Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
19.4.2012 7:42
Niin näytti olevan. Varmaan pelittää ihan mainiosti. Itse on tuota osaa tykkää edes käyttää.
29.4.2012 23:54
minkälainen on Doppler S2R kytkin ? meneekö muut kytkinjouset siihen kuin dopplerin omat?
2.5.2012 20:00
Vaihdoin tossa malossin keltasen vp-jousen kytkimeen ja toimii nyt muuten hyvin mutta nyt kun lähden nii kierrokset pysyy aluksi optimaalisessa kohdassa nousee sitten äkisti kaasua painettaeassa ja laskee sitten taas melko nopeasti,onko mulla liian löysät kytkin jouset vai mikä ongelmana?
3.5.2012 8:24
Kuriton leovince sito plus,prikka pois ja tällä hetkellä siellä on polininin vihreet kytkinjouset.
3.5.2012 19:35
En tiiä onks ketään laittanu roxin/vaakaminarellin kytkintä kymcoon/gy6 koneeseen, mut kummiski mä tänää kokeilin piruuttani et meneeks roxin kytkin kymcoon ja menihän se
akseli samankokonen. Tuskin sit oikee mikää muu roxin yms osa meneekään variin ku vaakaminarellin/roxin kytkin pakka+kytkin kello
12.5.2012 1:34
meneekö dopplerin kytkimeen muita kytkinjousia ku dopplerin omat?
12.5.2012 20:34
Eikö olekin liian löysät kytkinjouset kun alussa lähtee näin "vrrrrrrrrrRRRRRR".. Alussa siis noin 7k rpm asti menee hitaasti ja sitten lähtee kunnolla kiihtyy. Mihin kierroksiin kannattais säätää kytkin?
On siis LV ZX putki ja vähän muutaki paikallaan ja Leovincen kytkinjouset mutta ei tunnu lähtevän tarpeeks ylhäält.
22.5.2012 23:29
Ne leovincen mukana tulevat on liian löysät. Kannatan itse malossin punaisia, mulla toimi.
23.5.2012 0:42
Miksei kytkin ota kiinni luvatuissa kierroksissa, vaan paljon aiemmin saaden alkukiihdytyksen kuulostamaan tältä "mmmmmmmMMMM" (ts. noin 15km/h lähtee vetämään kunnolla). Syynä on epäilemättä "liian painavat" rullat; käsittääkseni painavat rullat saavat kytkimen ottamaan aiemmin kiinni (?), mutta keventääkään en voi, sillä silloin skootteri kiertää piikin ohi. Mikä siis neuvoksi?
23.5.2012 9:18
Rullien aiheuttaman variaattorin ennenaikaisen välityssuhteen muuttumisen* voi kompensoida hieman kireämmällä VP-jousella. Toinen mahdollisuus on kireämmät kytkinjouset.
*Aiheuttaa kytkimelle kovemman kierrosluvun, eli kytkin nappaa kiinni vaikkei koneessa ole vielä korkeita kierroksia.
25.5.2012 15:30
Millaista on tuo kytkimen luistaminen näissä skoottereissa?Kun itsellä lähtee sillein että kierrokset nousee,laskee aluksi hitaasti eli vähän kun luistattaisi kytkintä mopossa ja sitten yhtäkkiä töksähtää,joskus ei töksähdä.Sori jos on vähä epäselvä.
25.5.2012 15:39
Kytkinhän luistaa enemmän kun laittaa jäykemmät jouset. Kytkin ei ota samantien kiinni ja hetken aikaa luistaa. Kiinalaisissa yleensä luistaminen kuuluu ärsyttävänä vikinänä.
25.5.2012 15:48
Pitäskö sinne sitten jäykempiä kytkin jousia vaihtaa kun vastapaine on keltanen malossi,kuriton leovince sito plus,prikka pois eipä juuri muuta?Tällä hetkellä k-jouset on polinin vihreet niin pitäskö ne vaihtaa keltasiin?
26.5.2012 3:18
jkoljo kirjoitti:...Toinen mahdollisuus on kireämmät kytkinjouset...
Kiitos viestistäsi. Ei näytä vakiokytkin ottavan millään yli 4500 RPM kiinni. Tarvitsisin noin 6000-6500 RPM kytkimen nappaamiskierrokset. Kokeilin Polinin tiukimpia jousia, mutta ei näytä nostavan kierroksia mihinkään. Eikä kestänyt laittaa tiukempaa vp-joustakaan, sillä silloin ei kierrokset eivät pysyneet tarvittavan alhaalla.
Auttaisikohan S6 Torque Control MKII kytkin (tai Malossi Delta tai ihan mikä tahansa) mitään? Toisaalta, jos minulla nuo rullat aikaansaa liian aikaisen liikkeellelähdön, niin onko sillä nyt väliä mikä kytkin on? Joka tapauksessahan se ottaa ihan liian aikasin kiinni rullien takia. Tosin, jos laittaisin tuon Torque Controllin säädöissä niin tiukille kuin mahdollista, luulisi sen nostavan liikkeellelähtökierroksia olipa mitkä rullat tahansa paikallaan?