Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

22.8.2011 18:41

jonik1 kirjoitti:Sähköstartin kytkin ei ole pohjassa. Pyöräytä sitä vastapäivään niin pitäisi upota paikalleen.

Olinpa tyhmä, siitähän olikin kyse. Nyt meni läjään. Se vaan aikaisemmin TUNTUI olevan pohjassa ja holkkia vasten, vaan eipä ollut. Kiitos avusta!

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

22.8.2011 18:46

Morjesta Moi! Tarvitsen kipeästi apua, Roxiin pitäis tilata parin päivän sisällä easypartsilta kampiakseli joka kestää 70cc:tä. Hinta pitäs olla siinä 100e kieppeillä! Kiitoksia jos joku viitsii jotakin ehdottaa, nimittäin ite en millään meinaa osata päättää mikä kannattas ostaa.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

22.8.2011 19:40

Hei.

Haluaisin tietää, että paljonko peugeot trekkerin vakio kampiakseli kestää kierroksia, jos vireinä olisi stage6 sport pro 70cc sylinteri, ja stage6 sport pro tehoputki.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

22.8.2011 19:42

Santerig kirjoitti:Morjesta Moi! Tarvitsen kipeästi apua, Roxiin pitäis tilata parin päivän sisällä easypartsilta kampiakseli joka kestää 70cc:tä. Hinta pitäs olla siinä 100e kieppeillä! Kiitoksia jos joku viitsii jotakin ehdottaa, nimittäin ite en millään meinaa osata päättää mikä kannattas ostaa.

Tuo Motorforcen Racing kampura, kestää mid-race virit ja tuo lisää puristuksia alakertaan joten kierrosherkkyys parantuu.

Ja oikeasta paikasta maksaa alle 100€.
Tommi6 kirjoitti:Hei.

Haluaisin tietää, että paljonko peugeot trekkerin vakio kampiakseli kestää kierroksia, jos vireinä olisi stage6 sport pro 70cc sylinteri, ja stage6 sport pro tehoputki.

No sitä tuskin osaa kukaan kovin hyvin sanoa, se kans riippuu hyvin pitkälti siittä paljon sillä on ajettu. Suositellaan vaihtamista jos on yli 15tkm ajettu, mutta kyllä vakiokampura kestää joka vehkeesä sen perus sport 70cc:n.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

22.8.2011 19:49

Easyl ei ole mopoforcee, mut ite oisin ostanu dopplerin sieltä. Seuraava vaihtoehto ois ollu barikit.

Mut sa:lta motoforce rokkaa kovite ;)

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

22.8.2011 22:59

Kiertokangen alapäässä on silminnähden välystä. Onko tuolla jo vaikutusta puristussuhteeseen? Onko edessä fittu kampuran/koko koneen vaihto?

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

23.8.2011 7:06

Voi mennä kirtokangen vaihdolla riippuen kilometreistä, tai sitte kampura pitää vaihtaa. Välys kuluttaa lakerit nopee ja sitte syntyy ikävää jäkeä. Elikkäs paljon on kampuralla ajettu?

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

23.8.2011 11:46

Reetuhai2 kirjoitti:Voi mennä kirtokangen vaihdolla riippuen kilometreistä, tai sitte kampura pitää vaihtaa. Välys kuluttaa lakerit nopee ja sitte syntyy ikävää jäkeä. Elikkäs paljon on kampuralla ajettu?

Reilut 11000 km. No, sillä kampuran hinnalla nyt ei sinänsä ole mitään merkitystä, siinä merkkaa vaan se iso työ. Ei kai kiertokankeakaan vaihdeta repimättä kone kokonaan auki?

Edit. esim. Sparewheelillä olis kampura täyd. 59 e, ei paha hinta.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

23.8.2011 14:28

Reetuhai2 kirjoitti:
Santerig kirjoitti:Morjesta Moi! Tarvitsen kipeästi apua, Roxiin pitäis tilata parin päivän sisällä easypartsilta kampiakseli joka kestää 70cc:tä. Hinta pitäs olla siinä 100e kieppeillä! Kiitoksia jos joku viitsii jotakin ehdottaa, nimittäin ite en millään meinaa osata päättää mikä kannattas ostaa.

Tuo Motorforcen Racing kampura, kestää mid-race virit ja tuo lisää puristuksia alakertaan joten kierrosherkkyys parantuu.

Ja oikeasta paikasta maksaa alle 100€.


eli siis tää kestää mid-race virit? on kyllä hyvän hintanen jos se tämä on

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

23.8.2011 14:50

Reetuhai2 kirjoitti:No sitä tuskin osaa kukaan kovin hyvin sanoa, se kans riippuu hyvin pitkälti siittä paljon sillä on ajettu. Suositellaan vaihtamista jos on yli 15tkm ajettu, mutta kyllä vakiokampura kestää joka vehkeesä sen perus sport 70cc:n.



Jos en ole aivan väärässä, niin jos trekkerin matkamittari pitää paikkansa, niin sillä olisi ajettu
n. 75 000 km, eikä minulla ole ainakaan tietoa, että onko koko konetta edes koskaan avattu, vaikka kilometrejä onkin kertynyt näinkin paljon. :D
Viimeksi muokannut Tommi6 päivämäärä 23.8.2011 16:12, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

23.8.2011 15:39

JukkaT kirjoitti:
Reetuhai2 kirjoitti:Voi mennä kirtokangen vaihdolla riippuen kilometreistä, tai sitte kampura pitää vaihtaa. Välys kuluttaa lakerit nopee ja sitte syntyy ikävää jäkeä. Elikkäs paljon on kampuralla ajettu?

Reilut 11000 km. No, sillä kampuran hinnalla nyt ei sinänsä ole mitään merkitystä, siinä merkkaa vaan se iso työ. Ei kai kiertokankeakaan vaihdeta repimättä kone kokonaan auki?

Edit. esim. Sparewheelillä olis kampura täyd. 59 e, ei paha hinta.

Miten näet silmin sen välyksen? Jos välys on ylös-alas niin kampura vaihtoo eikä sitä halvinta. Muuten avaat koneen kohta uudestaan. Eli pois step2, fortte ja kaikki mikä tulee kiinasta ja ne missä ei lue merkkiä. Kampikanki saa liikkua sivuttain vähän.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

23.8.2011 15:50

Santerig kirjoitti:
Reetuhai2 kirjoitti:
Santerig kirjoitti:Morjesta Moi! Tarvitsen kipeästi apua, Roxiin pitäis tilata parin päivän sisällä easypartsilta kampiakseli joka kestää 70cc:tä. Hinta pitäs olla siinä 100e kieppeillä! Kiitoksia jos joku viitsii jotakin ehdottaa, nimittäin ite en millään meinaa osata päättää mikä kannattas ostaa.

Tuo Motorforcen Racing kampura, kestää mid-race virit ja tuo lisää puristuksia alakertaan joten kierrosherkkyys parantuu.

Ja oikeasta paikasta maksaa alle 100€.


eli siis tää kestää mid-race virit? on kyllä hyvän hintanen jos se tämä on

Joo toi kestää, itelle on tulossa täl hetkel tollane, eile lähti tilaus ;) Kestää 15k rpm ja kestää kyl midracet. Makso jotai 8:lla alkavaa, helvetin halpa.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

23.8.2011 17:05

Tommi6 kirjoitti:
Reetuhai2 kirjoitti:No sitä tuskin osaa kukaan kovin hyvin sanoa, se kans riippuu hyvin pitkälti siittä paljon sillä on ajettu. Suositellaan vaihtamista jos on yli 15tkm ajettu, mutta kyllä vakiokampura kestää joka vehkeesä sen perus sport 70cc:n.

Jos en ole aivan väärässä, niin jos trekkerin matkamittari pitää paikkansa, niin sillä olisi ajettu
n. 75 000 km, eikä minulla ole ainakaan tietoa, että onko koko konetta edes koskaan avattu, vaikka kilometrejä onkin kertynyt näinkin paljon. :D

No ihan varmaan on tehty kone remontti pariki kertaa. Jos suurin määrä mitää oon kuullu että joku ajo yhellä männällä 40tkm, ja monikaan ei varmasti aja yli 20tkm.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

28.8.2011 20:03

Nyt epäilen että ollet lukenut matkamittarin väärin, koska se ensimmäinen numero on sadat metrit. Eli se ensimäinen numero vasenmalta otat pois lukemasta.

E. Oho tais tulla kirjoitus virhe. Piti kirjoittaa, että ensimmäinen numero oikealta on sadat metrit.
Viimeksi muokannut strmix päivämäärä 29.8.2011 15:51, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

28.8.2011 22:30

Eka oikealta pois. Nimittäin 75 000, ihme jos toi 7 ois sadat metrit. Oikealta vasemmalle luetaan.
Eli 7500,0km