
Miten näet silmin sen välyksen? Jos välys on ylös-alas niin kampura vaihtoo eikä sitä halvinta. Muuten avaat koneen kohta uudestaan. Eli pois step2, fortte ja kaikki mikä tulee kiinasta ja ne missä ei lue merkkiä. Kampikanki saa liikkua sivuttain vähän.
Välystä tarkkailin imupuolelta imuläppien takaa, ja kyllä, nimenomaan ylös-alas, eli "pystysuuntaista" välystä aivan liikaa. Klappia kampiakselilla ilman että männä tarvitsee liikkua yhtään.
Kaikki koneen laakerit vaikuttais olevan hyvässä kunnossa (myös petilaakerit), männäntapin neulalaakerin vaihdoin uuteen männän ja pytyn vaihdon yhteydessä tuossa joku aika sitten. Elikkäs, kiertokangen laakeripinnat on siis kuluneet molemmista päistä väljiksi.
Uusi kampiakseli (täyd.) on tuossa jo odottamassa kunhan kerkiäisi ruveta vaihtopuuhaan. Vaihdan myös petilaakerit (Koyo), stefat ja kaikki koneen tiivisteet.
30.8.2011 11:15
NukkuMatti kirjoitti:Minkä kokoinen neulalaakeri sopii Gilera DNA, ja mistä saa suomesta vahvistettua mallia?
Tässä yksi esimerkki.
7.9.2011 11:22
Eikös
nämä passaa Aeroxiin?
7.9.2011 16:16
Joo passaa, itelle tulee saman firman laakerit, tosin top perfomancen nimellä easyltä, 20e
Ootko sieki tos ES kimpas messissä, ite laitoin just viestiä et pääsiskö
7.9.2011 16:24
Tiedoksi vain, että Motoforcen 20e "stalen kooi" C4 laakerit on paremmat, kuin nuo ja halvemmatki.. Vertailin S6 "stalen kooi" C4 (37e) ja noita Motoforceja niin yhtä SKF nekin oli. Samaa kauraa, mutta eri paketis.
Ja Euroscooters:lla.
Edit. (taisin tilata viimeset sillon, ku ne tilasin meinaan ei sen jälkee oo näkyny tuola..)
Kannattaa olla hereillä jos niitä vielä tulee..
7.9.2011 17:01
Siis tilasit noista viimeset vai niistä Motoforceista?
9.9.2011 22:41
J-P@ kirjoitti:Tiedoksi vain, että Motoforcen 20e "stalen kooi" C4 laakerit on paremmat, kuin nuo ja halvemmatki.. Vertailin S6 "stalen kooi" C4 (37e) ja noita Motoforceja niin yhtä SKF nekin oli. Samaa kauraa, mutta eri paketis.
Taisi Motoforcen laakeri olla metallihäkillä ja Stage6:set muovihäkillä.
10.9.2011 13:07
Varmaks en sano mitää, mut stalen=steel, eli teräs
Ja tuolla näky olevan noita s6:se laakereita teräksisinä ja polymeerihäkillä.
10.9.2011 14:36
Tuota SKF:ää saa juurikin kahdella eri häkillä, muovihäkillinen on laadukkaampi, tehty kestämään kierroksia.
10.9.2011 19:19
Taitaa olla itellä kampiakselin vaihto edessä piakkoin, kun ajettu jo 20tk
Mutta ihme kyllä, kone ei vielä pidä mitään ylimäärästä ääntä
Eikö tämä RMS Racing merkkinen kampura ole ihan hyvä?
11.9.2011 8:27
Se on ihan perus, kestää hyvin tavalliset ajot.
Tarvitseeko muuten kampiakseli miten ajaa sisään?
11.9.2011 10:46
Ei tarvitse. Siinä ei ole kuluvia osia, joten pitäisi hiotua sopiviksi toisiaan vasten.
12.9.2011 15:07
Mitä mieltä porukka on
tästä kampiakselista? On vissiin parempi kuin Motoforcen, vai?
12.9.2011 16:19
Motoforce Racing kampura?Kyselisin vaa että mikähän kampura tuo on, kun S-A:lta lähettivät tuollaset, väittävät Motoforce Racing kampuraks mutta S-A:n sivuilla
kyseinen kampura näyttää aivan erilaiselle?
eipä tuolla niin väliä, huomaa kuitenkin että on iha kunnolinen ku koko metallineympyrälimppu Sori massapostaus, meni ekalla kerralla väärään..