Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
7.3.2011 9:24
En kyllä ole ainakaan kuullut, että kukaan olisi hiekkapuhaltanut tehareita. Kaveri kyllä Derbin vakio putken puhallutti eikä tullut mitään. Mutta käyt kysäsemässä sieltä liikkeestä, että voiko sitä, mutta luulishan sen voivan..
7.3.2011 10:04
pekka2 kirjoitti:Nyt pitää saadaa kromiputki!
Easypartsilla olisi ainakin Gianelli Extra ja Leovince ZX tarjolla.
Onko/onhan molemmista helposti se "kuristus" poistettavissa? Vaikuttaako kuristuksen poisto ääneen? Hiljaisena pitää pysyä. Gianellin hinta satasen ja Leovince n.70 kymppiä päälle. Mitä saan tuolla 70€ ylimääräistä? Kannattaako ollenkaan maksaa niin paljoa lisää? Olisiko muita kromisia ehdolla? Jossain on puhuttu Gianellin paisarissa olevasta kuristimesta? Saako sellaista millään pois? Putken kiiltävää pintaa tärvelemättä siis?
Mulla on gianelli extra cr ja tosi hyvä putki, suosittelen. Ottaa tosi hyvän piikin ja ei oo kauheen kovaääninen. Hyvä hinta/laatusuhde. Gianelli extrassa on vain yksi kuristus, pieni prikka hitsattu alkukäyrän alkuun ja on näkyvillä, se on helppo poistaa. Itellä meni pelkällä gianellilla ja kevyemmillä rullilla 84 sigmaa. Ja tossa gianelli next putkessa on kuristus paisarin keskellä.
7.3.2011 14:33
Alkuperäinen putki on jo ruostumaan päin. Haluan ensisijaisesti kiiltävän putken tilalle. Gianelli olisi kohtuuhintainen, mutta pelkäsin tuota paisarissa olevaa kuristinta, mutta sehän onkin vain G:n Next putkessa. Tärkeintä niin ikään "vaari-ikäiselle" on hiljaiset äänet ja alavääntö, jotka näissä siis oli jo ominaisuuslistauksen mukaan kunnossa. Tuon kuristuksen haluan poistaa vain, koska uskon moottorin näin toimivan paremmin? Mopo Sport ei toimita tätä putkea uusien rullien kanssa, mitä mieltä olette, kannattaako rullia vaihtaa G:n Extran kanssa, jos sen kuristimen käyrän etupäästä poistaa? Mielestäni myös Easyparts jättää tästä mallista kevyemmät rullat pois?
7.3.2011 14:41
Ne säätöosat kannattaa todellakin vaihtaa että saat kaiken hyödyn irti tosta putkesta.
7.3.2011 15:29
pekka2 kirjoitti:Alkuperäinen putki on jo ruostumaan päin. Haluan ensisijaisesti kiiltävän putken tilalle. Gianelli olisi kohtuuhintainen, mutta pelkäsin tuota paisarissa olevaa kuristinta, mutta sehän onkin vain G:n Next putkessa. Tärkeintä niin ikään "vaari-ikäiselle" on hiljaiset äänet ja alavääntö, jotka näissä siis oli jo ominaisuuslistauksen mukaan kunnossa. Tuon kuristuksen haluan poistaa vain, koska uskon moottorin näin toimivan paremmin? Mopo Sport ei toimita tätä putkea uusien rullien kanssa, mitä mieltä olette, kannattaako rullia vaihtaa G:n Extran kanssa, jos sen kuristimen käyrän etupäästä poistaa? Mielestäni myös Easyparts jättää tästä mallista kevyemmät rullat pois?
Easypartsilta minäkin tilasin ja tuli rullat mukana, tais olla 4.5g rullat.
Rullat kannattaa vaihtaa koska muuten ei toimi kunnolla.
23.3.2011 20:40
Tuli sit tänää kokeiltuu et roxin tehari ei mene pösön sf3, vaikka joku niin täällä sanoikin. Ei oo paljosta kiinni, mutta pienellä muokkaamisella saa käymään. Mitens muuten kun ehdin vaihtaa jo +15% kytkin ja vastapainejousen niin pystyykö vakioputken kanssa ajamaan vai pitääkö me vaihtaa takaisin ennen kuin vaan tecnigassin muokattua sopivaksi?
23.3.2011 21:52
Tottakai se nyt onnistuu.
23.3.2011 22:34
pitäis ostaa nitroo hyvä alakierros putki keulimist varten ja oon miettiny leovince zx ja gianelli reversee. niin kumpi mahtaa olla parempi vai onko kenties jokin muu putki parempi?
24.3.2011 17:10
En tosta reversestä tiiä, mutta leossa on ainaki kuulemma hyvät alaväännöt. Varmaa se leo olis iha hyvä.
24.3.2011 19:56
Technigas Next R CR, eli kromi olisi sitten kotona. Dremelillä lähti pillikuristin pienellä vaivannäöllä.
Äänenvaimentimen päässä oli toinen kuristin, tai siis Tulppa. Vai miksi te kutsuisitte 6 mm
reikää? Siitä kun reivaa hitsin pois, jää kamala reikä kromiin? Toivottavasti ei ole hirveän äänekäs, vaikka äänekkäimmästä päästä se lieneekin? Tuo Kromi muistuttaa erehdyttävästi sinkitystä, odotin vähän parempaa kiiltoa peltiosissa.
Tai sitten ainakin peltiosien pohjat on tehty huonosti. Voiskohan tuota ääntä koittaa "viritellä" pois jos se pahaksi äityy?
Vaimentimessa on reiällinen putki jonka ympärillä teräsvillaa nimeksi, ja sen ympärillä tiukka vuorivillapaketti. Rullat ja varin jousi mukana, kytkimen jousia joudun vielä odottelemaan. Pakari menee paikalleen, sitten kun uskaltaa talvirenkaat vaihtaa pois alta. Menee sitten samalla pakarin irroituksella.
25.3.2011 21:45
Ei next-r pitäisi tosiankaan olla kovat äänet. Ja ainakin mulla kromi oli todella kiiltävä ja laadukas.
25.3.2011 23:43
Minulla ei tosiaankaan ole aavistustakaan odotettavissa olevasta äänitasosta. Perusta arvailuni vain palstalla oleviin eri putkien ominaisuuksiin. Näyttää siltä, että saatavilla olisi ollut hiljaisempiakin, mutta myös äänekkäämpiä.... Sain loputkin vieterit tänään... Nyt lumi pois niin sais putken "kyytiin" ja kesärenkaat alle. Sitten ääntä, kiihtyvyyttä ja nopeutta mittaamaan.
27.3.2011 21:35
Minkälainen putki tuo tecnigas TEK on? Ala/ylävääntöinen?
28.3.2011 8:41
Reetuhai2 kirjoitti:En tosta reversestä tiiä, mutta leossa on ainaki kuulemma hyvät alaväännöt. Varmaa se leo olis iha hyvä.
Älä osta reversee alavääntö putkeksi... Itellä on se ja ottaa piikin aika ylhäällä
D iha erilaine putki keulimisee ko ZX...
29.3.2011 19:02
Mitä veikkaatte, sopiiko rieju smx pro mopooni giannellin tehari :
http://www.mc-scatter.com/tehopakoputki ... 38202.htmlTai mikä olisi tehari, josta saa eniten tehoja irti, ja on tosi jämerät äänet..?
Itellä on nyt technigas e-nox, mutta en oikeen tykkää siitä.
Mutta, jos voisitte linkata jonkun todella laadukkaan teharin jossa on kovat ja jämerät äänet, ja joka sopii rieju smx pro mopoon.