Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
29.3.2011 19:19
Turbokit on ainaki hyvä, tehot kiekuu korkeella, ja kyllä varmana joka putkesta saa äänekkään ku ottaa ylimääräsii villoi pois.
29.3.2011 19:21
Reetuhai2 kirjoitti:Turbokit on ainaki hyvä, tehot kiekuu korkeella, ja kyllä varmana joka putkesta saa äänekkään ku ottaa ylimääräsii villoi pois.
Onkohan turbokit parempi kuin technigas e-nox ?
Kun mulla oli technigas e-nox ja 120suutin ja 13/52 rattaat, niin kulki sen 95 =))
29.3.2011 19:25
Jos mentäs sinne mopopuolella jutteleen kun tämä on moposkoottereille tarkoitettu aihe.
29.3.2011 19:26
Oho, nii oliki. Anteeks paljo.
6.4.2011 21:52
Miten tosta gianellin extra putkesta saa ton kurin irti ku ei meinaa tulla millään?
6.4.2011 21:56
Kyllä ku tarpeeks poraa, hakkaa, vääntää, purkaa aggressioita, ni kyllä se sieltä tulee. Tarpeeks töitä vaa.
6.4.2011 21:58
seeelvä
7.4.2011 22:27
Hukkaputken tukkimisesta sitä vaan, että onko suuttimen vaihto pakollinen?
Mikä olis helpoin mutta samalla varma tapa tehdä se myös (tukkiminen)
8.4.2011 16:04
Ehottomasti pakolline. Itel oli 66 sopiva suutin, vakioha on siis 62 roxis. 68 voi olla kans iha hyvä.
Paras ja oikeestaa ainut oikee tyyli on et poikki juurest, hitsaa pellin siihe ja hitsaa sit viel putken hämäykses. telle kaveri hitsas amikses ilmatteeks ku oma räpellys petti vuoden ajon jälkee
8.4.2011 17:25
^
Dellorton kaasareissa on vakio suutin 86. Nii ja ku sen hukkiksen aukasee niin sinne putken sisäänhän menee vielä se kaartuva putki eli yrität saaha senki pois sieltä nii hyvä tulee.
9.4.2011 16:10
onko tää putki hyvä... giannell shot ?? vai onko ihan paska ?
nyt kiinni-malossi 68cc sport pytty ja valkoinen vp jousi,vakiokassu..seosruuvi kiinni..
ja miten liikahtaa ?
10.4.2011 11:24
Erittäin hyvä putki 70cc:lle.
11.4.2011 8:53
Nyt on siis kesärenkaat vaihdettu. Ja samalla Technigas Next R. Ääni tosiaan muuttui hieman "terävämmäksi". Ei se pahan meluisa ole. Ihan "hyvä" ääni. Vetoalue muuuttui selvästi ylemmäs. Mittarin mukaan 6-11 x 1000 rpm. on nyt se "maistuva" alue. Nopeutta ennen ei 50 km/h saanut mittarrin kuin alamäessä. Nyt 65 km/h tulee, että heilahtaa. Yläkierrokset muuttui n. 9 x 100 rpm:stä aina helposti 11 x 100 rpm. asti. NRG on siis saanut "uuden elämän". Alkuun pääsy on vielä hyvin vaivalloista, koska varin säätö on vielä tekemättä. Orkkis kytkin alkoi ottaa kiinn 3 x 1000 rpm., kun nyt voimaa alkaa koneesta irrota tuon 5 x 1000 rpm jälkeen. Hyvin tiesitte, Vari on pakko säätää teharin vaihtamisen yhteydessä. "Kromirännillä" on reuhakasta "Elvistellä". Suosittelen! Varin säätämisiin...... Kiitos kaikille avuista tähän asti.
11.4.2011 18:55
Säädä se kytkin siten, että se nappaa siinä 7000 kierroksen kohdalla ja rullat silleen, että kierrokset ovat kiihdytettäessä 9000-10 000 rpm. Toisin sanoen Polinin vihreät tai keltaiset jouset laitat kytkimeen, rulliksi 4,8-5g rullat ja vastapainejouseksi Polinin sininen jousi.
11.4.2011 20:55
Nyt aletaan olla ohi topicin, kun menee variaattoripuoleen. Mut 5 g rullat ja Malossin keltaiset kytkinjouset, sekä Malossin valkoinen takavarin jousi asennettu. Tuo Malossin valkoinen on samaa pataa vakiojousen kanssa, käsikopelolla ei huomaa eroa. painoa päälle laitettaessa, painuu rullamittatarkkuudellakin saman verran. On siinä ja siinä pitäiskö vielä olla tiukemmat kytkinjouset. On vähän rajoilla, lähteekö ihan heti.... Kiihdytysalue on nyt 9000 kohdalla, jota vari seuraa hyvin, kun taas tuon 50 nopeuden jälkeen tullee se prikka vastaan ja alkaa kerätä kierroksia lisää. Täytyy varmaan kokeilla noita kevyempiä rullia myös. Harmi, mulla olis jo ollu varalle 5.3 g rullat, mutta siis väärässä suunnassa. Mopo on ihan "peto". Uskaltaakohan tuollaisella ajella...