Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
18.8.2012 0:40
Eri vari, eri mopo, halooo..
18.8.2012 1:03
Tietääkseni melkein kaikkiin vaakakoneellisiin ainaki on olemassa multivar..
18.8.2012 1:32
Ja multivarihan on samanlainen joka skootterissa jossa on vaakakone ja rullatkin samanpainoset?
18.8.2012 1:51
Enhän mie nii väittänytkää?
Kuhan sanoin viime sivulla että mulla on lähes samat osat kuin hänellä jogissa
18.8.2012 9:11
Vaikea noita on silti suoraan toisiinsa verrata. Variaattorikin vaikuttaa jo paljon; mulla esimerkiksi optimirullat vakiovariaattorilla oli 5.1g, Multivarilla 7.2g.
18.8.2012 9:17
Palezu kirjoitti:Minusta monet Narakun tuotteet ovat hintaluokkansa parhaimmistoa. Jousista en tiiä, paljon pahaa niistä puhutaan, mulla on yksi narakun jousi ja samallailla se löystyy kuin muutkin mitä mulla on eli 2 malossia ja 1 stage6...
Parta779 ongelmasi on luultavasti se että variaattori ehtii laittaa liian ison vaihteen silmään ennen kuin kytkin nappaa kiinni. Koita vähäsen löysemmillä kytkinjousilla mutta pidä jäykkä vp. Koita laittaa etulautasten väliin ohuita prikkoja niin että tuuletuslautanen siirtyy kauemmaksi rullakupista niin liikkeellelähdön välityssuhde lyhenee. Voi olla että sitä ei edes saa säädettyä niin hyvin että lähtisi heti paikaltaan kuin tykin suusta kun kaasua painaa, alkaa loppua säätöominaisuudet kesken näistä mopoluokan variaattoreista. En ole oikeastaan nähnyt yhtään 50cc tehariviri skootteria joka lähtisi heti paikaltaan täydellä teholla. Lähinnä tullut nähtyä jotain 77cc big boreja tai 100cc stroker koneita jotka oikeesti lähtevät heti kuin hauki rannasta, koska niissä on paljon enemmän vääntöä pienemmillä kierroksilla.
En tiiä auttaskohan torque controll kytkin ei nyt vaan oo sitä varaa tässä hankkia, mutta tule vaisuudessa vois saada sillä säätöihin?
Koitin Narakun valkosilla kytkin jousilla, ne oli liian löysät.
18.8.2012 13:09
Mikähän mahtaisi vaivata kun Yamaha Neo's 50 -08 menettänyt kiihtyvyyden ja vaikuttais siltä että variaattorista kiikastaa. Kun mopon käynnistää ja lähtee kylmänä ajamaan, se kiihtyy hyvin vauhtiinsa, mutta sen ekan vauhtiinsaamisen jälkeen on kuin kokoajan liian pitkät välitykset eikä mopo kiihdy eikä jaksa kulkea, lieväkin ylämaa saa kaksipäällä vauhdin tippumaan 25km/h..mutta kun mopon saa kiihtymään yli 45 km/h:n ohi, niin kierrokset alkaa vihdoin nousta ja tehoa löytyy niin että kelaa äkkiä 65 mittariin ja jos mäki liian jyrkkä ja vauhti tippuu alle 50, niin taas vaikea saada kiihtymään ku kierrokset liian pienet eikä tehoja.
Avattiin vari ja katottiin osia ja pantiin vaan takas kiinni, toimi tosi äkäisesti..ostin uudet rullat ja hihnan ja niilläkin toimi alkuun hyvin mut alko taas tehdä sitä muutaman sadan kilsan jälkeen ja nyt tosiaan on kokoajan tuollainen..isä sanoi että epäilee että takavari jää jumiin eikä välitykset sen takia lyhene kun vauhti hidastuu..
18.8.2012 13:39
Vaihtakaa vp-jousi ja kytkinjouset. Ne on löystyny.
18.8.2012 18:03
Parta779 kirjoitti:
En tiiä auttaskohan torque controll kytkin ei nyt vaan oo sitä varaa tässä hankkia, mutta tule vaisuudessa vois saada sillä säätöihin?
Koitin Narakun valkosilla kytkin jousilla, ne oli liian löysät.
90% todennäköisyydellä ei auta.
18.8.2012 19:53
Koitan sanoa tän nyt lyhyesti ja ytimekkäästi: Tyhjäkäynti suutin oli kasassa--> nyt auki--> pysyy käynnissä vain täys kaasulla... -> minkä tyhjäkäynti suuttimen ostan
Ja ne liikkeelle lähtö ongelmat varmaan johtunu tosta ko se on ollu vielki liian iso vaikka ollu kasassa.
Toivon apuja.
Palataan
18.8.2012 22:26
Pyöritä se tyhjäkäynti ruuvi kiinnipäin niin vois pysyäkkin tyhjäkäynnillä.
18.8.2012 23:04
No kun se on tapissa asti.... Ei mene enempää kiinni, mitäs siihen sanot.
18.8.2012 23:44
Sulla on säädöt pielessä ja pahasti.. Mitä muuten tarkotat tuolla että tyhjäkäyntisuutin "oli kasassa"? Tässä ohje: putsaa kaasari joka lävestä, tarkista että ilmanputsari on hyvässä kunnossa, kato että suuttimet ei oo tukossa, niitä on hyvä tökkiä auki teräsharjan harjaksella, seosruuvi 1,5 kierrosta auki, tyhjäkäyntiruuvi sen verran aluksi auki että pysyy jotenki käynnissä, sitten lämmität koneen ja hienosäädät seosruuvin ja sitten tyhjäkäyntiruuvin.
19.8.2012 0:24
Roxissaha on 5.5gramman rullat vakiona, nyt vain prikka otettu pois ja menee sen ~60kmh, eikö optimi rullat ois 5gramman jotta vääntöä tulis lisää? Jotku sanoo et vakioo iha turha vaihtaa rullia, millä perusteella ei ole, kovemmat kierrokset kiihyttäsessä=kiihtyy nopeammin?
19.8.2012 0:47
Opetteleppa variaattorin toimintaa. Jos rullat on liian kevyet niin kone kiertää tehoalueen yli, jollon teho ei ole paras mahdollinen, eikä kiihtyvyys ole parhain, kuten myöskään huiput.