Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tekniset ongelmat

23.5.2012 23:58

No riippuu mitä kaasarin putsaamisella tarkotat?
ei oo tehty mitään muuta ku otettu kaasarin pohja irti ja tyhjennetty bensoista ja kokeiltu aina eri suuttimilla että mikä ois sopiva
Joten mitä pitäis tehdä ettei se kaasari tulvis aina ku laittaa kasaan ja käy koeajolla?

Re: Tekniset ongelmat

24.5.2012 2:12

__nikoo kirjoitti:En oo vaihtanu. Toiminut ennen ihan kunnolla mutta kun kone oli pois paikalta maalauksen ajan ja kun laitoin takaisin niin tuli tämmönen ongelma

Ennen maalausta sulla varmaan oli jonkunlainen ilmanputsari siinä ?

Re: Tekniset ongelmat

24.5.2012 7:14

Sulla luultavasti tehoputki, joten jos vakiosuutin kiinni niin laitat isomman suuttimen.


Drifer94, tottakai siellä kohokammiossa(kaasarin pohja) on bensaa aina..

Re: Tekniset ongelmat

24.5.2012 13:12

Mikäs tuossa mun Aeroxissa on, kun 1/4-3/4 kaasulla röpöttää (käy rikkaalla, tiedetään) niin täydeltä kaasulta laskiessa kuuluu ihmeellinen vihellys ja tulee moottorijarrutuksen tapainen ilmiö. Käykö laihalla vai mitä hä? Tuollainenhan ei voi johtua liian kevyistä rullista ja löysästä vp:stä?

Vireinä on Street Race, Pro Replica, 17,5mm Dell'orto (118 pääsuutin, seiska neula, sokka keskimmäisessä lovessa ja vakio tyhjäkäynti suutin) + muut hilppeet.

Kokeillu oon tosissaan 8 neulaa ja 120 suutinta, mutta röpötti niin pahasti, että ei edes voinut ajaa, kun ei päässyt piikille. Seiska neulalla ja 120 suuttimella sama homma. Mikä ihme vikana?

Re: Tekniset ongelmat

24.5.2012 15:15

Oletko varia säätänyt ollenkaan, tuo moottorijarrutus viittaa löysiin kytkinjousiin.

Re: Tekniset ongelmat

24.5.2012 16:12

Onko kellään tietoa noista automaatti ryypyistä, kuinka niitä sais korjattua ku siskon skootteris ei mee pois päältä ollenkaan.
Kiitän jo etukäteen.

Re: Tekniset ongelmat

24.5.2012 18:46

ramba__ kirjoitti:Oletko varia säätänyt ollenkaan, tuo moottorijarrutus viittaa löysiin kytkinjousiin.


Totta kai olen. Varissa on 3,75 rullat(pikkasen liian kevyet), Malossin pun. vp ja S6 pun. kytkinjouset S6 SP kytkimessä.

Tänään, kun käytin tuota tyhjäkäynnillä niin rengas pyöri koko ajan, mikä viittää löysiin kytkinjousiin. Mistähän nyt sitten jäykemmät jouset. :roll: Ostan vakion kytkimen niin loppuu nuo ongelmat, kun tuon kanssa ole mitään muuta ole ollutkaan. :lol:

Re: Tekniset ongelmat

24.5.2012 19:32

Tuo moottorijarrutus taitaa olla sittenkin ihan normaalia myös skoottereissa. Luulisi että koska näissä on keskipakokytkin, moottori kytkeytyy irti heti kun kaasun löysää mutta niissä pyörivissä varin osissa on sen verran sitä liikkuvaa massaa että kytkin pyörii vielä ihan hyvällä voimalla vaikka kaasu on suljettu ja varsinki vakio kytkinjousilla mulla se pysy kytkettynä vaikka kuinka kauan ja kytkin irrotti vasta jossain 10kmh vauhdissa että kyllä ne nämä skootteritkin moottorijarruttaa enkä usko että tämä mun skootteri on poikkeus. Virikytkinjousilla(ottaa kiinni jossain 6000rpm) se ei irrota myöskään heti vaan ehkä 20kmh vauhdissa.

Sudee säätele sitä neulan sokkaa äläkä vaihda neulaa, se on jo turhankin hitechiä sanoisinko. Ja koita pari numeroa pienempää suutinta.

Re: Tekniset ongelmat

24.5.2012 19:57

Sokkaakin tietysti vaihdeltu, mutta kävi lian laihalla vakio neulalla.

Re: Tekniset ongelmat

24.5.2012 21:42

Laitas A02 neula ja sokka tokaks ylimpäään loveen, mulla vastaavassa setupissa toimii näin nätisti (tosin ilmanputsarina Malossi E5). Ei se neulan vaihto oo mitään hitechiä, kun tän tasoissa setupeissa se on jo merkittävä säätöosa. Vakiokytkintä älä pistä, se rupee luistamaan.

Re: Tekniset ongelmat

24.5.2012 23:51

Joyzy kirjoitti:
__nikoo kirjoitti:En oo vaihtanu. Toiminut ennen ihan kunnolla mutta kun kone oli pois paikalta maalauksen ajan ja kun laitoin takaisin niin tuli tämmönen ongelma

Ennen maalausta sulla varmaan oli jonkunlainen ilmanputsari siinä ?


juu oli mutta ei auta vaikka olisi paikoillaan..

Re: Tekniset ongelmat

25.5.2012 7:41

mitä kaasarista pitää lähteä säätämään kun röpöttää lämpinä 1/4-3/4 kaasulla ja välillä booaa kun löysää kaasun?

Virit on: Motoforce racing 50cc, 17,5mm lortto (86suutin),powerfilsu,yasuni r,polini speed control (4,5g rullat),motoforce evolution kytkin,hebo pun vp-jousi,motoforce sin. kytkinjouset.

Re: Tekniset ongelmat

25.5.2012 9:06

thounimakarooni kirjoitti:Laitas A02 neula ja sokka tokaks ylimpäään loveen, mulla vastaavassa setupissa toimii näin nätisti (tosin ilmanputsarina Malossi E5). Ei se neulan vaihto oo mitään hitechiä, kun tän tasoissa setupeissa se on jo merkittävä säätöosa. Vakiokytkintä älä pistä, se rupee luistamaan.


Mjoo, pitääpi kokeilla, mutta kävisköhän tohon SP:n Polinin jouset. Vakiota kytkintä en laita, kun se luisti jo teharilla. :lol:

Re: Tekniset ongelmat

25.5.2012 12:26

Siis sulla ottaa kytkin koko ajan kiinni, onhan kytkinkello 107mm halkasijalla? Vai ottaako se liian aikasin kiinni?

Re: Tekniset ongelmat

25.5.2012 13:47

Se ottaa liian aikaseen kiinni. Se lähtee erittäin matalilla kierroksilla liikkeelle. Jouset ovat ulimmissa koloissa eli kireimmillä (?) ja kaikki on uutta.