Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
25.2.2014 0:23
Ryyppy sulkeutuu sähkövirralla, ei siinä mitään muuta kun kytket maihin ja 12v mistä tahansa, tulkoon sitten suoraan koneelta tai virtalukosta.
25.2.2014 0:30
Kiitos nopeasta vastauksesta, näin ajattelinkin sen toimivan. Pitänee huomenna säätää kaasari ryyppy kiinni ja lämpösellä koneella...
25.2.2014 23:46
Ryyppy fixattu ja toimii, kaasari vaatii vielä hiukan hienosäätöä. Kaverilta 100 suutin ja käytössä yhä Stage6 vaahtomuoviputsari. Ei röpötä vielä tuollakaan suuttimella, kuinkahan ison vaatisi...
Sitten seuraavaan ongelmaan: kumia polttaessa taitaa kone savuta rengasta enemmän.
Polttaa siis ilmeisesti öljyä ja melko paljon. Huohotusletku venttiilikoneiston kannen päästä puskee myös öljyä pihalle, taitaa tosin johtua puuttuvasta "takalevystä". Mikä on siis yleisin vuotokohta: mäntä, venttiilinvarren kumit vaiko kannentiiviste?
Jokatapauksessa taitaa olla 72cc tulossa joten taidan uusia myös venanvarren kumit. Kokeilen vielä huomenna toisella kannella jos savuttaisi vähemmän, pyttykin väljähkö peilipinnasta päätellen.
3.3.2014 17:06
Fudeen iski uusi vika, se ei käynnisty ;_; Se oli yhden yön ulkona (+0 lämmintä) ja aamulla ei lähtenyt ollenkaan käyntiin. Sähköstarttia pyöritin niin kauan kunnes akku loppui ja sit n. 15min poljin sitä... ei edes meinannutkaan käynnistyä jne. Missä vois olla vika? Uuden tulpanhatun oon vaihtanu kun vanha omistaja anto skoban mukana. Tulppaa en oo kerenny kattomaan kun se on niin vaikeessa paikassa että tarvis skobaa purkaa. Ennenku jätin sen yöks pihalle niin ihan hyvin käynnisty sähköllä ja polkasemalla, aamulla ei mitään.
3.3.2014 21:12
En tiiä kuuluuko tänne, mutta mulla on tollanen Peugeot V-clic skootteri (sama kun perus baotian) nii tiiättekö mitää tangon adapteria joka kävis suoraan tohon?
4.3.2014 0:40
Otin fuden ajoon viime viikolla ja toimi ihan hyvin tähän pvän asti. Sai tokia polkea 5-10min käyntiin kun sähköstartti ei toimi.. Aamulla lähdin puoli kuusi töihin ja hetken poljettuani fude lähti normaalisti käyntiin ja ajoin töihin asti. Töistä päästyäni sain polkea fudea käyntiin 15min ja pysähdyttyäni fude sammui. 5 min odottelin ja sain käyntiin mutta keskijalalta otettaessa pois sammui uudestaan. Nyt illalla skoottterin annettu kuivua, lähti käyntiin ja pysyi tyhjäkäynnillä heikosti käynnissä ja 200m ajon jälkeen sammui. Missä vika?
4.3.2014 0:42
Otin fuden ajoon viime viikolla ja toimi ihan hyvin tähän pvän asti. Sai tokia polkea 5-10min käyntiin kun sähköstartti ei toimi.. Aamulla lähdin puoli kuusi töihin ja hetken poljettuani fude lähti normaalisti käyntiin ja ajoin töihin asti. Töistä päästyäni sain polkea fudea käyntiin 15min ja pysähdyttyäni fude sammui. 5 min odottelin ja sain käyntiin mutta keskijalalta otettaessa pois sammui uudestaan. Nyt illalla skoottterin annettu kuivua, lähti käyntiin ja pysyi tyhjäkäynnillä heikosti käynnissä ja 200m ajon jälkeen sammui. Missä vika? Ilmanputsarin letkun pystyi sormin irroittamaan ja letkussa oli beigen väristä nestettä (?)
4.3.2014 1:44
Vaihappa ny eka tulppa, kato samalla toimiiko ryyppy, onko kalvo kunnossa ja säädä venttiilit. Nuo pitäis varmaan pistää aloitusviestiin että nämä tehdään aina jos ei kinuski käynnisty
4.3.2014 19:17
mihin se ilmanputsariin tuleva letku menee? toi beigen värinen neste vaikuttaa öljyn ja veden sekoitukselta mikä on mahdollisesti tukkinut sieltä jonkun kohdan letkusta tai jos se pääsee kaasarille saakka se neste niin se voi aiheuttaa tukosta kaasarissa = ongelmia skopan toimintaan.. lähinnä suosittelen ottamaan sen letkun, ilmanputsarin koteloineen ja kaasarin irti ja puhdistamaan kaikki läpikotaisin. sitä vain ihmettelen mikä huohotin letku tulee kaasarille mihin pääsis öljyä..? kannen huototus järjestelmän letku? kannen huohotin tukkiutunut tästä aineesta..? teeppäs nämä mitä tässä nyt kerrottu ja ilmoita jatkuuko vika. putsaa se neste sieltä ainakin pois...
ebayn A9 nokka saapui tänään ja yritän saada aikaseks vaihtaa sen tällä viikolla niin näkee onko siitä mitään iloa ja hyötyä vai joutuuko myyntiin
4.3.2014 21:08
Jooh, hiukan edistystä tuossa baotianin probleemassa. Otin tulpan jo kolmannen kerran irti ja putsasin sen jnejne ja sitten otin imukaulan irti moottorista ja putsasin sen ja kaasarin niin hyvin kun pystyin. Nyt se lupailee jo hiukan käynnistyä, mutta akku kerkes loppumaan kesken ja en jaksanut enää polkee sitä. Se siis hörähtelee välillä mut ei ihan vielä pääse siihen käynnistyspisteeseen. Ilman kaasua startti vaan pyörii ja mitään ei tapahdu, muttakun pistää kaasun täysin pohjaan niin rupee hörähteleen ja lupaa käynnistyä.
E: Nyt koitin uudestaan niin ei meinaa taaskaan edes koittaa käynnistyä.. PRKL sanon minä ! Ei oo oikeen kiinnostusta avata konetta kun ei oo kokemusta niistä jutuista..
4.3.2014 23:41
katsoppas impulssikäämin välys ja ne venttiilin välykset. imukaula tiivisteineen täysin kunnossa? bensaa tulee nätisti pytylle saakka?
4.3.2014 23:50
Katsopa vaan että moottorin maadoitus on kunnossa. Varmistaaksesi sen, vedä joku 2-4mm2 johto moottorista runkoon, nimimerkillä aika monta työtuntia uhrannut täysin tästä johtuneen ongelman selvittämiseen. Vaikka kuvittelisi, niin
takaiskari ei maadoita moottoria runkoon, ainakaan mikään kolmesta vehkeestä jonka kanssa tappelin ei maadoittanut. Sitä varten on erillinen johto joka alkuperäisessä johtosarjassa menee startin paksua maakaapelia pitkin akun miinukseen, josta menee ohut johto runkoon.
Jo viidennellä kerralla opin katsomaan sen maadoituksen ensimmäisenä.
5.3.2014 16:47
radon- kirjoitti:Katsopa vaan että moottorin maadoitus on kunnossa. Varmistaaksesi sen, vedä joku 2-4mm2 johto moottorista runkoon, nimimerkillä aika monta työtuntia uhrannut täysin tästä johtuneen ongelman selvittämiseen. Vaikka kuvittelisi, niin
takaiskari ei maadoita moottoria runkoon, ainakaan mikään kolmesta vehkeestä jonka kanssa tappelin ei maadoittanut. Sitä varten on erillinen johto joka alkuperäisessä johtosarjassa menee startin paksua maakaapelia pitkin akun miinukseen, josta menee ohut johto runkoon.
Jo viidennellä kerralla opin katsomaan sen maadoituksen ensimmäisenä.
Otanko siis siitä startista irti sen maajohdon joka menee akkuun ja pistän sen esim. johonkin moottorin ruuvin alle ja sit johonkin runkoon kiinni? Vaiko miten?
5.3.2014 17:33
Akusta runkoon ja rungosta koneeseen kaapeli.