Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
19.7.2007 12:13
Loppui kipinä SP2 (vesijäähdytys). CDI boksia testattu ilmajäähdytteisessä toimi. Ilmajäähdytteisessä tosin oli vain 4 nastaa käytössä kun taas vesijäähdytteisessä 5 (mikähän ero on CDI bokseissa). Samoin puolaa testattu ilmajäähdytteisessä; toimi. Puolalle tulee vain "pieni" jännite toiseen lankaan; mitattu yleismittarilla. Paljonko pitäisi jännite olla ? Mitä neuvoksi ? Pystyykö CDI boksiin tulevista johdoista mittaamalla vastus näkemään missä vika. Mitä pitäisi mitata ? Onkohan missään kytkentäkaaviota saatavilla (eihän noista johdoista ota selvää mistä ne tulee). Hyviä vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan.
19.7.2007 12:56
Kupru kirjoitti:Missä vois olla vika ku skobo ei käynnisty vaikka laittaa vähä bensaa pyttyy ja tulppaki antaa kipinän?
kokeileppas toisella tulpalla.
19.7.2007 13:41
Miten voi testata turvallisesti, että tulppa antaa kipinän?
19.7.2007 13:43
mabbe kirjoitti:Miten voi testata turvallisesti, että tulppa antaa kipinän?
tulppa irti sylinterin kannesta, tulpanhatun pidät kuitenkin paikallaan. Otat tulpanhatusta kiinni, ja pidät tulppaa vaikkapa niin että se on sylinterin kanteen kosketuksessa. Sitten polkaiset ja katsot että antaako se kipinää.
19.7.2007 19:47
Onko tuossa Italkit sähköissä(halvempi malli)mitään muuta eroa kuin laadussa ja hinnassa verrattuna Mhr sähköihin?
19.7.2007 21:23
-JeSu- kirjoitti:kokeileppas toisella tulpalla.
Nyt on kokeiltu mut ei lähe
Ja kaasarin imupuolelt tulee jotain ulos ku yrittää käynnistää..
E: Olin unohtanu läpät imukaulast
24.7.2007 8:16
Oisko teharin kanssa pitäny kylmentää tulppaa? Nyt tulppa on BR7ES eli siis ihan vakio. Voiko väärän lämpöarvon omaava tulppa olla syynä siihen että toimii kylmänä huonosti (pätkii pahasti kiihdytyksessä kiihtyen tosi hitaasti ja ei saavuta lähellekään huippunopeutta)? Lämpimällä koneella (n. 15 min. ajon jälkeen) toimii tosi hyvin. Ihmettelin myös kun tulppa muuttui nopeasti sen uusimisen jälkeen lähes samannäköiseksi kun 4000km ajettu tulppa.
24.7.2007 21:41
malaco kirjoitti:Oisko teharin kanssa pitäny kylmentää tulppaa? Nyt tulppa on BR7ES eli siis ihan vakio. Voiko väärän lämpöarvon omaava tulppa olla syynä siihen että toimii kylmänä huonosti (pätkii pahasti kiihdytyksessä kiihtyen tosi hitaasti ja ei saavuta lähellekään huippunopeutta)? Lämpimällä koneella (n. 15 min. ajon jälkeen) toimii tosi hyvin. Ihmettelin myös kun tulppa muuttui nopeasti sen uusimisen jälkeen lähes samannäköiseksi kun 4000km ajettu tulppa.
Eiks kukaan tiedä?
24.7.2007 23:09
malaco kirjoitti:Oisko teharin kanssa pitäny kylmentää tulppaa? Nyt tulppa on BR7ES eli siis ihan vakio. Voiko väärän lämpöarvon omaava tulppa olla syynä siihen että toimii kylmänä huonosti (pätkii pahasti kiihdytyksessä kiihtyen tosi hitaasti ja ei saavuta lähellekään huippunopeutta)? Lämpimällä koneella (n. 15 min. ajon jälkeen) toimii tosi hyvin. Ihmettelin myös kun tulppa muuttui nopeasti sen uusimisen jälkeen lähes samannäköiseksi kun 4000km ajettu tulppa.
Yleensä teharin kanssa ei tarvitse vaihtaa tulppaa, mutta koita silti kuinka toimii kylmemmällä tulpalla.
24.7.2007 23:35
mikä tos on ku ei meinaa millää lähtä käyntii et saa polkee satavuot ja sitki hyväl tuuril lähtee käyntii? ja lämpimänkää ei lähe millää..kylmänä lähtee paremmi..kipinän saa ainaki iha normisti..välil iskee liekkiiki pakarist ;;;
26.7.2007 12:33
Mikä tulppa 70cc Airsal T6:n kanssa? Oisko NGK B9HS tai B8HS?
26.7.2007 12:44
malaco kirjoitti:Mikä tulppa 70cc Airsal T6:n kanssa? Oisko NGK B9HS tai B8HS?
br9hs
26.7.2007 12:52
-JeSu- kirjoitti:malaco kirjoitti:Mikä tulppa 70cc Airsal T6:n kanssa? Oisko NGK B9HS tai B8HS?
br9hs
Luulin et se ois ollu B9HS mut käyks tohon nyt sit kuitenkin BR9HS?
26.7.2007 12:59
malaco kirjoitti:-JeSu- kirjoitti:malaco kirjoitti:Mikä tulppa 70cc Airsal T6:n kanssa? Oisko NGK B9HS tai B8HS?
br9hs
Luulin et se ois ollu B9HS mut käyks tohon nyt sit kuitenkin BR9HS?
Käy, iha sama minkä laitat. R kirjain meinaa sitä häiriönpoistoa.
4.8.2007 9:42
täällä on ollu puhetta vakiosähköjen riittävyydestä tiettyyn kierrosrajaan asti, jolloin sytytysennakko on ns tapissa eikä kierrokset enää lisäänny. ajattelin kokeilla sytytysennakon säätämistä aikaisemmaksi siten että viilaan ajoitustunnistimen pulttien reiät avaremmiksi jolloin tunnistinta pystyy hieman siirtämään ja saamaan muutaman asteen enemmän ennakkoa kuin vakio asetuksella. tehon ja kierrosmäärän pitäisi lisääntyä ja kestävyys tietenkin heikkenee, mut vauhti on se joka määrää... jos on kokemusta ideoita niin pistäkää viestii ellen oo jo ehtiny pilata mottia...
teoria on sitä että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
käytäntö on sitä että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
todellisuus on sitä että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.